Nowy miejski SUV Renault może zagrozić bestsellerowi KIA. To pod wieloma względami świetna opcja

3 tygodni temu

Połączenie topowej mechaniki hybrydowej z popularnym nadwoziem typu SUV to najchętniej wybierana opcja. Nie jest trudno znaleźć taki samochód w bogatej ofercie KIA, czy Hyundai’a. Francuzi jednak wyciągając swojego hybrydowego asa, mogą zagrozić pozycji południowokoreańskiego Niro.

Pojawienie się Renault Symbioz może przyćmić blask kompaktowego SUV-a KIA

KIA Niro to jeden z tego typu modeli, które nie muszą robić wokół siebie komercyjnie dużego hałasu, by dać producentowi powody do zadowolenia. Kompaktowy SUV o nadwoziu bliżej crossovera w nowym wydaniu to istotny krok naprzód południowokoreańskiej marki.

KIA Niro pod każdym względem prezentuje się teraz jako interesująca opcja dla osób poszukujących wszechstronnego modelu hybrydowego o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Jednak nowe Renault Symbioz stanowiące odpowiedź na ofertę hybrydową rywali także może się pochwalić niskim zużyciem paliwa i etykietą eko.

Francuska marka prezentując nowe Symbioz, model znajdujący się w połowie drogi między Capturem a Australem postawiła między innymi na znacznie większą ładowność i silnik o mocy 145 KM. To stanowi o tym, iż jest teraz bardzo ciekawą opcją dla KIA Niro.

Samoładująca się francuska hybryda oprócz atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego korzysta we wnętrzu z dobrej jakości materiałów. Ponadto Renault Symbioz jest standardowo bardzo dobrze wyposażony. Nic więc dziwnego, iż wielu postrzega miejskiego SUV-a Renault za atrakcyjniejszą opcję w stosunku do KIA. To choćby jeżeli model koreański w wersji dostępowej, ze słabszym silnikiem, jest tańszy (134 900 zł).

Renault Symbioz

Ile trzeba wydać na nowe Renault Symbioz?

Renault od wielu lat jest jedną z najbardziej uznanych marek w Europie i Polsce. Francuska marka doskonale wyczuwa potrzeby rynku. Nie dziwi zatem fakt, iż zyskuje na fali popularności.

Nowe kompaktowe Symbioz w każdej z trzej wersji wyposażenia oferuje napęd E-Tech full hybrid i automatyczną skrzynię biegów. Najprostsza wersja Techno zaczyna się od 135 900 zł i pozwala pokonać na napędzie elektrycznym 60 km. Na długiej liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:

– felgi aluminiowe 18″ ze wzorem gravity,
– system multimedialny openR link 10,4″ z nawigacją,
– ładowarka indukcyjna do telefona,
– kamera cofania,
– lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej,
– kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3,
– kierownice pokrytą miękką skórą ekologiczną,
– tylne światła , światła stop LED oraz światła do jazdy dziennej LED,
– czujniki parkowania przód/tył/bok oraz szereg systemów czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania.

System mulitimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google pozwala na nawigację w czasie rzeczywistym, komendy głosowe oraz wykorzystanie ponad 50 aplikacji. Ten interesujący crossover nie tylko świetnie ilustruje zaangażowanie marki m.in. w silniki HEV, ale także ma wszystko, by ukraść klientów jednego z najlepiej sprzedających się modeli Kia, Niro.

wnętrze Renault Symbioz
Renault Symbioz
Idź do oryginalnego materiału