Gordon Murray Automotive (GMA) ogłosił, iż zbuduje kabrioletową wersję supersamochodu T33, która zostanie zaprezentowana 4 kwietnia.
Oficjalny szkic koncepcyjny ujawnia, iż T33 Spider zachowuje 3,9-litrowy silnik V12 o mocy 609 KM z coupé, który jest adaptowaną wersją silnika zaprojektowanego przez Coswortha, używanego w hipersamochodzie T50.
Oczekuje się, iż Spider będzie oferowany z manualną i łopatkową skrzynią biegów z coupé T33 – obie z sześciobiegowymi jednostkami.
Kanał dachowy obecny w coupé pozostaje umieszczony nad kokpitem, a szkic sugeruje, iż przednia szyba została ustawiona pod kątem, aby nadać priorytet przepływowi powietrza przez tunel i do silnika.
Poza tym aerodynamika wydaje się niezmieniona, zachowując aktywny tylny spojler coupé i koncentrując się na roli podwozia.
Pomimo utraty stałego dachu – zmiana, która wymaga ciężkich wzmocnień podwozia podczas konwersji większości samochodów z twardym dachem – T33 Spider waży żwawo 1108 kg, zaledwie 18 kg więcej niż coupé (na zdjęciu poniżej).
Murray potwierdził już, iż powstanie zaledwie 100 egzemplarzy każdego z trzech wariantów T33. Spider jest numerem dwa, a za nim ma podążać samochód zorientowany na tor.
Ceny nie zostały ogłoszone, ale spodziewana jest premia w wysokości ponad 1,37 miliona funtów coupé. Biorąc pod uwagę, iż wszystkie 100 coupé zostało wyprzedanych w ciągu tygodnia od premiery modelu, oczekuje się, iż wszystkie Spidery zostaną sprzedane niedługo po jego odsłonięciu.
Murray powiedział: „Od samego początku programu T33 zawsze chciałem mieć Spidera. W rzeczywistości naszkicowałem Spidera przed coupé, aby upewnić się, iż proporcje działają. Od pierwszego szkicu wiedziałem, iż z otwartym kokpitem i niesamowitym silnikiem Cosworth GMA 2 V12 tuż za tobą, T33 Spider zapewni naprawdę wciągające wrażenia z jazdy, niepodobne do niczego innego”.