Nowy Fiat Grande Panda debiutuje na polskim rynku

1 dzień temu

Do salonów sprzedaży Fiata w naszym kraju wjeżdża Grande Panda, co oznacza, iż włoski producent powraca do segmentu B. Nowy model wyróżnia interesujący design i paleta kolorystyczna wnętrza. W podstawowej wersji z napędem hybrydowym Grande Panda kosztuje 79 900 zł.

Zgodnie z opiniami przedstawicieli firmy Grande Panda to początek nowej, globalnej rodziny modeli zaprojektowanej w całości przez markę FIAT w Centrum Stylu w Mirafiori w Turynie.

Konstrukcję samochodu oparto na platformie Smart Car Platform opracowanej przez Stellantis, która może być używana zarówno w hybrydowych, jak i elektrycznych układach napędowych, umożliwiając marce produkcję wielu różnych wersji pojazdu. Przy długości 3,99 m szerokości 1,76 m i wysokości 1,58 m, Grande Panda zaskakuje kompaktowymi rozmiarami, a jednocześnie oferuje wygodną przestrzeń dla pięciu osób i sprytne wykorzystanie wnętrze w miejskim formacie.

Grande Panda Hybrid

Serce tego modelu to nowoczesny układ hybrydowy T-Gen3 o mocy 110 KM: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra, połączony z akumulatorem litowo-jonowym 48 V i 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów eDCT. Zintegrowany silnik elektryczny o mocy 21 kW, inwerter i jednostka sterująca zapewniają płynne i niemal bezgłośne poruszanie się po mieście. Dzięki funkcjom takim jak e-launch, e-creeping i e-parking, Grande Panda Hybrid może pracować w pełni elektrycznym trybie podczas wykonywania manewrów przy niskich prędkościach, umożliwiając do 1 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym przy prędkości poniżej 30 km/h. Funkcje te zapewniają bardziej płynne przyspieszanie, cichą jazdą po mieście oraz mniejsze zużycie paliwa i emisją CO₂, co jest możliwe częściowo dzięki strategii spalania w cyklu Millera. Przekładnia eDCT dodatkowo zwiększa efektywność i ucieleśnia filozofię „easy drive” marki, zapewniając jazdę przy użyciu tylko dwóch pedałów.

Ikona przeszłości w nowoczesnym wydaniu

Design nadwozia Grande Panda to współczesna reinterpretacja legendarnej, dobrze znanej także w Polsce Pandy z lat 80. Kanciasty profil, solidna sylwetka i pełne charakteru detale przyciągają wzrok. Charakterystyczne pikselowe reflektory LED nawiązują do gier wideo w stylu retro, a tylne lampy składające się z opalowych kostek tworzą spójną tożsamość wizualną. Detale takie jak trójwymiarowy tłoczony, napis „PANDA” na drzwiach, napis „FIAT” z tyłu, efektowna grafika na słupku C i połyskujące czarne wykończenia wzmacniają jego oryginalny charakter.

Co więcej, dzięki wszystkim dostępnym kolorom nadwozia, opracowanym na premierę wersji elektrycznej, oraz możliwości wyboru spośród wersji wyposażenia – Pop, Icon i La Prima – klienci mogą spersonalizować swoją Pandę, aby dopasować ją do różnych upodobań i potrzeb.

Kompaktowe nadwozie i wygodne wnętrze

Wnętrze Grande Pandy nie przestaje zaskakiwać. Jej kompaktowe nadwozie skrywa zaskakująco przestronne wnętrze, oferujące najlepszą w klasie przestrzeń na wysokości ramion, modułowe schowki oraz wyrazisty design. Wnętrze w kolorze Niebieski Tasmania zostało ożywione jaskrawymi, żółtymi akcentami na desce rozdzielczej, panelu systemu multimedialnego i przeszyciach foteli, tworząc energetyczną, radosną atmosferę. Co więcej, hybrydowa wersja Grande Pandy oferuje przestronny bagażnik o pojemności 412 l, zapewniając wystarczająco dużo miejsca na codzienne zakupy i potrzeby całej rodziny. Jej funkcjonalność dodatkowo zwiększają sprytne rozwiązania dotyczące przechowywania, takie jak pomysłowo zaprojektowany 13-litrowy organizer w desce rozdzielczej, z czego jeden schowek ma aż 3 litry.

Ponadto zrównoważony rozwój i design łączą się z innowacyjnością w doborze materiałów, czego przykładem jest wyjątkowa deska rozdzielcza pokryta materiałem Bambox Bamboo Fiber Tex® ekskluzywną tkaniną zawierającą 33% prawdziwych włókien bambusowych. To unikalne wykończenie nawiązuje nie tylko do naturalnego wzornictwa, ale stanowi również wyraźny dowód zaangażowania marki FIAT w wykorzystywanie materiałów przetwarzanych zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Co więcej, do produkcji każdego egzemplarza Grande Pandy wykorzystuje się 140 poddanych recyklingowi kartonów po napojach, których nierozkładalne warstwy są przetwarzane na Lapolen Ecotek — efektowne niebieskie tworzywo o połyskującym, aluminiowym wykończeniu, wykorzystywane w całym wnętrzu pojazdu.

Wersje wyposażenia w szegółach

Każda z trzech wersji: Pop, Icon i La Prima łączy nowoczesną technologię i komfort. Wersja Pop zawiera m.in.: systemy wspomagające kierowcę (ADAS), manualna klimatyzacja, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, automatyczna skrzynia biegów eDCT, elektryczny hamulec postojowy (EPB) oraz stacja dokującą na telefona z funkcją Autolaunch opartą na technologii NFC. Użytkownicy mogą w prosty sposób korzystać z cyfrowego środowiska dzięki specjalnemu przyciskowi „Home”, który umożliwia szybki dostęp do ulubionego ekranu lub aplikacji.

Wersja Icon zapewnia wyższy poziom komfortu i możliwości personalizacji. Oferuje 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z 6 głośnikami, reflektory i lampy tylne LED oraz trzy konfigurowalne pakiety dodatkowe: Tech, Styl i Zima. Pakiet Tech obejmuje automatyczną klimatyzację, nawigację, przednie czujniki parkowania, kamerę cofania oraz ładowarkę bezprzewodową do telefona Pakiet Styl wprowadza 16-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby oraz osłony podwozia. Pakiet Zima (dostępny tylko w połączeniu z pakietem Tech) zawiera dodatkowo podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę.

Na szczycie gamy znajduje się wersja La Prima, która łączy wszystkie pakiety, oferując dodatkowo 17-calowe felgi aluminiowe, ekskluzywne wykończenie wnętrza oraz unikalną deskę rozdzielczą pokrytą materiałem Bambox Bamboo Fiber Tex.

Systemy wspomagania kierowcy i usługi łączności

Bezpieczeństwo i łączność stanowią najważniejsze elementy związane z komfortem jazdy Grande Pandą Hybrid. Wszystkie wersje wyposażeniowe oferują kompleksowy pakiet systemów wspomagania jazdy ADAS, obejmujący tempomat, ogranicznik prędkości, system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake),system utrzymania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz ostrzeżenia o otwartych drzwiach. Wersja La Prima została dodatkowo wzbogacona o przednie czujniki parkowania i kamerę cofania.

Łączność zapewniają 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz bezprzewodowe funkcje klonowania telefona. Klienci mają do dyspozycji liczne porty USB-C, bezprzewodową ładowarkę oraz pełną integrację cyfrową. Marka FIAT oferuje dwa pakiety usług: Connect One, obejmujący połączenie alarmowe (Emergency Call), pomoc drogową i raporty o stanie pojazdu; oraz Connect Plus, który dodatkowo zawiera lokalizator pojazdu i inne usługi w celu poprawy obsługi, takie jak informacje o pojeździe i alerty o stanie pojazdu, dostępne za pośrednictwem aplikacji mobilnej Fiat.

Oryginalne akcesoria

Aby wzbogacić doświadczenie związane z Grande Pandą, udostępniono ponad 100 oryginalnych akcesoriów, co umożliwia klientom personalizację pojazdu dzięki kolorowych naklejek, na drzwi z napisem Panda, czy pojemników montowanych na wewnętrznych panelach drzwi, a choćby nowego haka holowniczego — po raz pierwszy dostępnego do w pełni elektrycznej wersji samochodu. Zaprojektowane tak, by odzwierciedlać podwójną naturę samochodu odwołującą się do historii modelu Panda, a jednocześnie nowoczesną jak przystało na XXI wiek.

Ceny i dostępność

Fiat Grande Panda Hybrid będzie już niedługo dostępny w salonach dealerskich w całej Europie. W Polsce w cenie zaczynającej się od 79 900 zł za wersję hybrydową i 110 tys. zł za model w pełni elektryczny. Przy czym oferta na bezemisyjną odmianę obejmuje także finansowanie – 199 zł netto miesięcznie.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału