Nowy Mercedes-AMG GT coupe – większy, bardziej praktyczny i z napędem na cztery koła

profiauto.pl 1 rok temu

Mercedes zaprezentował nową generację AMG GT, która oferuje układ siedzeń 2+2 i występuje z napędem 4Matic+. W ten sposób marka uśmiecha się przyjaźnie do obecnych klientów Porsche 911.

Mercedes odsłonił długo wyczekiwaną nową wersję AMG GT podczas imprezy motoryzacyjnej Monterey Car Week. Sportowe coupe może być dla wielu fanów marki z Affalterbach zaskoczeniem, bo zmian mamy tu całkiem sporo. Zacznijmy od wymiarów.

Mercedes-AMG GT wyraźnie urósł

Mierzy 4728 mm długości (+182 mm), a jego rozstaw osi wynosi 2700 mm (+70 mm). Jest również szerszy i wyższy od poprzednika o odpowiednio 45 i 66 mm. Na uwagę zwracają poszerzone błotniki z tyłu i wyważone proporcje.

Nowa generacja zachowała muskularną sylwetkę i charakterystyczny przedni pas z grillem Panamericana, który wykończono czarną obwódką. Nowością z przodu są łagodniej wyprofilowane lampy. Z kolei tylna część wyróżnia się spojlerem, a wzrok przyciągają atrakcyjne światła rozdzielone na trzy segmenty. W zestawie mamy 20-calowe felgi z oponą Michelin Pilot Sport S5, które kryją tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm.

Wnętrze przeszczepiono z modelu SL

Mam na myśli deskę rozdzielczą z 12,3-calowymi cyfrowymi zegarami i 11,9-calowym ekranem multimediów. Kierowca ma do dyspozycji kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, a przed sobą sportową kierownicę AMG Performance.

Większe wymiary sprawiają, że, AMG GT pomieści teraz 4 osoby. Na dodatkowej kanapie z tyłu zmieszczą się dzieci do 150 cm wzrostu. Pojemność bagażnika waha się od 321 l do 675 l (po złożeniu siedzeń).

Mercedes-AMG GT – co pod maską?

4-litrowy silnik V8. To znana, ale unowocześniona i dopracowana jednostka, która będzie dostępna w dwóch wersjach: AMG GT 55 (476 KM i 700 Nm) i AMG GT 63 (585 KM i 800 Nm). W słabszej odmianie GT coupe przyspiesza do setki w 3,9 s i rozwija maksymalnie 295 km/h. Topowa wersja czas skraca ten czas do 3,2 s, a jej prędkość maksymalna sięga 315 km/h. Niewykluczone, iż w przyszłości gamę uzupełni wersja hybrydowa (plug-in) o jeszcze wyższej mocy.

Za przeniesienie napędu odpowiada wyłącznie 9-biegowa automatyczna skrzynia AMG Speedshift z mokrym sprzęgłem. Moc może być równomiernie rozdzielana na wszystkie koła lub trafiać w całości na tylną oś. Mercedes rezygnuje zatem z układu transaxle, który zapewniał idealny rozkład mas. Nie ma też napędu na tył, z którego słynął poprzednik.

Standardem jest zawieszenie AMG Active Ride Control z hydrauliczną stabilizacją przechyłów, elektrycznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego, czy aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią.

Mercedes-AMG GT trafi do salonów pod koniec roku

Cena nie pozostało znana, ale prawdopodobnie będzie wyższa od ceny Mercedesa SL Roadster, który w wersji 55 4Matic+ kosztuje co najmniej 868 100 zł, a w topowej – SL 63 4Matic+ przekracza milion zł (dokładnie 1 018 800 zł).

Zdjęcia: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału