Nowy Mitsubishi Grandis

5 godzin temu

Mitsubishi Motors kontynuuje poszerzanie europejskiej oferty, wprowadzając nowego kompaktowego SUV-a Grandis. Opracowany z myślą o Europie i konkurowaniu w najważniejszym segmencie rynku, dysponuje pełną gamą zaawansowanych zelektryfikowanych układów napędowych, najnowszymi systemami bezpieczeństwa ADAS oraz usługami opartymi na łączności, w tym wbudowanym środowiskiem Google.

Nowy kompaktowy SUV Mitsubishi Grandis, łączący najnowszą technikę i stylowy wygląd, ma być najlepszym wyborem dla młodych rodzin, które potrzebują przestrzeni i wszechstronności, ekonomicznej eksploatacji i wysokich osiągów. Miękki hybrydowy (MHEV) układ napędowy i pełna hybryda (HEV) zapewniają osiągi i efektywność, obniżając zarówno emisję spalin, jak i koszty przejazdów.

Grandis

Nazwa Grandis – nawiązująca do rodzinnego minivana firmy Mitsubishi Motors z początku XXI wieku – wywodzi się od łacińskiego słowa oznaczającego „wielki” lub „imponujący” i została wybrana, aby podkreślić dużą przestrzeń wnętrza i mocną, zdecydowaną stylistykę z odświeżoną wersją charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej części nadwozia „Dynamic Shield” i wymodelowanej zgodnie z ideą „Hexaguard Horizon” tylnej części samochodu.

MHEV i HEV

W świecie, w którym coraz większą wagę przywiązuje się do wpływu na środowisko naturalne, nowy Grandis oferuje układy napędowe MHEV i HEV, które dysponują wysokimi osiągami przy wyjątkowej sprawności energetycznej. Kompaktowy SUV w wariancie 1,3 MHEV może być wyposażony zarówno w manualną, jak i automatyczną przekładnię, a 1,8-litrowy układ napędowy HEV zapewnia świetne przyspieszenia, wysoki poziom odzyskiwania energii, obniżoną emisję CO2 i bardzo niskie zużycie paliwa.

Nowy Grandis jest przygotowany na każdą ewentualność dzięki kompletnemu zestawowi zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy opartych na układach sensorów najnowszej generacji. Każdy z nich został zaprojektowany, by pomagać kierowcy podczas podróży, bez zakłócania przyjemności z jazdy: od MI-PILOT, który odciąża kierowcę na długich trasach, po system automatycznego hamowania awaryjnego podczas cofania, który wykrywa potencjalne ryzyko kolizji podczas wolniejszych, trudniejszych manewrów. Systemy ADAS zapewniają bezpieczeństwo wtedy, gdy jest ono najbardziej potrzebne.

Nowy Grandis jest gotowy do działania w cyfrowym świecie, który rozwija się dzięki szybkiej i pewnej łączności. Dzięki pokładowemu środowisku Google, kompaktowy SUV oferuje najlepsze w swojej klasie funkcje, w tym mapy Google, Google Play i asystenta Google, a wszystko to obsługiwane z wygodnego wnętrza. Dzięki systemowi audio Harman Kardon Premium pasażerowie mogą korzystać w kabinie z krystalicznego brzmienia zasobów dźwiękowych – od muzyki, po podcasty. A dzięki aplikacji mobilnej Mitsubishi Motors użytkownicy mogą łatwo uzyskać dostęp do odpowiednich informacji i usług zdalnych, aby w pełni kontrolować szereg innych funkcji.

Nowy Grandis jest objęty rozszerzoną, ośmioletnią ochroną Mitsubishi, która zapewnia dodatkowe trzy lata więcej, niż znakomita pięcioletnia gwarancja fabryczna Mitsubishi, co oznacza, iż klienci będą mogli korzystać z ochrony trwającej do ośmiu lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Nowy Mitsubishi Grandis będzie produkowany od czwartego kwartału 2025 roku w fabryce firmy Renault w Valladolid w Hiszpanii. Dołączy do odnowionej linii modeli firmy, na czele z flagowym Outlanderem PHEV.

Stylistyka

Nowy Grandis to kompaktowy SUV zaprojektowany specjalnie dla młodych rodzin. Nazwa Grandis pochodzi od łacińskiego słowa, oznaczającego „wielki” lub „imponujący”. Wybrano ją, aby podkreślić dużą przestrzeń wnętrza i mocną, zdecydowaną stylistykę. Istotą atrakcyjności wyglądu zewnętrznego kompaktowego SUV-a są jego proporcje. Przy długości 4410 mm, szerokości 2000 mm i wysokości 1580 mm udało się odzwierciedlić atletyczny charakter samochodu.

Każdy element nadwozia nowego Grandisa jest wyrazisty, niezależnie od wybranego koloru z dostępnej palety lakierów metalicznych: Steel Grey, Crystal White, Royal Blue, Sunrise Red i Onyx Black. Dostępna gama wersji wykończenia nadwozia pozwala uzupełnić i zindywidualizować wygląd.

We wszystkich wersjach zastosowano błyszczący czarny i satynowy chromowany wlot powietrza ze wstawkami, a w wariancie INFORM użyto ziarnistej czerni na listwach bocznych, osłonie podsilnikowej i na zderzakach. Wariant INVITE wykorzystuje również ziarnistą czerń na wykończeniach błotników i na listwach bocznych oraz ziarniste srebrne wykończenie osłony podsilnikowej i błyszczącą czerń dla zderzaków. Warianty INTENSE i INSTYLE dodają błyszczącą czerń z satynową chromowaną wstawką w wykończeniu błotników i satynowe chromowane listwy boczne.

Wnętrze

Wnętrze nowego Grandisa jest nowoczesne, przestronne, praktyczne i wszechstronne. Opracowano je pod kątem potrzeb młodych rodzin i powinno odpowiadać gustom każdego, kto ceni sobie nowoczesną technikę i styl.

W zależności od wybranego wariantu wykończenia – INFORM i INVITE, INTENSE lub INSTYLE – fotele mogą być podgrzewane. Do ich wykończenia użyto tapicerki z tkanin premium w różnych wzorach i konfiguracjach. Umożliwia to dostosowanie ich do osobistych wymagań w zakresie komfortu i stylu.

Samochód wyposażono w pełnowymiarowy szklany dach, w którym folia elektrochromatyczna i technologia regulacji przezroczystości powłoki przewodzącej umożliwiają pasażerom łatwą regulację przezroczystości dachu dzięki jednego przycisku, dając swobodę dostosowania ilości światła wpadającego do wnętrza.

Przesuwną tylną kanapę można przemieścić do przodu o 160 mm, aby zapewnić jeszcze większą przestrzeń bagażową, albo ustawić tak, by skorzystać z większej ilości miejsca na nogi pasażerów, zależnie od potrzeb.

Po przesunięciu tylnej kanapy maksymalnie do przodu, samochód oferuje 624 litry przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik osiąga maksymalną objętość wynoszącą 1681 litrów, czyli więcej niż potrzeba na wszystko, co może się przydać podczas dłuższej urlopowej wyprawy. Dostęp do bagażnika jest łatwy. W przypadku wyposażenia w zdalnie sterowane drzwi bagażnika, można je otworzyć na cztery sposoby: dzięki przełącznika znajdującego się po lewej stronie kierownicy, bez użycia rąk dzięki czujnika pod zderzakiem, naciskając przycisk elektryczny na drzwiach bagażnika lub dzięki przycisku na kluczyku.

Układ napędowy

Nowego kompaktowego SUV-a Mitsubishi Grandis opracowano dla rynku europejskiego. Klientom zaproponowano więc technologię miękkiego hybrydowego układu napędowego (MHEV) lub pełnego hybrydowego układu napędowego (HEV).

System MHEV upraszcza elektryfikację układu napędowego, łącząc prostotę silnika spalinowego z napędzanym paskiem wielorowkowym rozrusznikiem-alternatorem połączonym z akumulatorem litowo-jonowym o napięciu znamionowym 12 V. Takie połączenie systemów oznacza, iż energia może być odzyskiwana podczas zmniejszania prędkości i hamowania. Następnie będzie wykorzystana do wspomagania momentu obrotowego silnika spalinowego.

Sercem systemu jest 1,3-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów (7DCT). Silnik dostarcza 140 KM (103 kW) mocy dla obydwu przekładni.

Tym, którzy chcą pójść o krok dalej w elektryfikacji, nowy Grandis oferuje układ napędowy HEV. W pełni hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 156 KM (115 kW) łączy w sobie sześć komponentów, które pomagają zmaksymalizować sprawność i osiągi: wolnossącą, czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,8 litra, która wytwarza 109 KM ( 80 kW) mocy, główny silnik elektryczny o mocy 49 KM (36kW), silnik pomocniczy o mocy 20 KM (15 kW), litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 1,4 kWh, elektronikę wysokiej mocy i inteligentną, automatyczną przekładnię z kilkoma trybami pracy.

Każdy z tych komponentów działa płynnie, a wszystkie razem zintegrowano tak, by zapewnić jak najlepsze wrażenia z jazdy. W środowisku miejskim taki układ napędowy może pokonać do 80% dystansu w trybie w pełni elektrycznym, dzięki czemu krótkie podróże są niezwykle oszczędne, a jednocześnie znacznie zmniejszają zanieczyszczenie środowiska hałasem. A gdy konieczne jest używanie silnika spalinowego, system uzyskuje oszczędności paliwa sięgające 40% w jeździe miejskiej.

Tryby pracy

Inteligentne działanie to klucz do efektywności systemu HEV, który jest w stanie przełączać się między kilkoma trybami pracy, aby sprostać wymaganiom różnych stylów i warunków jazdy. Sterowany w czasie rzeczywistym przez hybrydowy system zarządzania podziałem mocy, nowy Grandis może przełączać się między:

  • Jazdą całkowicie elektryczną
  • Jazdą dynamiczną
  • Trybem zwalniania lub hamowania (tryb B)
  • Ładowaniem akumulatora dzięki silnika spalinowego
  • Trybem E-Drive

Różne tryby trakcyjne i tryby dystrybucji mocy zoptymalizowano w oparciu o zapotrzebowanie na moc i stan układu napędowego. Przełączanie między trybami jest niezauważalne dla kierowcy, ale może on śledzić przepływ energii dzięki widżetu umieszczonego po prawej stronie zestawu wskaźników, dostępnego dzięki przełączników góra/dół na kierownicy.

Kierowca może manualnie wybrać tryb E-Save, aby utrzymać poziom naładowania akumulatora trakcyjnego powyżej 40%, zapewniając wystarczającą ilość energii dla zapewnienia jazdy elektrycznej lub energii na następną podróż, zarówno w trybie w 100% elektrycznym, jak i hybrydowym.

Ogólna sprawność układu napędowego pozwala, by choćby przy wyższych prędkościach, gdy nowy Grandis opuszcza miejskie ulice, jazda z napędem elektrycznym była możliwa przy prędkości do 70 km/h. Hybrydowy układ napędowy nie zawodzi także, jeżeli chodzi o osiągi, kompaktowy SUV może osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego w około 10,5 sekundy.

Zawieszenie

Oferta układów napędowych wzbogaciła się dzięki wykorzystaniu rozwiązań konstrukcyjnych podwozia nowego Grandisa. Zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, Grandis łączy zawieszenie Pseudo MacPherson z przodu i półsztywną oś z amortyzatorami z tyłu, co zapewnia wysoką kulturę jazdy, stabilność i komfort zarówno na miejskich ulicach, jak i na dłuższych trasach.

Multi-Sense

Nowy Mitsubishi Grandis oferuje kierowcy możliwość dostosowania dynamiki kompaktowego SUV-a do jego potrzeb, za dobór stopnia komfortu i cech pożądanych przez kierowcę odpowiadają ustawienia systemu Multi-Sense. Korzystając z systemu multimedialnego SDA, kierowca może przełączać się między czterema różnymi trybami: całkowicie spersonalizować konfigurację wybierając PERSO lub zminimalizować wpływ na środowisko dzięki trybowi ECO, może też stworzyć idealną równowagę dzięki trybowi COMFORT, albo zwiększyć przyjemność z jazdy, zwinność i szybkość reakcji dzięki trybowi SPORT.

Cyfryzacja i systemy łączności

Nowy Mitsubishi Grandis stawia na cyfryzację, płynnie łącząc to co dobrze znamy z elektroniki użytkowej z tym, czego potrzebuje samochód. Pełny pakiet usług łączności, w tym wbudowane środowisko Google i aplikacja mobilna Mitsubishi Motors, zapewnia dostęp do usług cyfrowych. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom dającym możliwość ulepszania funkcji, które zapewnią systemom samochodu sprawne działanie w przyszłości, nowy Grandis będzie podążał za zmianami i postępem.

Ekrany

We wnętrzu znajduje się 10,4-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, który jest centralnym elementem sprzętowym cyfryzacji wnętrza. Ekran o proporcjach 3:4 i rozdzielczości 960 x 1280 zapewnia przejrzystość wyświetlanych informacji. Dzięki łatwemu w użyciu paskowi nawigacyjnemu u góry ekranu, ułatwia też szybki dostęp do różnych informacji i funkcji.

Centralny ekran uzupełniono 7-calowym wyświetlaczem elektronicznym lub 10-calowym cyfrowym wyświetlaczem kierowcy. Prezentują one najważniejsze dane w sposób jak najbardziej czytelny dla kierowcy.

Google

Dzięki wbudowanemu środowisku Google, najważniejsze aplikacje i usługi Google są łatwo dostępne. Mapy Google wspomagają nawigację dzięki informowaniu o ważnych i ciekawych miejscach (POI), częstym aktualizacjom map i informacjom o ruchu drogowym otrzymywanym czasie rzeczywistym. Jest też Google Play, sklep z ponad 100 aplikacjami, w tym grami, muzyką i strumieniowaniem wideo. W pakiecie jest też asystent Google wykorzystujący rozpoznawanie mowy w języku naturalnym do sterowania nawigacją, odtwarzania multimediów oraz do zarządzania funkcjami telefonu i pojazdu.

Użytkownik musi jedynie zalogować się na swoje konto Google, aby uzyskać precyzyjnie spersonalizowane treści. Samochód dodaje się jako nowe urządzenie do konta użytkownika. Dzięki temu dane, takie jak ostatnie wyszukiwania i ulubione miejsca, synchronizują się z Mapami Google i asystentem Google.

A dla tych, którzy chcą korzystać z replikacji telefona na ekranie, zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto są dostępne bezprzewodowo, z odpowiednimi aplikacjami i dostępem do poleceń głosowych Siri i Google. Urządzenia mobilne można ładować bezprzewodowo z mocą do 15 W. Można je też podłączyć do jednego z portów USB-C we wnętrzu.

Audio Harman Kardon Premium

Wszystkie treści dźwiękowe dostarczane do kabiny brzmią wyjątkowo czysto dzięki systemowi audio Harman Kardon Premium. Technologia Hi-Fi pozwala użytkownikom cieszyć się dowolnym rodzajem treści audio przy użyciu predefiniowanych trybów odsłuchu – Studio, Podcast, Koncert, Klub, Imersja – nadając dźwiękowi charakterystyczne brzmienie i dopasowując go do nastroju słuchacza.

Maksymalna moc wyjściowa 410 W zapewnia czysty, bogaty dźwięk, wspomagany 10-kanałową konfiguracją systemu audio. System składa się z dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych zamontowanych na desce rozdzielczej, dwóch 150-milimetrowych głośników niskotonowych z podwójnymi cewkami zamontowanych w przednich drzwiach, dwóch 140-milimetrowych głośników niskotonowych oraz dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych w tylnych drzwiach. System wyposażono także w subwoofer z podwójną cewką o wymiarach 150 x 224 mm, umieszczony w bagażniku.

Cyfrowe możliwości Grandisa będą z czasem ewoluować dzięki bezprzewodowym aktualizacjom wysyłanym bezpośrednio do pojazdu. Do systemu firmowego wprowadzane będą poprawki i ulepszenia, które zwykle wymagałyby wizyty u dealera. Może wykonać je kierowca, który musi jedynie zaakceptować aktualizację na ekranie i postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Będzie się to odbywało bez żadnych kosztów dla klienta i przy znacznie mniejszym wysiłku, niż udanie się do dealera w celu zainstalowania aktualizacji. Pozwoli to na skuteczną aktualizację systemu kompaktowego SUV-a i wprowadzanie nowych funkcji w miarę ich udostępniania przez producenta.

Bezpieczeństwo, komfort i udogodnienia

Nowe Mitsubishi Grandis zbudowano z troską o bezpieczeństwo, od szczegółów służących ochronie biernej, po kompleksowy zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.

Punktem wyjścia dla możliwości kompaktowego SUV-a jest jego wzmocniona struktura, w której wykorzystano kilka gatunków stali o wysokiej wytrzymałości. Ochronę pasażerów powierzono także bardzo sprawnej poduszce powietrznej kierowcy z aktywną wentylacją, jednostopniowej poduszce pasażera, bocznym poduszkom powietrznym chroniącym klatkę piersiową i długim kurtynowym poduszkom powietrznym w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, a także napinaczom pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia z przodu i zagłówkom z funkcją zapobiegającą obrażeniom kręgosłupa szyjnego.

Szczególnie wrażliwi użytkownicy dróg, tacy jak piesi, również podlegają ochrnie. Maska, przedni zderzak i reflektory kompaktowego SUV-a zbudowano tak, by zredukować siły uderzenia w razie wypadku. Jednocześnie nowy Grandis minimalizuje możliwość wystąpienia takiej sytuacji dzięki całemu szeregowi zintegrowanych systemów bezpieczeństwa czynnego ADAS monitorujących otoczenie pojazdu.

20 systemów bezpieczeństwa i 12 czujników ultradzwiękowych

Nowy Mitsubishi Grandis może być wyposażony choćby w 20 systemów, które stale obserwują otoczenie kompaktowego SUV-a. Działają w oparciu o sygnały z pełnego zestawu czujników, w tym 12 czujników ultradźwiękowych, czterech kamer i radaru przedniego, aby zapewnić widok 360° i wykrywanie, co dzieje się wokół samochodu.

Aby zmniejszyć obciążenie kierowcy i zminimalizować ryzyko wynikające z jego narastającego zmęczenia, tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go utrzymuje stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, regulując prędkość. W połączeniu z asystentem centrowania na pasie ruchu (LCA) kierowca może korzystać z systemu MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT). System aktywnie pomaga dostosować prędkość do sytuacji drogowej i utrzymać pojazd na środku pasa ruchu. W razie potrzeby jest też w stanie całkowicie zatrzymać samochód.

Czerpiąc informacje z kamer i radaru, kontrolując wspomaganie kierownicy i hamowanie, centralny moduł sterujący systemu MI-PILOT pozwala odciążyć kierowcę podczas długodystansowej jazdy po autostradach i w czasie jazdy w korkach drogowych. Zapewnia kierowcy jak najwięcej komfortu i relaksu. System oferuje trzy ustawienia użytkownika – manualne, automatyczne z uwzględnieniem kontekstu drogowego i automatyczne z utrzymywaniem prędkości zgodnej z ograniczeniami. Dzięki temu kierowca może wybrać poziom kontroli nad prędkością pojazdu, jaki sam będzie sprawował. Kierowca może gwałtownie i łatwo odzyskać pełną kontrolę w dowolnym momencie.

System automatycznego hamowania awaryjnego przy cofaniu wykorzystuje tylne czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód podczas cofania. W przypadku wykrycia przeszkód, pojazd automatycznie hamuje, zapobiegając kolizji. Dodajmy do tego asystenta parkowania, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu i asystenta bezpiecznego wysiadania pasażerów, dzięki czemu Mitsubishi Grandis pomoże unikać i łagodzić incydenty zdarzające się przy małych prędkościach jazdy.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału