Nowy Seat Leon zadebiutował. Jest ładniejszy od Golfa

profiauto.pl 4 lat temu

Seat Leon czwartej generacji zadebiutował w Martorell w Katalonii. Ten niezwykle istotny dla hiszpańskiego producenta model (inwestycja ponad 1,1 mld euro) będzie dostępny w 5-drzwiowym nadwoziu hatchback i jako kombi (Sportstourer).

Nowy Leon powstał na tej samej, lekko zmodyfikowanej platformie (MQB Evo), co Golf i Octavia

Hatchback jest dłuższy od poprzednika o 86 mm i mierzy 4368 mm. Jest również węższy o 16 mm (1800 mm) i niższy o 3 mm (1456 mm). Ma większy o 50 mm rozstaw osi, przez co oferuje pojemniejszą kabinę. Z kolei wersja kombi zyskała dodatkowe 93 mm długości.

Poprawiono proporcje auta, wpływając tym samym na współczynnik oporu powietrza, który jest teraz o 8% lepszy.

Pojemność bagażnika w hatchbacku pozostała bez zmian i przez cały czas wynosi 380 litrów, ale kombi dysponuje 30 litrami pojemności więcej (617 l).

Leon będzie dostępny z dynamicznymi kierunkowskazami w opcji. Można się było tego spodziewać, bo są dostępne w nowym Golfie nr 8.

Producent zapowiadał Leona jako „pierwszy w pełni połączony z siecią samochód Seata”. W kokpicie znajdziemy 10,25-calowy wyświetlacz kierowcy, nawigację 3D i ładowanie indukcyjne. Nie zabrakło również integracji systemu z funkcją Android Auto i Apple CarpPlay. Większość funkcji będzie można obsługiwać głosowo.

Gama silników prezentuje się bardzo bogato

Leon będzie dostępny z 3-cylindrową jednostką 1.0 TSI o mocy 90 i 110 KM. Wyżej w hierarchii znajdzie się 4-cylindrowy 1,5-litrowy motor TSI o mocy 130 i 150 KM.

Najmocniejsza jednostka benzynowa to 2-litrowy motor TSI o mocy 190 KM, sprzęgnięty z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Po stronie diesla jest tylko jeden silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy: 115 i 150 KM.

Nowością będzie hybryda typu plug-in z 1,4-litrowym silnikiem, motorem elektrycznym, 6-biegową skrzynią DSG i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13 kWh. Taki układ o mocy 204 KM umożliwi pokonanie na samej energii elektrycznej ok. 60 km.

Przewidziano też wersję tzw. miękkiej hybrydy eTSI, która będzie występować z silnikiem 1.0 TSI i 1.5 TSI wraz z 48-woltową instalacją.

Na niektórych rynkach Seat zaoferuje także odmianę zasilaną gazem ziemnym (CNG) z silnikiem 1.5 TGI.

Seat Leon 4. generacji trafi na rynek w drugim kwartale 2020 roku.

Idź do oryginalnego materiału