Ford zaprezentował dziś nowego Rangera MS-RT PHEV i wielofunkcyjnego E-Tourneo Custom MS-RT, zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy ze specjalistami oddziału MS-RT z firmy M-Sport – partnera Forda w rajdach. Dwa nowe zelektryfikowane modele MS-RT, które będą miały światową premierę podczas targów IAA Mobility 2025 w Monachium, podążają śladem modeli Ranger MS-RT i Transit Custom MS-RT, wprowadzonych na rynek w 2024 roku. Podobnie jak udane modele z konwencjonalnym napędem, nowy Ranger MS-RT PHEV oraz E-Tourneo Custom MS-RT wyróżniają się muskularnym stylem nadwozia i bogatym wyposażeniem, dzięki czemu łatwiej wyrażą charakter nowych właścicieli, prowadzących aktywny, zabiegany tryb życia.
Ranger MS-RT PHEV powstał na bazie nowego Rangera PHEV – pierwszego wariantu hybrydy typu plug-in w gamie modelu, który od 10 lat jest bestsellerem w segmencie europejskich pick-upów. Maksymalna zdolność holowania, ładowność i adekwatności jezdne w terenie pozostają jego atutami, które zawdzięcza także momentowi obrotowemu wyższemu niż w pozostałych wersjach Rangera. Atutem jest również możliwość jazdy bezemisyjnej wyłącznie z napędem elektrycznym.
Ośmiomiejscowy, zapewniający wysoki komfort i funkcjonalność E-Tourneo Custom MS-RT, bazuje na elektrycznym, wielofunkcyjnym Fordzie E-Tourneo Custom. Szeroka gama układów napędowych Tourneo Custom MS-RT obejmuje mocny i oszczędny napęd hybrydowy typu plug-in, a także silnik wysokoprężny EcoBlue.
„Współpraca Forda z MS-RT zaowocowała wzbogaceniem naszych wyjątkowych modeli Ford Pro w DNA typowe dla sportów motorowych. Rezultatem są takie wersje, jak nowy Ranger MS-RT PHEV oraz E-Tourneo Custom MS-RT – skierowane do grupy klientów, którzy równie jak wszechstronność samochodu pracującego w firmie, cenią sobie euforia z jazdy, sportowy design i w pełni korzystają z życia, nie stroniąc od przygód” – powiedział Brendan Lyne, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Ford Pro Europe.
Oba nowe modele MS-RT można będzie zamawiać za pośrednictwem dealerów Forda w Europie już pod koniec tego roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2026. Ranger MS-RT PHEV i E-Tourneo Custom MS-RT będą prezentowane na targach IAA Mobility w Monachium w dniach 8-14 września.
Ranger PHEV po metamorfozie w MS-RT
Moc 281 KM i moment obrotowy 697 Nm oznaczają większą zdolność holowania przyczepy, niż oferował którykolwiek z produkowanych wcześniej Rangerów, a hybrydowy układ napędowy PHEV idealnie pasuje do charakteru wersji MS-RT – rasowego ulicznego pick-upa.
Układ łączy silnik elektryczny o mocy 75 kW i 10-biegową automatyczną skrzynię biegów dzięki modułowej przekładni hybrydowej, która może przekazywać napęd zarówno z silnika elektrycznego, jak i 2,3-litrowego silnika benzynowego EcoBoost. Akumulator o pojemności (użytecznej) 11,8 kWh może być uzupełniany w ruchu przez układ rekuperacyjnego odzysku energii lub ładowany z zewnętrznego źródła zasilania. Przekłada się to na możliwość pokonania do 40 km w trybie bezemisyjnym. Permanentny napęd na cztery koła e4WD, zdolność holowania przyczepy o masie 3500 kg i ładowność do jednej tony pozwalają bez problemu holować jacht w weekendy i przewozić ciężkie ładunki cegieł w tygodniu pracy.
Styl wersji MS-RT nawiązuje do wyglądu Rangerów wyścigowych. Krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowany splitter z przodu, charakterystyczny tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, wymodelowane progi boczne i obniżone zawieszenie specjalnie przygotowane dla tej wersji sprawiają, iż MS-RT nie można pomylić z żadnym innym Rangerem. Nie są to jednak zmiany wyłącznie na pokaz.
Dzięki zmienionym amortyzatorom przednim i przestrojonemu zawieszeniu tylnemu prześwit obniżył się o 40 mm. Poprawia to komfort, a także precyzję prowadzenia i stabilność na zakrętach. Spojler tylny typu „duck tail”, który uzupełnia spojler nad kabiną również pomaga zwiększyć stabilność przy większych prędkościach. Kombinacja obu elementów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o podniesieniu ogólnej równowagi aerodynamicznej.
Rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm, co wpływa na lepszą przyczepność i stabilność w zakrętach. Wymusiło to poszerzenie nadkoli, które zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm, zarówno z przodu, jak i z tyłu, a 21-calowe felgi wyposażono w niskoprofilowe opony 275/45 R21.
Właściciel może wzmocnić i tak śmiałą stylistykę, wybierając jeden z jaskrawych lakierów, charakterystyczne dla modeli MS-RT, takich jak nowy Turini Purple, Fast Blue i Yellow Green.
We wnętrzu znalazły się sportowe fotele, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem, z niebieskimi kontrastowymi przeszyciami. Przednie fotele wyróżniają się mocniejszymi podparciami bocznymi, a przyciągające wzrok, podświetlane diodami LED emblematy MS-RT włączają się po otwarciu drzwi.
Podgrzewana, sportowa kierownica z niebieskim markerem jazdy na wprost stanowi element standardowej specyfikacji premium, która obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny 4 i inteligentny ogranicznik prędkości.
E-Tourneo Custom MS-RT to styl życia
Stylistyka nawiązująca do wyścigów oraz wyjątkowo bogata specyfikacja i efektowne opcje kolorystyczne gwarantują, iż nowy E-Tourneo Custom MS-RT będzie adekwatną oprawą ekskluzywnego wjazdu choćby dla ośmiu osób.
Maksymalna moc 210 kW (285 KM) przekłada się na osiągi, idące w parze ze sportowym wzornictwem, a jednocześnie umożliwia kontrolę stylu jazdy i zasięgu.
Przestronne wnętrze E-Tourneo Custom pozwala na elastyczne kształtowanie przestrzeni dzięki systemowi siedzeń, montowanych na prowadnicach w drugim i trzecim rzędzie, co pozwala na podniesienie możliwości adaptacji kabiny do potrzeb przewozu zarówno pasażerów, bagażu, weekendowego ekwipunku, czy wszystkiego razem. Siedzenia umieszczone na prowadnicach umożliwiają przesuwanie ich do przodu lub do tyłu lub na całkowite wymontowanie.
Ergonomiczne, podgrzewane fotele przednie z bocznymi podparciami, poprawiającymi stabilność kierowcy i pasażera w zakrętach, zostały wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem oraz – podobnie jak sześć tylnych siedzeń – z niebieskimi przeszyciami. Przednie fotele zyskały podświetlane emblematy MS‑RT. W specyfikacji premium znalazły się: podgrzewana, sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost, a także 13-calowy centralny ekran dotykowy z systemem informacyjno-rozrywkowym Forda SYNC 4.
Nadwozie E-Tourneo Custom MS-RT łatwo poznać po aerodynamicznym przednim zderzaku ze zintegrowanym spojlerem, progach bocznych oraz sportowej tylnej część nadwozia, w której zwraca uwagę zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Umieszczona między reflektorami listwa świetlna z diodami LED sprawia, iż model jest bardziej rozpoznawalny, o co dbają również zarezerwowane dla tej wersji lakiery nadwozia, takie jak Turini Purple, Fast Blue, Ultramarine Blue, Sunset Orange i Yellow Green, stanowiące część bogatej palety kolorów.
Zarówno w modelu Ranger MS-RT PHEV, jak i w E-Tourneo Custom MS-RT, tylny spojler został poddany komputerowej analizie pod kątem efektywności przepływu powietrza. Antracytowe, 19-calowe lekkie felgi są o pół cala szersze niż standardowe i zmniejszają masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, jednocześnie zwiększając całkowity rozstaw kół o ponad 50 mm. W połączeniu z niskoprofilowymi oponami 235/45 R19 oznacza to większą przyczepność i stabilność na zakrętach, bez rezygnacji z wysokiego komfortu jazdy.
Oferta Tourneo Custom MS-RT obejmuje układy napędowe PHEV oraz silniki wysokoprężne EcoBlue. Model napędzany hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh, co zapewnia wysoką dynamikę i możliwość bezemisyjnej jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Wersja z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i opcjonalnym inteligentnym napędem na wszystkie koła generuje 170 KM mocy maksymalnej.
Sportowe DNA na drogi publiczne
MS-RT, to skrót od M-Sport Road Technology. Firma wyrosła z partnerstwa między założycielem, Edwardem Daviesem i M-Sport, które ma swoje początki w 2015 roku. M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, między innymi Forda Puma Rally1 M-Sport WRC. Przygotowuje także samochody do zawodów Global Rallycross i GT3.
Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Firma opracowała wcześniej zmodyfikowane wersje poprzednich generacji Forda Transita Custom, Transita Connect i Rangera. Nowe partnerstwo opiera się na tych tradycjach współpracy.
Wszystkie modele Tourneo Custom MS-RT i Ranger MS-RT trafiają do montażu końcowego i wykończenia w specjalnie do tego przeznaczonym zakładzie, zlokalizowanym na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii. Nowoczesny obiekt, położony w pobliżu bazy zespołu inżynierów Ford Pro w Kampusie Ford Dunton, obejmuje studio projektowe i inżynieryjne, półautomatyczny zakład lakierniczy i podwójne linie montażowe, ze specjalnie przygotowanym zespołem obsługi klienta, gotowym do pomocy na miejscu.