Nowy design to zaledwie wstęp do nowości, które oferuje najnowsza Skoda Enyaq – na czele z większym zasięgiem oraz zaawansowanymi systemami wsparcia.
Enyaq cieszy się w Europie niesłabnącą popularnością – w 2024 r. Skoda po raz kolejny dostarczyła klientom blisko 80 tys. sztuk, co czyni ten model jednym z najpopularniejszych aut elektrycznych na Starym Kontynencie.
W sumie od chwili debiutu na jego zakup zdecydowało się już ponad ćwierć miliona nabywców. Niedawno w salonach zadebiutowała nowa odsłona Enyaqa – jeszcze wszechstronniejsza i nowocześniejsza.
fot. Skoda
Spojrzenie w przyszłość
Z zewnątrz nowy Enyaq zwraca uwagę przede wszystkim zaktualizowanym designem, wpisującym się w język projektowania Skody o nazwie „Modern Solid”, który po raz pierwszy zaprezentował mniejszy elektryczny SUV – Elroq. Nowoczesny, minimalistyczny przedni pas kryje efektowne oświetlenie, na życzenie z rozbudowanymi matrycowymi reflektorami, które dzięki inteligentnym funkcjom i „zagęszczonej” matrycy zapewniają jeszcze wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy po zmroku.
W kabinie uwagę zwracają przytulne materiały wykończeniowe ze zwiększonym udziałem tworzyw z recyklingu oraz odświeżone konfiguracje kolorystyczne, zarówno eleganckie, jak i odważne.
2087
Techniczny progres
Zmiany w designie nie ograniczyły się do estetyki – nowy Enyaq pozostało bardziej opływowy, choć już wcześniej należał do najbardziej aerodynamicznych SUV-ów na rynku. Efekt: w połączeniu z aktualizacjami systemu zapewnia jeszcze większy zasięg, w większości wersji zdecydowanie przekraczający 500 km w realistycznym cyklu pomiarowym WLTP.
Enyaq oferuje bardzo szybkie ładowanie DC – od 10 do 80%, zależnie od wersji, choćby w ciągu 24-28 min.
fot. Skoda
Ponadto Enyaq otrzymał inteligentniejsze systemy wsparcia. Przykład: adaptacyjny tempomat korzystający z tzw. danych roju, pochodzących od innych okolicznych aut grupy VW, czy zautomatyzowane parkowanie. To wszystko w połączeniu z bogatszym wyposażeniem seryjnym oraz przystępniejszymi cenami – które można obniżyć dzięki dotacji z programu NaszEauto.
Nowa Skoda Enyaq: wersje, ceny i wyposażenie
Nowy Enyaq jest oferowany z nadwoziami SUV i Coupe, w kilku wersjach pojemności akumulatora oraz mocy (bazowa 60, z akumulatorem 59 kWh netto, jest dostępna tylko jako SUV).
| elektryczny, na tył | elektryczny, na tył | elektryczny, 4x4 | elektryczny, 4x4 |
| 204 KM | 285 KM | 285 KM | 340 KM |
| 310 Nm | 545 Nm | 545 Nm | 545 Nm |
| 59 kWh | 77 kWh | 77 kWh | 79 kWh |
| 165 kW | 135 kW | 175 kW | 185 kW |
| 160 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
| 8,1 s | 6,7 s | 6,7 s | 5,4 s |
| 434 km | 580-589 km | 543-550 km | 560-567 km |
| 189 900 zł | 209 900 zł | 222 100 zł | 241 400 zł |
W ramach modernizacji model otrzymał znacznie bogatsze wyposażenie seryjne, które obejmuje m.in.: 7 poduszek powietrznych, ekran 13" i nawigację, reflektory LED, dostęp bezkluczykowy, aktywny tempomat i monitorowanie martwego pola, kamerę cofania, nastrojowe oświetlenie, podgrzewane fotele i kierownicę oraz 3-strefową klimatyzację.
Coupe standardowo otrzymuje dach panoramiczny, a odmiany 85/85x: indukcyjną ładowarkę, asystenta jazdy półautonomicznej oraz elektrycznie sterowaną tylną pokrywę. Jeszcze bogatszą specyfikację ma topowy wariant RS (m.in. podświetlany przedni pas, felgi 20").
340-konny wariant RS łączy imponujące osiągi i dynamikę z wszechstronnością słabszych wersji.
fot. Skoda
Aplikacja MySkoda
Samochody elektryczne oferują zupełnie nowy potencjał cyfrowych funkcji, m.in. możliwości przeprowadzania rozległych zdalnych aktualizacji bez potrzeby wizyty w serwisie czy kontroli wybranego wyposażenia oraz ładowania. Skoda integruje te funkcje w ramach udoskonalonej aplikacji MySkoda, która pozwala zdalnie, za pośrednictwem telefona, monitorować aktualny status pojazdu (np. ilość energii w akumulatorze), proces ładowania, a także obsługiwać m.in. klimatyzację, ogrzewanie oraz podgrzewanie foteli i kierownicy. Efekt: wnętrze samochodu możemy odpowiednio przygotować przed podróżą, ogrzać lub schłodzić.
Aplikacja MySkoda zapewnia zdalną możliwość obsługi wybranych funkcji.
fot. Skoda
Kolejnym atutem jest połączenie aplikacji z usługą Skoda Powerpass, która zapewnia wygodny dostęp do stacji różnych operatorów i zbiorcze rozliczanie sesji ładowania bez konieczności osobnej rejestracji u każdego z nich. Z aplikacji MySkoda mogą korzystać też użytkownicy modeli spalinowych oraz hybryd plug-in.

3 miesięcy temu














