Nowy Mercedes schodzi jak ciepłe bułeczki. Niemcy nie nadążają z jego produkcją

5 godzin temu

Całkowicie nowy Mercedes CLA jest żywym dowodem na to, iż sedany wciąż cieszą się dużą popularnością. Rynek jest przesycony SUV-ami i crossoverami, a najnowsze dane sprzedażowe pokazują, iż klienci szukają także nieco bardziej tradycyjnych rozwiązań. Co ciekawe, nowy kompakt Mercedesa oferowany jest tylko jako samochód elektryczny.

Nowy Mercedes schodzi jak ciepłe bułeczki

fot. Mercedes

Dyrektor ds. produkcji niemieckiej firmy, Jorg Burzer ujawnił, iż Mercedes otrzymuje bardzo pozytywne sygnały. Najnowszy sedan to pierwszy model oparty na architekturze modułowej MMA. To elektryczna platforma zaprojektowana dla gamy pojazdów elektrycznych. Zapewnia definiującą w klasie kombinację wydajności, rozwoju, bezpieczeństwa i komfortu.

Mercedes najwyraźniej przekonał tymi obietnicami swoich klientów. Od czasu oficjalnej prezentacji w marcu zamówienia na nowego CLA zaczęły napływać lawinowo. Podczas wydarzenia w siedzibie firmy w Stuttgarcie dyrektor ds. produkcji ujawnił, iż „liczba zamówień CLA jest bardzo zachęcająca”.

Trzecia generacja CLA będzie produkowana na trzy zmiany od drugiej połowy roku. Wszystko po to, aby Mercedes mógł sprostać popytowi. Co prawda model spotkał się także z krytyką designu. Czytaliśmy, iż ma twarz, którą „mogłaby pokochać tylko matka”. Jednakże, to wszystko nie wpłynęło w żaden sposób na sprzedaż samochodu.

fot. Mercedes

Ogromny popyt i przyspieszenie produkcji

Cztery miesiące po oficjalnej prezentacji Mercedes musi dodać trzecią zmianę w swojej fabryce w Rastatt, aby sprostać nieprzewidzianemu popytowi. Trzyzmianowy harmonogram rozpocznie się pod koniec tego roku i ma pomóc niemieckiemu producentowi samochodów sprostać wysokiemu popytowi. Jorg Burzer nie ujawnił liczby dokładnych zamówień otrzymanych na elektrycznego sedana. Jednakże, w tej chwili z fabryki zjeżdża około 200 egzemplarzy nowego modelu niemieckiej marki.

Zamówienia na rodzimym rynku rozpoczęły się już od kwietnia tego roku. Duży popyt powoduje jednak opóźnienia w dostawach i dłuższe czasy oczekiwania. Ten sięga już roku 2026, jak informuje niemiecki magazyn Automobilwoche. Mercedes pokonał jednak wąskie gardła spowodowane dostawą metali ziem rzadkich, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwiększyć jego produkcję.

Producent samochodów oferuje CLA EV w dwóch wariantach. CLA 250+ z technologią EQ ma zamontowany z tyłu silnik, który generuje 272 konie mechaniczne. Ale to pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 209 km/h. 85-kWh akumulator litowo-jonowy zapewnia modelowi zasięg od 694 do 792 kilometrów na jednym ładowaniu, zgodnie z obowiązującym w Europie cyklem testowym WLTP.

fot. Mercedes
Idź do oryginalnego materiału