Nowy B-SUV za 30 tys. zł zgromadził pod salonami taki tłum, jakby wybuchły zamieszki. W tej cenie klienci najpierw biorą, potem pytają co ma

2 godzin temu

Indyjska marka Tata jest kolejną marką, która odczuwa pozytywny wpływ zaoferowania czegoś w segmencie B-SUV. Subkompaktowy crossover staje się w Indiach coraz większym hitem. Do tego stopnia, iż w zeszłym miesiącu nic nie sprzedawało się lepiej. Kluczem do sukcesu jest m.in. cena, która w przeliczeniu na złotówki wynosi ledwie 30 tys. zł.

Indie to już najludniejsze państwo świata, a zarazem jeden z największych rynków motoryzacyjnych. Z najnowszych danych zebranych przez analityka Matta Gasniera wynika, iż od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 3 241 835 nowych samochodów. To wynik o 0,8 proc. lepszy niż po trzech kwartałach 2024 r. Wrzesień był tam na 5,5-procentowym plusie, bo na drogi wyjechała tam, rekordowa dla tego miesiąca, liczba 378 457 nowych aut.

Tani B-SUV wygrał miesiąc po raz drugi w historii

Największym hitem września w Indiach była Tata Nexon (22 573 szt.). Ten B-SUV sprzedał się niemal dwa razy lepiej niż rok temu i po raz pierwszy od grudnia 2023 r. wygrał tam miesiąc. w tej chwili jest to najpopularniejszy model indyjskiego producenta, bo sprzedaje się lepiej niż model Punch, który był indyjskim bestsellerem w 2024 r.

Tata Nexon. // fot. materiały prasowe

W tym roku Tata może jednak nie sięgnąć po wygraną w rankingu modelowym. Po 9 miesiącach najlepszą sprzedaż ma Maruti Suzuki DZire (153 543 szt.). Mały sedan toczy bój o zwycięstwo z koreańskim SUV-em, Hyundaiem Cretą (152 243 szt.). Najniższy stopień podium zajmuje Maruti Suzuki Wagon R (146 074 szt.).

Kolejne Maruti Suzuki jest też na czwartym miejscu. Model Ertiga (139 155 szt.) może jednak nie utrzymać tej lokaty. Tata Nexon (136 669 szt.) jest już w czołowej piątce i przeskoczył dwa Maruti Suzuki: Swifta (135 220 szt.) oraz Vitarę Brezza (131 587 szt.). W czołowej dziesiątce są też Mahindra Scorpio (127 607 szt.), Maruti Suzuki Fronx (127 127 szt.) i Tata Punch (121 959 szt.).

Maruti Suzuki DZire. // fot. materiały promocyjne

Lider ma prawie 40 proc. rynku

Maruti Suzuki jest oczywiście totalnym dominatorem rynku w Indiach. 1 280 580 rejestracji daje aż 39,5 proc. udziału w tym gigantycznym rynku. Wiceliderem jest Mahindra (446 697 szt.), a skład podium uzupełnia Hyundai (425 330 szt.). Tata odrabia straty do czołowej trójki i ma już 410 156 rejestracji. Top 5 uzupełnia Toyota (247 081 szt.), ale podium nie jest w jej zasięgu. Jej rywalem jest bardziej szósta Kia (206 564 szt.). Co ciekawe, siódme miejsce zajmuje tam Skoda (53 355 szt.), a ósme MG (51 904 szt.). Dziesiątkę zamykają Honda (44 080 szt.) i Volkswagen (27 491 szt.).

Idź do oryginalnego materiału