Nowy Porsche Taycan – blisko 1000 koni, do 584 km rzeczywistego zasięgu i 2,4 s do 100 km/h [galeria]

10 miesięcy temu

Porsche odsłoniło nowego Taycana we wszystkich wersjach nadwoziowych. Bateria w nowym modelu teraz wspiera ładowanie do 320 kW (do 400 kW podczas rekuperacji), przyspieszenie zmalało 0 0,4 s do 2,4 w sprincie ze startu zatrzymanego do 100 km/h, a zasięg wzrósł „nawet o 35%”, do 678 km (WLTP). W teście w rzeczywistych warunkach w USA, nie przekraczając 75 mph (120 km/h), udało się pokonać dystans 584 km na jednym ładowaniu.

Nowa odsłona Taycana przeszła wizualny facelift, który delikatnie wygładza niektóre krawędzie, inne wyostrza, ale czyni całość bardziej atrakcyjną. Zmiany obejmują Taycana (sedan), Taycana Sport Turismo (shooting brake) oraz Taycana Cross Turismo (offroadowy shooting brake), modele Turbo teraz dodatkowo wyróżniają się stylistką od reszty, a wszystkie modele mają bogatsze wyposażenie seryjne. Zmiany obejmują nowe reflektory, w stylu tych znanych z nowego Macan, oraz tylne lampy. Do całości dopasowano również przednie błotniki. Prawie zapomniałbym – tylny napis Porsche jest teraz trójwymiarowy i podświetlony, oferujący animacje na powitanie i pożegnanie.

„Prezentując Porsche Taycan pod koniec 2019 r., zapoczątkowaliśmy nową erę elektromobilności. Nasza nowa linia modelowa z miejsca pokazała, iż zmienia reguły gry i jest innowacyjnym pionierem wśród aut elektrycznych” – powiedział szef ds. linii Taycan, Kevin Giek. „Teraz kontynuujemy tę historię sukcesu z gruntownie zmodernizowanym Porsche Taycan, które wybija się na nowy poziom pod względem osiągów, wyjątkowej dynamiki oraz przyjemności z jazdy. Jednocześnie zdołaliśmy znacząco poprawić efektywność, zasięg, codzienną użyteczność i komfort”.

Poprawione układy napędowe oznaczają nie tylko poprawiony zasięg, ale również poprawione osiągi. Bazowy Taycan potrzebuje teraz 4,8 s, aby rozpędzić się do 100 km/h, a model Turbo zaledwie 2,4 s. Pakiet Sport Chrono teraz otrzymał nową funkcję push-to-pass, które odblokowuje 10-sekundowy ukryty zapas mocy na czas np. wyprzedzania – do 70 kW / 95 KM, zależnie od modelu. Moc bazowa każdego modelu również wzrosła – o 60 kW / 82 KM w przypadku Taycana czy 140 kW / 190 KM w Taycanie Turbo S z funkcją Launch Control, który finalnie potrafi generować 700 kW / 952 KM. To częściowo zasługa nowego silnika na tylnej osi, który obecny jest we wszystkich wariantach, ale również dzięki poprawionemu falownikowi impulsowemu, lepszemu zarządzaniu ciepłem, nowej generacji pompy ciepła oraz zmienionemu systemowi rekuperacji oraz sterowania napędem na cztery koła. Maksymalna moc rekuperacji wynosi teraz do 400 kW (wcześniej do 290 kW).

Jedną z ważniejszych cech nowych modeli w przypadku podróży na dłuższych dystansach jest możliwość ładowania ich z mocą do 320 kW, co stanowi wzrost o 50 kW względem poprzednika. 800-woltowa architektura tez pozwala utrzymać moc ładowania powyżej 300 kW przez 5 minut, a to skraca czas ładowania np. od 10-80% względem poprzedniego Taycana o 19 minut – z 37 minut od 18 minut (test modelu bazowego Taycana przy zewnętrznej temperature 15° C). Pojemność akumulatora Performance Plus zwiększono do 105 kWh brutto (z 93 kWh). Za zwiększony zasięg odpowiadają teraz również aerodynamicznie zoptymalizowane felgi oraz opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Nowe modele Taycana teraz są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, a warianty z napędem na cztery koła można zamówić z opcjonalnym Porsche Active Ride, który oferuje zwiększoną rozpiętość pomiędzy jazdą komfortową a dynamiczną, a we właściwym trybie zmniejsza siły działające na kierowcę i pasażerów poprzez kompensację przechyłów wzdłużnych i poprzecznych.

Nowy model Taycana z bazowym wyposażeniem waży teraz o 15 kg mniej niż poprzednik, ale pomimo tego mają poprawione wyposażenie standardowe. Zalicza się na nie m.in. oświetlenie ambientowe, ParkAssist z kamerą cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, podgrzewana przednie fotele, PIRM (Porsche Inteligent Range Manager / inteligentny menedżer zasięgu), pompa ciepła z nowym układem chłodzenia, schowek na telefona z wkładką indukcyjną, elektrycznie sterowaną pokrywę gniazd ładowania po obu stronach pojazdu, przełącznik trybu jazdy, wspomaganie układu kierowniczego Plus, wspomniane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz aluminiowe nakładki progów drzwi. Domyślnie dostępny jest też pojemniejszy i lżejszy akumulator.

We wnętrzu dodano nową dźwignię sterującą po lewej stronie kierownicy, co ma poprawić intuicję obsługi systemów wspomagających kierowcę. Samo CarPlay zostało jeszcze głębiej zintegrowane z wyświetlaczami i funkcjami auta, a nowe funkcja Wideo pozwana na streamingu filmów na wyświetlacze centralny oraz ten przed pasażerem.

Taycan dostępny jest w Polsce od 489 tys. zł, Taycan 4S od 558 tys. zł, Taycan Turbo od 809 tys. zł, a Taycan Turbo S od 969 tys. zł. Ceny modeli Cross Turismo zaczynają się od 547 tys. zł (Taycan 4 Cross Turismo), 583 tys. zł (Taycan 4S Cross Turismo), 815 tys. zł (Taycan Turbo Cross Turismo) i 966 tys. zł (Taycan Turbo S Cross Turismo). Dla modeli Sport Turismo przyjęto ceny bazowe – 494 tys. zł (Taycan Sport Turismo), 563 tys. zł (Taycan 4S Sport Turismo), 814 tys. zł (Taycan Turbo Sport Turismo) i 974 tys. zł (Taycan Turbo S Sport Turismo).

Przedseryjny Porsche Taycan na Północnej Pętli – pokonał ją 26 sekund szybciej od aktualnej generacji

Nadal czekamy na wariant, który poprawił czas na Nordschleife o 26 s.

Nürburgring od A do Z – wszystko co musisz wiedzieć przed pierwszą jazdą

Galeria

Idź do oryginalnego materiału