Nowy BYD szokuje ceną. Bać się powinien choćby Fiat Grande Panda

3 godzin temu

Najmniejszy model chińskiego BYD-a zadebiutował w Polsce z ceną wyraźnie niższą niż ta, której się spodziewano. Do tego dochodzi 6-letnia gwarancja mechaniczna oraz 8-letnia ochrona na baterię i napęd. BYD Doplhin Surf ma wszystko, aby porozstawiać rywali po kątach.

BYD właśnie stał się koszmarem dla Leapmotora T03 i Dacii Spring. Ze swoją ceną może również podbierać klientów Hyundaiowi Insterowi, a choćby Fiatowi Grande Pandzie i spółce. Dolphin Surf kosztuje bowiem od 82 700 zł, czyli mniej niż wyżej wspomniane auta, oprócz Dacii.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-samochod-z-polski-wyceniony-dacia-spring-wlasnie-przestala-byc-okazja,aid,4541

Choć to rumuńskie auto wyceniono na 76 900 zł, trzeba pamiętać, iż w najtańszym wariancie dysponuje ono zaledwie 45-konnym silnikiem elektrycznym i ubogim wyposażeniem. Z tego względu rywalem dla BYD-a i spółki jest bardziej Spring 65 Expression w cenie 86 900 zł.

Rywalem Dolphina Surfa może być choćby Fiat Grande Panda Electric. fot. Fiat

Leapmotor T03 stanowi wydatek 84 900 zł, natomiast Hyndai Inster kosztuje od 99 900 zł. Za elektryczną wersję Fiata Grande Panda zapłacimy z kolei 110 000 zł. Do tego dochodzą jednak bonusy z programu NaszEauto, wynoszące od 18 750 do 40 000 zł.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/fiat-grande-panda-pierwsza-jazda-prowadzenie-zasieg-ceny,aid,4991

Światowy Samochód Miejski 2025 roku

BYD Dolphin Surf już na dzień dobry ma solidne „papiery”. To nie tylko produkt najszybciej w tej chwili rozwijającego się koncernu motoryzacyjnego (i technologicznego), ale jeszcze tegoroczny zdobywca prestiżowego tytułu „Światowy Samochód Miejski 2025 roku”.

To miejskie auto mierzy 399 cm długości, 172 cm szerokości oraz 152 cm wysokości. Oznacza to, iż pod względem wymiarów bliżej mu nie do Leapmotora (362, 165, 158 cm) i spółki, ale do Fiata Grande Panda Electric, mającego, odpowiednio, 399 176 i 157 cm.

Najnowszy BYD mierzy niecałe 4 m długości i ma... dyskusyjną urodę. fot. BYD

Do tego dochodzą solidna jakość wykonania, zdecydowanie większa ilość miejsca niż u podobnie wycenionych rywali, płaska podłoga w drugim rzędzie oraz spory bagażnik. Mierzy on 308 l, czyli identycznie co do litra, jak ten w Dacii Spring.

https://magazynauto.pl/testy/hyundai-inster-smart-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,5096

Dwie pojemności baterii do wyboru

BYD Dolphin Surf powstał na architekturze e-Platform 3.0 i wykorzystuje akumulatory LFP typu Blade, a więc ze stosunkowo długimi i wąskimi ogniwami. Mają one pojemność albo 30, albo 43,2 kWh. Mniejszy dostępny jest w odmianie Active, natomiast większy – w Boost i Comfort.

Zasięg? W cyklu mieszanym wynosi od 220 do 322 km oraz od 356 do 507 km w mieście. Ładowarka pokładowa ma moc 11 kW (ładowanie do pełna trwa od 3,5 do 5 godzin), a maksymalna moc, z jaką można nabijać baterię BYD-a Dolphina Surfa to 65-80 kW. Przekłada się to na 30 minut na uzupełnienie prądu z poziomu 10 do 80%.

Silnik może mieć moc 89 lub 156 KM. fot. BYD

To chińskie auto dysponuje elektrycznym układem napędowym typu 8 w 1. W jednej wspólnej obudowie zamknięto tu więc podstawowe komponenty. Czyli m.in. silnik, reduktor, ładowarkę, konwerter DC, skrzynkę rozdzielczą wysokiego napięcia i sterownik silnika.

Moc jednostki napędowej wynosi 89 KM (w odmianach Active i Boost) lub 156 KM (Comfort). Osiągi? Odpowiednio, 11,1 i 12,1 s niezbędne na przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz 9,1 s. Prędkość maksymalna zawsze wynosi 150 km/h.

https://magazynauto.pl/testy/byd-atto-2-boost-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,5182

Ponadprzeciętne wyposażenie

Typowo dla chińskich samochodów BYD Dolphin Surf zapewnia ponadprzeciętne wyposażenie już w podstawowej wersji Active. Znajdziemy w niej m.in. światła halogenowe i LED-y do jazdy dziennej, klimatyzację manualną, elektryczne sterowanie i podgrzewanie lusterek bocznych, wielofunkcyjną kierownicę, tapicerkę ze skóry wegańskiej, cyfrowe zegary (7”) czy system multimedialny z obrotowym wyświetlaczem (10,1”) i inteligentnym sterowaniem głosowym.

Ale to nie wszystko. Standardem są też kamera cofania z czujnikami parkowania z tyłu, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp czy cyfrowy kluczyk. Ciekawostka – porty USB-C mają moc 60 (USB-C) i 18 kW (USB-A).

Dwa ekrany w kokpicie i tapicerka ze sztucznej skóry to wyposażenie seryjne. fot. BYD

Odmiana Boost (cena – 97 700 zł) do powyższych elementów dorzuca jeszcze m.in. reflektory LED, 16-calowe obręcze aluminiowe, czujnik deszczu, a także elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera.

W wariancie Comfort (110 500 zł) otrzymujemy dodatkowo oświetlenie powitalne w lusterkach bocznych, automatycznie włączane reflektory, przyciemniane tylne szyby, podgrzewane fotele oraz zestaw kamer dookoła nadwozia.

Atrakcyjnie prezentują się także warunki gwarancji, której BYD udziela na swój najnowszy model – mechaniczna obejmuje 6 lat, na baterię i napęd – 8 lat.

Od 399 zł w finansowaniu

BYD chwali się, iż Dolphin Surf dostępny jest także w finansowaniu od 399 zł za miesiąc z ubezpieczeniem za 1 zł.

1979

Idź do oryginalnego materiału