
W najnowszej serii testów Euro NCAP z bardzo dobrej strony po raz kolejny pokazali się chińscy producenci, w tym Omoda z modelem 9. Wyjątek od reguły stanowi Chery, którego Tiggo 7 i 8 nie zdołały zdobyć maksymalnej noty. Co zawiniło?
Do najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP przystąpiło 10 samochodów. Spośród nich większość pochodziła z Chin. To Chery Tiggo 7 i 8, Lynk & Co. 02, MG P9 EV, Omoda 9, Polestar 4 oraz Zeekr 7X.
Wszystkie z wymienionych modeli, oprócz Chery Tiggo 7 i 8, zapracowały na maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Pod względem ochrony dorosłych najlepiej wypadł Polester 4, który otrzymał notę 92%.

Bardzo dobrze spisały się także Lynk & Co.2 oraz Omoda 9. W każdej z kategorii, czyli bezpieczeństwo dorosłych, dzieci, pieszych oraz działania systemów wsparcia, otrzymały bowiem ocenę cząstkową przynajmniej 80%.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/przyszle-normy-euro-ncap-zagroza-nieduzym-i-tanim-samochodom-stanowisko-dacii-i-citroena,aid,5147Zawiniła kurtynowa poduszka powietrzna
O 5 gwiazdek otarły się oba modele Chery. Ich zdobycie uniemożliwiła jednak wpadka związana z kurtynową poduszką powietrzną, która chroni pasażerów przy uderzeniu bocznym.
Podczas pierwszego testu z wykorzystaniem obu tych aut poduszka nie zadziałała prawidłowo, co zmniejszyło jej skuteczność w przypadku ochrony dziecka siedzącego na kanapie. Wada została zidentyfikowana, o czym poinformowano chińskiego producenta, który otrzymał możliwość jej usunięcia.

Ale pomimo przeprojektowana wadliwego elementu w powtórzonych testach kurtynowa poduszka powietrzna odczepiła się od szyn mocujących, co spowodowało, iż oba modele Chery straciły punkty w ogólnym rozrachunku i nie mogły otrzymać maksymalnej noty. Efekt to 4 gwiazdki.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-bezpieczne-dwudziestoletnie-przeglad-przystepnych-cenowo-aut-z-najlepszymi-wynikami-testow-zderzeniowych,aid,3679Hyundai i dwa Fordy
Identyczną ocenę otrzymały również kolejne testowane samochody. W Hyundaiu Insterze Euro NCAP zaniżyło ocenę z powodu problemu z drzwiami, które teoretycznie mogą się otworzyć przy uderzeniu z boku.

W powtórzonym badaniu Ford Tourneo Courier poprawił swoją ocenę z 3 na 4 gwiazdki, w czym zasługa ulepszonej ochrony głowy pasażera z tyłu. Elektryczna Puma Gen-E z kolei potwierdziła „formę” spalinowych odpowiedników.
Poniżej podajemy wyniki, jakie badane auta zdobyły w poszczególnych kategoriach testowych Euro NCAP.
Chery Tiggo 7: 4 gwiazdki

- Ochrona dorosłych: 80%
- Ochrona dzieci: 77%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 78%
Chery Tiggo 8: 4 gwiazdki

- Ochrona dorosłych: 81%
- Ochrona dzieci: 77%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 78%
Ford Tourneo Courier: 4 gwiazdki

- Ochrona dorosłych: 85%
- Ochrona dzieci: 78%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 78%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 66%
Ford Puma Gen-E: 4 gwiazdki

- Ochrona dorosłych: 75%
- Ochrona dzieci: 84%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 70%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 69%
Hyundai Inster: 4 gwiazdki

- Ochrona dorosłych: 70%
- Ochrona dzieci: 81%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 70%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 67%
Lynk & Co. 02: 5 gwiazdek

- Ochrona dorosłych: 90%
- Ochrona dzieci: 87%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 83%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 89%
MG P9 EV: 5 gwiazdek

- Ochrona dorosłych: 91%
- Ochrona dzieci: 85%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 84%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 83%
Omoda 9: 5 gwiazdek

- Ochrona dorosłych: 90%
- Ochrona dzieci: 85%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 80%
Polestar 4: 5 gwiazdek

- Ochrona dorosłych: 92%
- Ochrona dzieci: 85%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 79%
Zeekr 7X: 5 gwiazdek

- Ochrona dorosłych: 91%
- Ochrona dzieci: 90%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 78%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 83%