Nowy Bentley Continental GT Speed. Najmocniejszy w historii

3 miesięcy temu
Zdjęcie: Bentley Continental GT Speed Źródło:Bentley


Bentley Continental GT Speed czwartej generacji jest najmocniejszym drogowym modelem brytyjskiego producenta, jaki kiedykolwiek powstał. Samochód posiada w pełni nowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid o mocy 782 KM i maksymalny moment obrotowy równy 1000 Nm.


Zasięg elektryczny pojazdu wynosi 81 km, a emisja CO2 jest utrzymana na poziomie 29 g/km. Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,2 s, osiągając prędkość maksymalną 335 km/h. Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w m.in. technologię foteli Wellness, nową jonizację powietrza, nowoczesne pikowania oraz ciemne chromowane wykończenie. Nowy GTC Speed zostanie wprowadzony na rynek równocześnie z wersją coupé.


Czwarta generacja Continentala GT Speeda


Firma Bentley Motors zaprezentowała czwartą generację modelu Continental GT Speed, która jest kontynuacją 21-letniej tradycji rodziny Continental GT.


Zgodnie z nowym DNA projektowym marki, przeprojektowano nadwozie i wnętrze pojazdu. Osiągi samochodu zapewnia zupełnie nowy hybrydowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid o mocy 782 KM i momencie obrotowym równym 1000 Nm oraz 4-litrowy silnik V8, współpracujący z napędem elektrycznym o mocy 190 KM. Rezultatem takiego połączenia jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, z zasięgiem w pełni elektrycznym 81 km i całkowitym zasięgiem 859 km.


Najnowszy Bentley Continental GT Speed to także nowy system podwozia, z dwukomorowymi sprężynami pneumatycznymi, które zostały połączone z dwuzaworowymi amortyzatorami, a także systemy Bentley Dynamic Ride, eLSD i wektorowanie momentu obrotowego.


Po raz pierwszy w historii tego modelu rozkład masy samochodu wynosi 49:51, dzięki czemu zapewniono kierowcy precyzyjną kontrolę nadwozia i lepszy komfort jazdy. Na uwagę zasługuje także zupełnie nowy design, który jest kontynuacją rewolucji projektowej marki Bentley. To największa zmiana tego modelu od dwóch dekad, a także pierwszy samochód marki z pojedynczymi reflektorami od lat pięćdziesiątych.


Po raz pierwszy w historii modelu, kabriolet Continental GTC jest wprowadzany na rynek równolegle z wersją coupé. Obie wersje będą produkowane w całości manualnie w fabryce marki Bentley w angielskim Crewe. Produkcja i dostawy mają rozpocząć się w III kwartale 2024 roku.


Pierwsza hybryda


W porównaniu z poprzednim Continentalem GT Speed, systemowy moment obrotowy wzrósł o ponad 11 proc. a moc silnika o 19 proc. To sprawia, iż nowy Continental GT Speed jest najmocniejszym samochodem w historii brytyjskiego producenta.


Moc jest dostarczana za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej i elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD) do wszystkich czterech kół. System wykorzystuje aktywne wektorowanie momentu obrotowego z przodu na tył poprzez centralny mechanizm różnicowy oraz precyzyjne wektorowanie na każdej osi dzięki hamulców.


Oto trzy najważniejsze elementy układu napędowego


Nowy silnik V8 o mocy 600 KM i momencie obrotowym 800 Nm – bez tradycyjnego układu podciśnienia i z ciśnieniem wtrysku paliwa 350 barów (zwiększonym z 200 barów) zapewnia czystsze spalanie i lepszą emisję spalin. Ponieważ silnik elektryczny eliminuje opóźnienie turbodoładowania, zastosowano dwie turbosprężarki typu single-scroll, co zmniejsza złożoność i pozwala im pracować w wyższej temperaturze, minimalizując emisję spalin. Nie jest więc wymagany sprzęt do dezaktywacji cylindrów, ponieważ silnik można całkowicie wyłączyć podczas korzystania z napędu elektrycznego.


Silnik elektryczny o mocy 190 KM i momencie obrotowym 450 Nm umieszczony w obudowie skrzyni biegów uzupełnia moment obrotowy przy niskich obrotach silnika tradycyjnego i robi to samo podczas zmiany biegów, zapewniając dodatkową płynność.


Akumulator o pojemności 25,9 kWh jest zamontowany za tylną osią. Pomaga to osiągnąć idealny rozkład masy i wykorzystać do 85 proc. jego pojemności.


Dzięki połączeniu silnika V8 i energii elektrycznej inżynierowie marki Bentley byli w stanie zapewnić lepszą moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Obejmuje to istotne doładowanie z silnika elektrycznego, zapewniające mocne przyspieszenie przy niskich prędkościach i w średnim zakresie obrotów, a w połączeniu ze zwiększoną wydajnością silnika V8 również przy wyższych prędkościach. Znaczna część prac rozwojowych została również zainwestowana w dźwięk wydechu.


Tryby elektryczne pozwalają na cichą i płynniejszą jazdę. W trybie w pełni elektrycznym sam silnik elektryczny może dostarczyć 190 KM i 450 Nm. Dzięki znacznej poprawie pojemności akumulatora oraz modernizacji ładowarki, akumulator ładuje się w 2 godziny i 45 minut.


Aktywne podwozie


Continental GT Speed i GTC Speed czwartej generacji korzystają z nowego aktywnego układu jezdnego Bentley Performance. Obejmuje on aktywny napęd na wszystkie koła, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, układ kierowniczy na wszystkie koła, wektorowanie momentu obrotowego (przód z tyłu i na osiach), aktywny system antypoślizgowy Bentley Dynamic Ride oraz oprogramowanie sterujące ESC nowej generacji.
Idź do oryginalnego materiału