Nowy Mercedes-Benz GLE i GLE Coupe już w salonach. Wiemy, ile kosztują po zmianach

1 rok temu

Wielkie i luksusowe bestsellery spod znaku trójramiennej gwiazdy doczekały się modernizacji. Mercedes-Benz GLE i GLE Coupe po liftingu trafiły właśnie do polskiej oferty – są teraz nieco droższe, jednak poza odświeżoną gamą silnikową, mają w standardzie również bogatsze wyposażenie. Ile w Polsce kosztują SUV-y po zmianach?

W ramach kuracji odmładzającej duży i praktyczny Mercedes-Benz GLE oraz jego smuklejszy bliźniak GLE Coupe, otrzymały nowe reflektory oraz lampy tylne. Wraz z liftingiem w konfiguratorze pojawiły się nowe lakiery tj. niemetalizowany odcień „Alpejskiej szarości MANUFAKTUR” oraz „niebieski Sodalite metalik”, a także zaktualizowana paleta kół, o średnicy od 19 do 22 cali.

W środku z kolei zadebiutowała nowa kierownica, a także druga generacja systemu multimedialnego MBUX. Pojawiły się również chromowane wykończenia wlotów powietrza. Wisienką na torcie są nowe kombinacje kolorystyczne oraz niedostępne wcześniej elementy ozdobne w kolorze fortepianowej czerni MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami.

Mercedes-Benz GLE i GLE Coupe – wersje, silniki, osiągi

W ramach liftingu została również podrasowana gama silnikowa Mercedesa GLE i GLE Coupe. Od teraz wszystkie wersje silnikowe są wspierane przez 48-woltowy układ miękkiej hybrydy, dzięki czemu reakcja na gaz będzie szybsza, a jazda w korkach jeszcze płynniejsza. Na szczęście w salonach wciąż kupimy klasyczną benzynę (450 4MATIC) oraz oszczędnego i dynamicznego diesla (300d 4MATIC lub 450d 4MATIC). Ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in z zasięgiem do 109 km (wg. WLTP) na jednym ładowaniu, a także iście sportowe odmiany spod znaku AMG tj. 53 4MATIC i 63 S 4MATIC.

Ile kosztują SUV-y po liftingu?

Odświeżone egzemplarze można zamawiać już w polskich salonach z gwiazdą. Ceny Mercedesa GLE SUV w bazowej wersji napędowej (300d 4MATIC) z 2-litrowym dieslem pod maską, zaczynają się od 356 900 zł. Blisko 60 tys. złotych więcej trzeba zapłacić za GLE Coupe z tym samym motorem. Skąd ta różnica w cenie? Między innymi stąd, iż odmiana ze ściętym dachem już w standardzie posiada zewnętrzny pakiet sportowy AMG, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, dostęp bezkluczykowy, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester czy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni.

WersjaSilnikMoc0-100 km/hCena (SUV/Coupe)
GLE 450 4MATIC2999 cm3381+20 KM5,6 s452 700 zł / –
GLE 400 e 4MATIC1999 cm3381 KM6,1 s455 100 zł / 468 100 zł
GLE 300 d 4MATIC1998 cm3269 KM6,9 s356 900 zł / 420 900 zł
GLE 450 d 4MATIC2989 cm3367 KM5,6 s466 500 zł / 480 900 zł
GLE 350 de 4MATIC1993 cm3333 KM6,9 s463 000 zł / 476 000 zł
GLE 53 4MATIC+2999 cm3435+22 KM5,0 s
GLE 63 S 4MATIC+3982 cm3612+22 KM3,9 s
Idź do oryginalnego materiału