
Nowy design to zaledwie wstęp do nowości, które oferuje najnowsza Skoda Enyaq – na czele z większym zasięgiem oraz zaawansowanymi systemami wsparcia.
Enyaq cieszy się w Europie niesłabnącą popularnością – w 2024 r. Skoda po raz kolejny dostarczyła klientom blisko 80 tys. sztuk, co czyni ten model jednym z najpopularniejszych aut elektrycznych na Starym Kontynencie.
W sumie od chwili debiutu na jego zakup zdecydowało się już ponad ćwierć miliona nabywców. Niedawno w salonach zadebiutowała nowa odsłona Enyaqa – jeszcze wszechstronniejsza i nowocześniejsza.

Spojrzenie w przyszłość
Z zewnątrz nowy Enyaq zwraca uwagę przede wszystkim zaktualizowanym designem, wpisującym się w język projektowania Skody o nazwie „Modern Solid”, który po raz pierwszy zaprezentował mniejszy elektryczny SUV – Elroq. Nowoczesny, minimalistyczny przedni pas kryje efektowne oświetlenie, na życzenie z rozbudowanymi matrycowymi reflektorami, które dzięki inteligentnym funkcjom i „zagęszczonej” matrycy zapewniają jeszcze wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy po zmroku.
W kabinie uwagę zwracają przytulne materiały wykończeniowe ze zwiększonym udziałem tworzyw z recyklingu oraz odświeżone konfiguracje kolorystyczne, zarówno eleganckie, jak i odważne.
2087
Techniczny progres
Zmiany w designie nie ograniczyły się do estetyki – nowy Enyaq pozostało bardziej opływowy, choć już wcześniej należał do najbardziej aerodynamicznych SUV-ów na rynku. Efekt: w połączeniu z aktualizacjami systemu zapewnia jeszcze większy zasięg, w większości wersji zdecydowanie przekraczający 500 km w realistycznym cyklu pomiarowym WLTP.

Ponadto Enyaq otrzymał inteligentniejsze systemy wsparcia. Przykład: adaptacyjny tempomat korzystający z tzw. danych roju, pochodzących od innych okolicznych aut grupy VW, czy zautomatyzowane parkowanie. To wszystko w połączeniu z bogatszym wyposażeniem seryjnym oraz przystępniejszymi cenami – które można obniżyć dzięki dotacji z programu NaszEauto.
Nowa Skoda Enyaq: wersje, ceny i wyposażenie
Nowy Enyaq jest oferowany z nadwoziami SUV i Coupe, w kilku wersjach pojemności akumulatora oraz mocy (bazowa 60, z akumulatorem 59 kWh netto, jest dostępna tylko jako SUV).
elektryczny, na tył | elektryczny, na tył | elektryczny, 4x4 | elektryczny, 4x4 |
204 KM | 285 KM | 285 KM | 340 KM |
310 Nm | 545 Nm | 545 Nm | 545 Nm |
59 kWh | 77 kWh | 77 kWh | 79 kWh |
165 kW | 135 kW | 175 kW | 185 kW |
160 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
8,1 s | 6,7 s | 6,7 s | 5,4 s |
434 km | 580-589 km | 543-550 km | 560-567 km |
189 900 zł | 209 900 zł | 222 100 zł | 241 400 zł |
W ramach modernizacji model otrzymał znacznie bogatsze wyposażenie seryjne, które obejmuje m.in.: 7 poduszek powietrznych, ekran 13" i nawigację, reflektory LED, dostęp bezkluczykowy, aktywny tempomat i monitorowanie martwego pola, kamerę cofania, nastrojowe oświetlenie, podgrzewane fotele i kierownicę oraz 3-strefową klimatyzację.
Coupe standardowo otrzymuje dach panoramiczny, a odmiany 85/85x: indukcyjną ładowarkę, asystenta jazdy półautonomicznej oraz elektrycznie sterowaną tylną pokrywę. Jeszcze bogatszą specyfikację ma topowy wariant RS (m.in. podświetlany przedni pas, felgi 20").

Aplikacja MySkoda
Samochody elektryczne oferują zupełnie nowy potencjał cyfrowych funkcji, m.in. możliwości przeprowadzania rozległych zdalnych aktualizacji bez potrzeby wizyty w serwisie czy kontroli wybranego wyposażenia oraz ładowania. Skoda integruje te funkcje w ramach udoskonalonej aplikacji MySkoda, która pozwala zdalnie, za pośrednictwem telefona, monitorować aktualny status pojazdu (np. ilość energii w akumulatorze), proces ładowania, a także obsługiwać m.in. klimatyzację, ogrzewanie oraz podgrzewanie foteli i kierownicy. Efekt: wnętrze samochodu możemy odpowiednio przygotować przed podróżą, ogrzać lub schłodzić.

Kolejnym atutem jest połączenie aplikacji z usługą Skoda Powerpass, która zapewnia wygodny dostęp do stacji różnych operatorów i zbiorcze rozliczanie sesji ładowania bez konieczności osobnej rejestracji u każdego z nich. Z aplikacji MySkoda mogą korzystać też użytkownicy modeli spalinowych oraz hybryd plug-in.