Do salonu samochodów używanych Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Będzieszynie koło Gdańska, trafiły dwa wyjątkowe samochody. Jeden z nich, to swego czasu najpotężniejsza Klasa G na rynku w wydaniu G800, podrasowana przez tunera Brabus. Drugi to limitowany, supersportowy model GT C w rocznicowym wydaniu Edition 50 na 50-te urodziny AMG. Oba samochody razem warte są dużo ponad 2 miliony złotych i stanowią… idealny zestaw na lato!
Prezentowana Klasa G to model G63 AMG poddany modyfikacjom u uznanego, niemieckiego tunera – w firmie Brabus. To unikatowy model, rzadko występujący na rynku. Cena zakupowa nowego Brabus G800 wynosiła około 500 000 €, czyli według aktualnego kursu blisko 2.1 miliona złotych. Egzemplarz oferowany w Grupie Wróbel to samochód nowy, z przebiegiem 44 kilometrów. Wyceniony został na 1 599 000 zł, co przy cenie nowego egzemplarzy wydaje się wręcz okazją.




Klasa G w tym ekstremalnym wydaniu napędzana jest jednostką 4.0 Bi-turbo V8. Brabus zastosował jednak w niej nowe turbosprężarki wraz ze specjalnym sterownikiem, który ingeruje w ich pracę. Rezultat? 800 KM mocy, czyli 215 KM i 150 Nm więcej, niż seryjne G63 AMG.
Czas, jaki potrzebuje ten samochód na przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 4.1 sekundy, a do 200 km/h około 17-18 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Imponujące parametry jak na „lokomotywę” z aerodynamiką cegły.
Aby wyraźnie oznajmić ogromną moc, G800 posiada również zmodyfikowany układ wydechowy, z elektrycznie regulowanymi klapami zaworów. Posiada on dwa poziomy regulacji – „coming home” i „sport.”






W skład pakietu Brabus’a wchodzą też liczne akcenty stylistyczne, dzięki czemu ta wyjątkowa Klasa G wygląda inaczej, niż modele seryjne. To przede wszystkim ogromne, 24-calowe koła Monoblock Z z oponami w rozmiarze 355/25. Karbonowe dodatki w postaci osłon lusterek, obudowy koła zapasowego na tylnej klapie, osłony pod zderzakiem, bocznych poszerzeń oraz rozbudowanej maski silnika. Ponadto, na dachu zamocowane jest dodatkowe oświetlenie.
Techniczną modyfikacją jest również zawieszenie zaprojektowane przez Brabusa – Ride Control.
Wewnątrz znalazły się między innymi listwy ozdobne z podświetlanym logotypem BRABUS, aluminiowe nakładki na pedały, ale co ciekawe, na fotelach pozostały loga AMG.








Firma BRABUS została założona w 1977 roku przez Klausa Brackmana i prof. Bodo Buschmanna. To od trzech pierwszych liter ich nazwisk pochodzi nazwa przedsiębiorstwa.
Mercedes-AMG GT C Edition 50 na 50-te urodziny AMG
Drugi z modeli oferowanych w Będzieszynie to roadster GT C konstrukcji AMG, w edycji Edition 50 wyceniony na 639 900 zł. Powstał on z okazji 50-tych urodzin AMG.
Oferowany był w dwóch, specjalnych kolorach – Grey Magno lub Cashmere White, ponadto część elementów karoserii pokryta jest ciemnym chromem. Również wnętrze wykończono odmiennie od seryjnych modeli. Jest ono dwukolorowe oraz posiada bogatsze wyposażenie. Standardem są np. elementy z pakietów AMG Performance oraz Night Package. I tak dla przykładu kierownica AMG Performance wykończona jest mikrofazą DINAMICA, z oznaczeniem na godzinie 12 w kolorze srebrnym pearl i szarym kontrastowym ozdobnym szwem, elementy ozdobne AMG pokryto czarnym chromowaniem. Na zagłówkach wytłoczono logo „Edition 50“, tapicerka ze skóry nappa Exclusive STYLE jest w kolorze srebrnym pearl/czarnym z szarym kontrastowym ozdobnym szwem i rombowym stębnowaniem, a pasy bezpieczeństwa są w kolorze srebrnym.



Pod maską pracuje 4-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 557 KM. To więcej niż standardowy model AMG GT S Roadster (503 KM), ale mniej niż topowy AMG GT R (585 KM). Osiągi GT C Edition 50 są imponujące – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3.7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.



Zestaw na lato?
Klasa G, choćby w tak ekstremalnym wydaniu jak G800, wciąż pozostaje użytkowym, mocnym zawodnikiem. Samochód wyposażony jest w hak holowniczy, dzięki czemu wciąż może pełnić funkcję konia pociągowego np. z przyczepą kampingową, albo luksusową łodzią motorową.
GT C to natomiast wymarzony partner na letnie przejażdżki bez dachu po kaszubskich, krętych drogach.
W salonie Mercedes-Benz Grupa Wróbel Samochody Używane w stałej ofercie jest kilkadziesiąt samochodów używanych. Od popularnych modeli, po prezentowane w tym artykule rzadko spotykane i ekstremalne wersje.



















