Skoda Kylaq to niemal 4-metrowy crossover z dużym bagażnikiem, wyposażony w nowoczesny 115-konny silnik 1.0 TSI. Jak to możliwe, iż taki samochód kosztuje mniej niż równowartość 40 tys. zł?
Indie to najludniejszy kraj świata, a jednocześnie trzecie pod względem sprzedaży samochodów państwo (tylko w Chinach i USA kupowanych jest więcej aut). Nie ma się zatem co dziwić, iż dla wielu firm to perspektywiczny, choć trudny rynek.
Jedną z europejskich marek, która stara się na nim rozwijać jest Skoda. Sposobem na odniesienie sukcesu mają być m.in. produkowane lokalnie i stworzone z myślą przede wszystkim o indyjskim nabywcy modele. w tej chwili w sprzedaży znajdują się tam SUV Kushaq i sedan Slavia (ponadto w gamie są też "normalne" Kodiaq i Superb).
Teraz Skoda zaprezentowała trzecie auto przeznaczone na ten rynek, czyli właśnie Kylaqa, który trafia do najpopularniejszego w Indiach segmentu – aut o długości poniżej 4 m. W efekcie może się okazać, iż to właśnie ten crossover gwałtownie stanie się indyjskim bestsellerem czeskiej marki.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/indie-wielka-szansa-czy-za-duze-wyzywanie-i-ryzyko-dla-producentow-samochodow,aid,4523Niewielki, ale pojemny
Kylaq został zbudowany na platformie MQB-A0-IN. Wymiary auta są następujące: długość 399,5 cm, szerokość 178,3 cm, wysokość 161,9 cm, rozstaw osi 256,6 cm. Skoda zapowiada przestronne wnętrze, zaś bagażnik ma pojemność aż 446 l (maksymalnie, po złożeniu kanapy: 1265 l).
Do napędu przewidziano trzycylindrową benzynowa jednostkę 1.0 TSI rozwijającą 115 KM i 178 Nm, połączona z przekładnią manualną lub automatyczną. Z tą pierwszą Kylaq osiąga prędkość maksymalną 188 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s.
Mimo iż Kylaq to model budżetowy, w standardzie ma m.in. sześć poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (nie wspomniano natomiast o najnowszych aktywnych systemach wsparcia kierowcy). Wśród wyposażenia wymieniono m.in. takie elementy (częściowo opcjonalne) jak elektrycznie sterowane i wentylowane siedzenia (!), automatyczna klimatyzacja, elektrycznie otwierany dach, tempomat czy manetki zmiany biegów pod kierownicą. Do dyspozycji są cyfrowe wskaźniki (8 cali) i centralny dotykowy ekran (10,1 cala).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/rewolucja-u-skody-elroq-wchodzi-do-gry,aid,4565Najtańsza Skoda
Kylaq będzie produkowany w Chakan w Indiach. To najtańszy model w gamie Skody w Indiach. Jak podano, cena ma się rozpoczynać od kwoty 789 000 rupii indyjskich, co w przeliczeniu na naszą walutę daje kwotę niespełna... 38 000 zł. Dla porównania w Polsce cennik Skody otwiera Fabia 1.0 MPI (80 KM) wyceniona na 71 850 zł. Oczywiście to porównanie de facto niesprawiedliwe i czysto teoretyczne, nieuwzględniające bowiem wszystkich czynników makro i mikroekonomicznych, płac, miejsca produkcji, kosztów pracy itd. Ale i tak kwoty robią wrażenie.