
Francuskie Renault Twingo jest gotowe na swoją komercyjną podróż. Kultowy model w nowoczesnym wydaniu to jedna z najgorętszych europejskich premier. Samochód, który ma kontynuować karierę miejskiego hitu jest elektryczny i dostał pierwszą cenę. Czy fakt, iż jest tanio wystarczy, by ukraść rywalom sprzedaż?
- Nowe Renault Twingo 2026 debiutuje z ceną 89 000 zł bez dopłat
- Renault Twingo E-Tech Techno to dobrze wyposażony samochód, ale przegrywa z chińską konkurencją
- Jeśli liczy się cena i stylowe nadwozie to dobrą opcją jest bazowa wersja z pakietem Advanced Charge
Nowe Renault Twingo 2026 debiutuje z ceną 89 000 zł bez dopłat
Nowe Renault Twingo po raz pierwszy pokazano publiczności podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Teraz możemy oglądać samochód w pełnej krasie w materiałach prasowych producenta, oczekując pierwszego polskiego cennika. Zanim to się stanie, Twingo możemy dowiedzieć się, jak wygląda oferta tego pojazdu na rynek Francji. Tam model dostał już oficjalną cenę i pierwszą premierową specyfikację. Na pewno zgodnie z zapowiedzią jest to niedrogi samochód, ale czy to plus stylowe nadwozie wystarczy mu, aby pokonać licznych konkurentów?
Elektryczne Twingo jest odzwierciedleniem potrzeb rynku w segmencie miejskich modeli elektrycznych. Zachowało swoje „żabie oczy” i bardzo małe gabaryty z zamiarem pozostania jedną z najlepszych opcji do poruszania się w mieście.
Nowa propozycja francuskiego producenta w segmencie miejskich samochodów elektrycznych ma w zamyśle ukraść rywalom sprzedaż atrakcyjnym cennikiem. Potwierdza to pierwsza oficjalna cena modelu. Ten trzeci neo-retro model Renault dostał już cenę we Francji.
Od dziś mogą go sobie zamawiać posiadacze Twingo R Pass w cenie 100 euro. Ci będą pierwszymi, którzy otrzymają swoje zamówienie na Renault Twingo E-Tech electric w wersji Techno. Na razie elektryczne Twingo EV trafia do oferty w topowej wersji Techno, która kosztuje 21 090 euro. Tańsza wersja Evolution pojawi się wiosną 2026 r. i ma kosztować mniej niż 20 000 euro. Spójrzmy zatem na relację ceny i specyfikacji tego przyciągającego wzrok modelu.
Twingo E-Tech electricRenault Twingo E-Tech Techno to dobrze wyposażony samochód, ale przegrywa z chińską konkurencją
Renault Twingo Techno, które otworzyło księgi zamówień we Francji dla wybranych, wyposażono w pojedynczy silnik o mocy 82 KM i akumulator LFP o pojemności 27,5 kWh. Taka konfiguracja pozwala uzyskać zasięg 263 km (WLTP). jeżeli wziąć pod uwagę, iż płaci się za to niecałe 90 000 zł (bez dopłat, które we Francji obniżają cenę od 3620 do 4770 euro), to dostajemy dobrze wyposażony w standardzie samochód. Ma jednak poważną wadę.
Elektryczne Twingo Techno oferuje w wyposażeniu m.in.:
-system multimedialny OpenR Link ze zintegrowanym Google,
-adaptacyjny tempomat,
– automatyczną klimatyzację,
– system One Pedal,
– składane oparcie przednich foteli,
– kamerę cofania.
To dobre wyposażenie jak na tę cenę. Biorąc jednak pod uwagę, jak wielu ma rywali brak w nim odpowiednio atrakcyjnej mocy ładowania. jeżeli użytkownik chciałby korzystać z trójfazowej ładowarki prądu przemiennego o mocy 11 kW i szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 50 kW, musi wykupić pakiet Advanced Charge. To kosztuje dodatkowe 500 euro.
Standardowo francuski model ma tylko w ładowarkę o mocy 6,6 kW. Aby naładować samochód od 0 do 100% potrzeba 4 godzin i 15 minut. Dla porównania chiński konkurent, BYD Dolphin Surf, uwzględnia w standardzie ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW i jest kompatybilny z szybkim ładowaniem prądem stałym o mocy do 65 kW już w podstawie. Cena? 19 990 euro.
Twingo E-Tech 2026Jeśli liczy się cena i stylowe nadwozie to dobrą opcją jest bazowa wersja z pakietem Advanced Charge
Jeśli użytkownicy skorzystają z opcji najtańszego Twingo w wersji Evolution od 19 490 euro (lub 19 990 euro z pakietem Advanced Charge), to po odliczeniach kupią sobie najtańsze dostępne na rynku elektryczne auto.
W cenie obniżonej dopłatami Renault Twingo E-Tech będzie kosztowało we Francji 14 720 euro. W efekcie będzie poniżej Dacii Spring i Leapmotor T03. Standardowe wyposażenie tej wersji uwzględnia:
– indywidualnie przesuwane tylne siedzenia,
-7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników połączony z 10-calowym centralnym ekranem kompatybilnym z funkcją mirroringu telefonów,
– manualną klimatyzację,
– tylne czujniki parkowania.
Nowemu Twingo nie brakuje stylu i technologii. Model Renault stawia na funkcjonalność i dostęp do każdego elementu i funkcji Twingo E-Tech. Wnętrze pojazdu dokładnie przemyślano pod kątem komfortu codziennego użytkowania. Odrodzone Twingo ma oferować m.in. szereg użytecznych schowków. Odrodzone elektryczne Twingo grające na sentymentach miłośników motoryzacji znajdzie chętnych na zakup.
Z ceną poniżej 100 000 zł będzie trudnym konkurentem w segmencie miejskich elektrycznych samochodów. Rywale, choć często dysponują wieloma atutami ze względu na fakt, iż są nowi w Europie, albo mniej stylowi mogą w tym tarciu przegrać. Nie jest jednak tajemnicą, iż elektryczny Citroen C3 jest tu wielkim wygranym i nowemu Twingo nie będzie łatwo zająć jego pozycję.
Nowe Twingo E-Tech electric – widok bagażnika
2 godzin temu