Zupełnie nowy, luksusowy sedan przybył właśnie do Europy. I choć jego rywalem pod względem rozmiarów i wyposażenia będzie Skoda Superb, to samochód jest tańszy choćby od bestsellerowej Octavii. Co ważne, stojąca za nim firma FAW produkuje wiele samochodów macierzystego Volkswagena w Chinach. Co zaoferuje nowy sedan o nazwie Bestune B70?
Nowy sedan w cenie Octavii, ale w rozmiarach Superba
Chiński producent FAW, podobnie jak inne firmy zza wielkiego muru, zaczynają coraz mocniej rozglądać się po Europie. Ale swoje samochody zaczynają oferować także w Rosji, gdzie FAW w zeszłym roku sprzedało 10 203 samochody. Z jednej strony, to prawie czterokrotny wzrost względem roku poprzedniego. Z drugiej jednak pozwoli tylko na zajęcie 12. miejsca wśród marek odnoszących największe sukcesy. Przykładowo, inni producenci obecni na wschodzie to Haval i Chery, którzy zdobyli odpowiednio 118 826 i 118 055 nowych rejestracji.
Nie możemy jednak spisywać FAW na straty. To duża firma z ogromnym doświadczeniem. Są oni przede wszystkim odpowiedzialni za produkcję Volkswagenów na chiński rynek. Chiński gigant chce być obecny także w Europie, a pierwszym przystankiem jest Rosja. Kluczowa dla nich marka Bestune w zeszłym roku osiągnęła około 6900 rejestracji, a w tym roku celem jest przekroczenie 10 000. Pomóc ma w tym nowy sedan o nazwie B70. To chiński rywal dla Skody Octavii, choć jeżeli sporzymy na liczby, bliżej mu do Superba.
Samochód ma 4810 mm długości i rozstaw osi wynoszący aż 2,8 metra. Dzięki temu oferuje naprawdę dużo miejsca we wnętrzu. W zeszłym roku FAW sprzedał w Rosji 2732 egzemplarze trzeciej generacji. Jest to więc istotny model dla producenta, a nowa generacja ma wynieść go na wyżyny.
Dobre silniki i niskie ceny – niedługo dalsza ekspansja
Luksusowy sedan z Chin został wyceniony na około 103 000 złotych. W Polsce za takie pieniądze nie uda się kupić choćby bazowej Octavii. A przecież ten sedan ma papiery na to, aby rywalizować choćby ze Skodą Superb.
W swojej ojczyźnie samochód oferowany jest z turbodoładowaną benzyną o pojemności 1,5 lub 2 litrów. Pierwszy z nich wytwarza 171 koni mechanicznych, drugi natomiast 224. Nie wygląda to źle, tym bardziej iż podstawowa Octavia ma 116 koni mechanicznych, a najmocniejsza (bez RS) 150 KM. To mniej niż podstawowy Bestune. Do tego w chińskim sedanie otrzymujemy siedmiobiegową automatyczną skrzynię bieg.
Samochód ma pojawić się na rosyjskim rynku latem i jeżeli sprzedaż będzie dobra, możemy spodziewać się, iż niedługo trafi także do nas. Na chwilę obecną nie znamy dokładnego wyposażenia, ale na pewno będzie ono wyjątkowo bogate choćby w podstawowym wyposażeniu. Z tego są znane chińskie samochody. Co więcej, do końca roku na lokalny rynek ma trafić także 4,7-metrowy SUV T90. W przyszłym roku firma planuje lifting dwóch SUV-ów – T99 i T77.