Nowy sedan BMW kosztuje mniej, niż bazowy Passat. Klienci już od rana w salonach

1 tydzień temu

Różnica między popularnymi markami a klasą premium zaczyna się zamazywać, co widać po udostępnianych cennikach. To sprawia, iż nieco bardziej ekskluzywne auta cieszą się dużym zainteresowaniem, czego przykładem może być nowy sedan BMW. Za podobne pieniądze można kupić bazową konfigurację Volkswagena Passata, co daje do myślenia.

Kompaktowa elegancja

Teoretycznie, czterodrzwiowe auta w tej klasie nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Właśnie dlatego takie modele, jak Hyundai Elantra czy Renault Megane GrandCoupe nie mają przed sobą świetlanej przyszłości. Niemniej jednak w klasie premium jest inaczej.

Nowy sedan BMW budzi pożądanie, co widać na polskich drogach. To częsty wybór licznych klientów. To efekt nie tylko rozsądnie skalkulowanej ceny, ale także bardzo szerokiej oferty konfiguracyjnej, która obejmuje liczne silniki i wersje wyposażenia.

BMW 216 – przód, fot. BMW

To Seria 2 w najnowszym wydaniu. Niemiecki kompakt ma za sobą aktualizację, która przyniosła zarówno nową stylistykę, jak i kolejne funkcje. Niektórzy twierdzą, iż pas przedni przywodzi na myśl Kię Ceed. I coś w tym jest.

Niemniej jednak to znacznie bardziej elegancki samochód, który może podkreślić status jego użytkownika. Może nie należy do najbardziej praktycznych (klapa bagażnika nie otwiera się wraz z szybą), ale za to oferuje dobrą jakość i świetne adekwatności jezdne.

Nowy sedan BMW z podstawowym napędem

Taki model może kosztować tyle, co niezłe mieszkanie w małym mieście, ale nie musi, o czym świadczy bazowa wersja. To wariant 216, który jest częstym wyborem zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Nowy sedan BMW w takim wydaniu posiada doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. To podstawowa jednostka, którą znajdziemy również w Serii 1. Ma trzy cylindry, ale jej kultura pracy jest akceptowalna i nie budzi większych zastrzeżeń kierowców.

BMW 216 – tył, fot. BMW

BMW 216 oddaje do dyspozycji 122 konie mechaniczne i 230 niutonometrów. Podane wartości trafiają na obie osie za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni automatycznej. Dobrze, iż akurat w tej konfiguracji nie ma skrzyni manualnej ograniczającej komfort jazdy.

Osiągi bawarskiego samochodu są akceptowalne. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje dokładnie 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 214 km/h. Z kolei zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP to 6 litrów.

Ile kosztuje nowy sedan BMW?

Jak sugeruje oficjalna oferta, Seria 2 w podstawie stanowi wydatek 146 500 zł. To naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę markę, gabaryty pojazdu i jego wyposażenie. Bazowy Volkswagen Passat z salonu kosztuje 157 190 zł. Fakt, jest większy, ale nie jest to model klasy premium. A to znacząco wpływa na postrzeganie produktu.

BMW 216 – wnętrze, fot. BMW

Wspomniana cena obejmuje wersję 216, która ma wspomniany, 122-konny silnik benzynowy uzupełniony automatem. Wyposażenie to tak zwana „linia podstawowa”. W jej skład wchodzą m.in.:

  • czarny lub biały lakier (do wyboru)
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • reflektory full LED
  • wirtualne wskaźniki
  • dotykowy ekran multimedialny
  • nawigację
  • automatyczną klimatyzację
  • kamerę cofania
  • tylne czujniki parkowania
  • elektrycznie sterowane szyby w obu rzędach
  • wielofunkcyjną kierownicę
  • elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne

Kluczowy rywal Mercedesa CLA ma liczne argumenty, by cieszyć się dużym zainteresowaniem na polskim rynku. Może być ciekawą propozycją dla singli, par, a choćby rodziny 2+1, które nie muszą przewozić dużego wózka w bagażniku. W tej cenie stanowi konkurencję również dla modeli popularnych marek.

Idź do oryginalnego materiału