Nowy Mercedes Klasy E All-Terrain. Rodzinne kombi w stylu off-road

profiauto.pl 1 rok temu

Mercedes prezentuje drugą generację klasy E All-Terrain, która może stanowić ciekawą alternatywę dla uterenowionych SUV-ów.

Nowy Mercedes Klasy E All-Terrain jest powiewem świeżości w motoryzacyjnym świecie zdominowanym przez SUV-y. Nie tylko charakternie wygląda i jest bogato wyposażone. Obok praktyczności oferuje stały napędem na cztery koła 4Matic i całkiem spory prześwit. jeżeli będzie taka konieczność, by zjechać z asfaltu – nie zawiedzie.

Poznacie go po czarnych plastikowych nakładkach

Kombi ma również unikalny grill, nowe zderzaki i zabezpieczającą podwozie osłonę. Porusza się standardowo na kołach z 18-calowymi felgami, ale jako opcję można zamówić choćby 20-cali.

Jego wymiary pozostają niemal takie same, jak u poprzednika, ale nowe kombi jest szersze o 28 mm oraz dysponuje większym rozstawem o 22 mm (2961 mm). Nadwozie ma 4950 mm długości, 1904 mm szerokości i 1497 mm wysokości.

Bagażnik ma 615 l pojemności, a po złożeniu foteli przestrzeń powiększa się do aż 1830 l. Mniej bagażu pomieści wersja z układem hybrydowym (plug-in) – jest to odpowiednio 460 i 1675 l.

Mercedes Klasy E All-Terrain – silniki

Ofertę otwiera miękka hybryda E 450 4Matic z turbodoładowanym 3-litrowym 6-cylindrowym silnikiem benzynowym. Ma 381 KM i 500 Nm momentu obrotowego, które przekładają się na sprint do setki w 4,7 s i prędkość maksymalną 250 km/h.

Dla miłośników diesli Mercedes przygotował 2-litrową 4-cylindrową jednostkę o mocy 197 KM i 440 Nm.

Ostatnią propozycją jest układ hybrydowy składający się z 2-litrowej jednostki wysokoprężnej (197 KM) i silnika elektrycznego o mocy 129 KM. Auto w tej wersji dysponuje zasięgiem na samym prądzie wynoszącym choćby 100 kilometrów (akumulator o pojemności 25,4 kWh).

Na pokładzie uterenowionego kombi nie brakuje wielu ciekawych rozwiązań

Najciekawszym wydaje się kamera 360 stopni z funkcją tzw. przeźroczystej maski. Najważniejsze informacje wyświetlane są na ekranie Superscreen.

Standardem jest pneumatyczne zawieszenie zwiększające prześwit o 46 mm. Przy prędkości powyżej 120 km/h samochód obniża się o 15 mm, by zagwarantować wydajniejszą aerodynamikę.

Mercedes klasy E All Terrain trafi do sprzedaży w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Na oficjalny cennik musimy jeszcze poczekać. Rywale? Audi A6 All-Road i Volvo V90 Cross Country.

Zdjęcia: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału