Mercedes-Benz eActrosa 400 jako nowy wariant oparty na technologii eActrosa 600 rozszerza ofertę elektrycznych ciężarówek firmy Mercedes-Benz Trucks. Nowa generacja eActros będzie oferowana w wersji eActrosa 400 z dwoma akumulatorami i eActrosa 600 z trzema – każdy dostępny jako ciągnik siodłowy lub podwozie przygotowane do montażu nadwozia. Nabywcy będą mogli wybierać między dwiema kabinami: typu L z niższym wejściem lub aerodynamicznie ulepszoną, większą kabiną ProCabin. W ofercie pojawią się także nowe warianty rozstawu osi oraz konfiguracji osi.
Achim Puchert, prezes Mercedes-Benz Trucks: – Od 2021 roku aktywnie kształtujemy zmiany w transporcie drogowym i dostarczamy praktyczne rozwiązania. eActros 600 dowodzi, iż dalekobieżny transport elektryczny z napędem akumulatorowym to rzeczywistość – pojazd ten z powodzeniem eksploatuje się już w ponad 15 krajach europejskich. Jedno jest jednak jasne: aby transformacja zakończyła się sukcesem, rozwój infrastruktury ładowania musi nadążać za pojazdami, a eksploatacja musi być opłacalna dla naszych klientów.
Pierwsze nowe modele będą dostępne do zamówienia od października na rynkach UE30 oraz na wybranych rynkach poza UE i częściowo zjadą z linii produkcyjnej w zakładzie w Wörth am Rhein w 2025 roku. Nowe warianty pojazdów eActrosa drugiej generacji posiadają najważniejsze cechy technologiczne eActrosa 600, takie jak elektryczną oś napędową, technologia ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) znaną z długiej żywotności i użytecznej pojemności akumulatora przekraczającej 95%, 800-woltowy układ zasilania pokładowego, a także nowy Multimedia Cockpit Interactive 2 i kompleksowe systemy wspomagające zaprojektowane z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa. Wraz z rozszerzeniem oferty o drugą generację modelu eActros, Mercedes-Benz Trucks do końca roku zakończy produkcję modeli eActros 300/400 z pierwszej generacji. Więcej informacji w najbliższym wydaniu „Polskiego Trakera”.


