Japońska Honda oficjalnie pochwaliła się nowym SUV-em S7 w Chinach. Debiut modelu wraz z pierwszym cennikiem i specyfikacją zgodnie z zapowiedzią odbył się 6 marca. Samochód wielkością zbliżony do modelu CR-V imponuje technologiami i wyposażeniem. Zwłaszcza jeżeli spojrzymy na pierwszy cennik, chciałoby się takiego w zagranicznej ofercie marki.
Ile kosztuje Honda S7 w Chinach?
Honda pokazała światu cennik i specyfikację całkowicie elektrycznego SUV-a powstałego dzięki spółce Dongfeng Honda w dniu 6 marca. Model o nazwie S7 na rynku chińskim zaczyna się od 259 900 do 309 900 juanów. To stanowi odpowiednio kwoty ok. 139 000 zł i 165 000 zł.
Samochód z komfortem na miarę pierwszej klasy otrzymuje dwa poziomy wyposażenia do wyboru. Dochodzą do tego opcjonalne pakiety: Extreme Speed za 9000 juanów ( ok. 4791 zł) i Comfort za 19 000 juanów ( ok. 110 000 zł).
Jeśli chodzi o napęd, to ten średniej wielkości elektryczny SUV, trafia do oferty w wersjach z pojedynczym silnikiem i napędem na tylne koła oraz z dwoma silnikami i napędem na cztery koła. Zasięg CLTC wynosi wówczas odpowiednio 620 km i 650 km.
Biorąc pod uwagę to, jak wygląda i fakt, iż oferuje duży model AI i zaawansowany inteligentny system kierowania Honda SENSING 360+ ma szansę podbić sprzedaż na tym wymagającym rynku.
Samochód Dongfeng Honda S7 korzysta z inteligentnego systemu Honda CONNECT 4.0. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą korzystać z logowania dzięki rozpoznawania twarzy, nawigacji online/offline, asystenta głosowego AI. S7 oferuje także duży model AI, kluczyk cyfrowy, zdalną obsługę dzięki telefonu komórkowego oraz np. inteligentny system oświetlenia z 1256 światłami LED.
Pierwsze pozytywne komentarze na temat modelu dotyczyły m.in. dużego bagażnika, gustownej linii nadwozia, imponujących parametrów w stosunku do atrakcyjnej ceny. Biorąc jednak pod uwagę mnogość krajowych pojazdów nowej energii, wielu uważa, iż portfel wielu Chińczyków może nie nadążyć. Wybiorą wówczas tańsze krajowe marki.
Projekty Hondy stają się coraz bardziej inteligentne
SUV S7 to pierwszy model Hondy i Dongfeng, w którym zastosowano nową, inteligentną i wydajną, w pełni elektryczną architekturę. Dzięki niej model łączy najnowocześniejsze technologie i dynamikę obiecując większą przyjemność z jazdy.
Mierzący 4750 mm długości samochód może się pochwalić ekskluzywnym sportowym strojeniem, elektronicznymi lusterkami zewnętrznymi czy też system wspomagania jazdy L2 +. Także pod względem wzornictwa P7 Honda robi wielki krok naprzód. Szerokie nadwozie, nisko osadzone wygląda niezwykle wyrafinowanie. System Honda SENSING 360+ oferuje ponad 25 funkcji wspomagających jazdę. Na przykład nawigację, automatyczne parkowanie, system wykrywania nietypowych reakcji kierowcy itd.
Pakiet opcjonalny Extreme Speed kosztuje 30 000 juanów. Obejmuje elektroniczne lusterka ( ekrany wyświetlacza), 21-calowe koła, lusterka wsteczne z obsługą strumieniowego przesyłania multimediów, nawigację w czasie rzeczywistym. W tej chwili w ilości limitowanej można go kupić za 9000 juanów. Drugi pakiet opcjonalny Comfort to wydatek 40 000 juanów. Obejmuje m.in. adaptacyjny system amortyzacji wstrząsów ADS, który reaguje co 0,002 sekundy, 16-głośnikowy system audio BOSE, system audio w zagłówkach kierowcy/pasażera i przyciemniane panoramiczne okno dachowe itd. W limitowanej ilości można go kupić już za 19 000 juanów.
Dostępny w 8 kolorach nadwozia, inteligentny i korzystający z dobrej jakości materiałów przyjemnych w dotyku SUV Hondy dysponuje mocą 200 kW i 350 kW w zależności od konfiguracji. Dzięki różnym trybom jazdy tj. R Super Enjoyment Mode i V Exclusive Mode pozwala nowicjuszom i bardziej zaawansowanym użytkownikom samochodów bezpiecznie korzystać z samochodu.
Podsumowanie
Honda nie ma w Chinach łatwego zadania. choćby korzystanie z doświadczenia chińskiego Dongfeng może się okazać niewystarczające. Musi się zmierzyć nie tylko z Teslą Model Y, ale także Zeekr 7X. Ten drugi także jeździ w pierwszej klasie, a na dodatek oferuje wiele opcji konfiguracji w dobrej cenie.
Nowy S7 to strategiczny model Hondy, który nie dość, iż skręca z gracją, to korzysta z zaufania do marki, na które pracowała latami. To także, jak informowaliśmy wstęp japońskiego producenta do wprowadzenia na rynek kolejnego modelu. Dużym wsparciem dla przyciągnięcia klientów będzie zatem cena.