Nowe szaty króla. Peugeot 208 po liftingu

profiauto.pl 1 rok temu

W 2022 roku Peugeot 208 zakończył panowanie Volkswagena Golfa, stając się najpopularniejszym samochodem w Europie. Odświeżona stylistyka ma podtrzymać jego atrakcyjność na rynku.

Peugeot 208 przeszedł lifting – trzy pazury zamiast jednego

Najważniejszym stylistycznym wyróżnikiem starego Peugeota 208 był grill ze światłami LED w kształcie pazurów. W nowym wydaniu przedni pas pozostało bardziej intrygujący wizualnie, dzięki trzem świetlnym pazurom, które wkomponowano w zderzak. Sam grill odznacza się nowym wzorem i kolorystycznie nawiązuje do lakieru nadwozia.

Mniej zmian za to zaszło z tyłu, gdzie głównym punktem programu są lampy z nową sygnaturą świetlną.

Auto standardowo ma błyszcząc czarne lusterka, a wersja GT dodatkowo wyróżni się czarnymi nadkolami oraz opcjonalnym czarnym dachem. Dopełnieniem zmian z zewnątrz są nowe wzory aluminiowych felg w rozmiarze 16- i 17-cali, nowe lakiery (Agueda Yellow i Elenium Gray) oraz odpowiednie oznaczenia i znaczki, w tym litera „E” w przypadku elektrycznego wariantu w kolorze niebiesko-białej.

Wnętrze w dużym stopniu zostało przeniesione z poprzednika

Producent uznał, iż nie ma potrzeby zmieniać czegoś, co przez cały czas prezentuje się świeżo i nowocześnie. Ulepszenia objęły jedynie nowe logo na kierownicy oraz nową gałkę zmiany biegów w wersji z 6-biegowym manualem. W każdej wersji wyposażenia znajdziemy teraz 10-calowy ekran dotykowy, a jeżeli chodzi o zegary, to są analogowe jedynie w podstawowym wariancie Active.

Nie zabraknie również nowych materiałów wykończeniowych i czarnej alcantary z przeszyciami w kolorze Adamite Green w topowej wersji GT.

W ramach liftingu Peugeot zapewnia także trzy dodatkowe porty USB i trzy gniazda USB-C (w wersji Allure i GT) oraz mocniejszą ładowarkę pokładową i kamerę cofania o lepszej rozdzielczości.

Peugeot 208 po liftingu – silniki

Zacznijmy od elektrycznej wersji, czyli Peugeota E-208. Pojazd posiada akumulator o pojemności 51 kWh i silnik elektryczny o mocy 156 KM. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi ok. 400 km w cyklu mieszanym. Dzięki szybkiej ładowarce baterie będzie można naładować z mocą 100 kW od 20 do 80% w mniej niż 25 minut. Skorzystanie z ładowarki pokładowej 7,4 kW pozwoli ruszyć w dalszą drogę po niecałych 5 godzinach. W opcjach pozostało ładowarka 11 kW.

Alternatywą dla elektryka pozostaną wersje benzynowe (3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 o mocy 75 i 100 KM (ten mocniejszy sparowany z 6-biegową manualną skrzynią, słabszy – z 5-biegową skrzynią manualną) oraz miękkie hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Wersje hybrydowe będą dostępne w dwóch wariantach mocy: 100 i 136 KM (z 6-biegową,dwusprzęgłową automatyczną przekładnią).

Peugeot 208 po liftingu trafi do salonów w listopadzie tego roku. Na cennik musimy jeszcze chwilę poczekać.

Zdjęcia: Peugeot

Idź do oryginalnego materiału