Nowy chiński SUV o nazwie BYD Atto 2 oficjalnie dotarł już do Wielkiej Brytanii. Poznaliśmy więc dokładne specyfikacje budżetowego samochodu na rynek europejski. Do sprzedaży na wyspach samochód trafi na początku przyszłego roku – ma rywalizować z Kią, czy MG. Finalnie jednak producent chce wprowadzić także model podcinający cenowo małą Dacię.
Nowy chiński SUV już w Europie
Masywnie wyglądający mały SUV o nazwie BYD Atto 2 został po raz pierwszy zaprezentowany jeszcze w lutym. Na rynku chińskim występuje jako BYD Yuan Up. Ale jak można domyślić się po nazwie, jest to mniejszy brat modelu Atto 3. Wypełni lukę między nim a hatchbackiem Dolphin. Ma 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości. To bardzo podobne rozmiary do jednego z rywali w klasie – Suzuki e Vitary.
Mały elektryczny SUV wykorzystuje najnowszą architekturę BYD e-Platform 3.0 oraz projekt akumulatora o nazwie Blade. Posiada on zintegrowane ze strukturą samochodu ogniwa. Pierwsze szczegóły dotyczące europejskiego Atto 2 były zawarte jeszcze w raporcie Green NCAP. Ocenia on ekologiczne aspekty nowych samochodów.
Akumulator o pojemności 42,4 kWh nie jest więc żadnym zaskoczeniem. SUV będzie mógł pokonać na jednym ładowaniu 309 lub 460 kilometrów. Jednakże, stosunkowo mały akumulator pozwala utrzymać wagę SUV-a poniżej 1,6 tony. Silnik elektryczny wytwarza z kolei 174 KM i 290 Nm momentu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu 7,9 sekundy, co jest dość przyzwoitym wynikiem.
Ciekawe wnętrze i kolejne modele na widoku
Producent zastosował także zupełnie nową pompę ciepła. Ta wraz z ciepłem z silnika pomaga ogrzewać kabinę i utrzymywać akumulator w niższych temperaturach. SUV zapożycza niektóre elementy od innych modeli BYD. Znajdziemy tu podobne, pływające reflektory LED, czy czarny pasek ze srebrnym wykończeniem z przodu. Układ tylnych świateł jest niemal taki sam jak w BYD Dolphin
Wewnątrz Atto 2 ma duży, 12,8-calowy centralny wyświetlacz, który można obracać między orientacją pionową i poziomą. To dość interesujący imprezowy trik występujący we większości samochodów BYD. Za kierownicą znajduje się 8,8-calowy cyfrowy panel wskaźników. Wnętrze jest dużo prostsze niż w innych modelach tego producenta. Nie może nas to jednak dziwić, bowiem celem tego modelu była przede wszystkim niska cena.
Ta w Wielkiej Brytanii będzie startować z poiomu znacznie poniżej 30 000 funtów (153 000 zł). W przyszłym roku na wyspach zadebiutuje także BYD Sealion 7, czysto elektryczny SUV coupé, czy BYD Seagull. Ale ten ostatni ma konkurować z najtańszymi elektrykami na rynku, takimi jak Dacia Spring czy Citroen e-C3.