Do gamy w pełni elektrycznego Porsche Macan dołącza długo wyczekiwany wariant GTS. I jak przystało na te trzy magiczne litery, mamy do czynienia z samochodem, który łączy sportowe DNA marki z nowoczesnym napędem elektrycznym. Efekt? SUV, który nie tylko wygląda groźnie, ale też potrafi zrobić 0–100 km/h w… 3,8 sekundy!
571 KM w overbooscie i 955 Nm momentu obrotowego
Pod maską (a adekwatnie pod podłogą) nowego Porsche Macan GTS 2025 znajdziemy układ elektryczny o mocy 380 kW (516 KM), a w trybie overboost aż 571 KM. Moment obrotowy to imponujące 955 Nm, które katapultują tego SUV-a do 200 km/h w zaledwie 13,3 sekundy. Prędkość maksymalna? Elektronicznie ograniczone 250 km/h.
Napęd na cztery koła, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi (PTV Plus) oraz sportowe zawieszenie pneumatyczne z systemem PASM zapewniają zwinność i precyzję prowadzenia, jakiej nie powstydziłby się sportowy sedan.
Zasięg, ładowanie i osiągi – technologia z Taycana
Elektryczny Macan GTS korzysta z baterii o pojemności 100 kWh, co pozwala przejechać choćby 586 kilometrów (WLTP). Na stacji szybkiego ładowania uzupełnimy energię od 10 do 80% w 21 minut, z maksymalną mocą ładowania 270 kW. W trybie Sport Chrono dostępny jest też tryb torowy, który chłodzi akumulator i utrzymuje pełną moc choćby przy długotrwałej jeździe z dużym obciążeniem – dokładnie tak, jak w modelu Taycan.
Sportowe zawieszenie i perfekcyjny balans
Inżynierowie Porsche nie zapomnieli o tym, co dla GTS-a najważniejsze – prowadzeniu. Nowy Macan GTS ma niżej położony środek ciężkości niż jakikolwiek inny wariant tego SUV-a. Zawieszenie pneumatyczne obniżono o 10 mm, a amortyzatory i stabilizatory dostrojono specjalnie pod dynamiczną jazdę.
Opcjonalna skrętna tylna oś jeszcze bardziej poprawia zwinność w zakrętach i stabilność przy wyższych prędkościach. Nie zabrakło też systemu Porsche Electric Sport Sound (PESS), który oferuje dwa unikalne profile dźwiękowe GTS – bo emocje w elektryku też muszą brzmieć!

Styl GTS – ciemne akcenty, nowe kolory i sportowy klimat
Z zewnątrz Macan GTS nie pozostawia wątpliwości, iż to najmocniejszy wariant w gamie. Czarne detale, przyciemnione reflektory LED Matrix, nowe osłony progów i agresywny dyfuzor robią wrażenie. Standardem są 21-calowe felgi Macan Design, a w opcji dostępne są 22-calowe RS Spyder Design.
Nowością są trzy kolory lakieru: Carmine Red, Lugano Blue oraz kultowy Crayon. Wnętrze to połączenie skóry i materiału Race-Tex, a opcjonalny pakiet GTS Interior pozwala dopasować przeszycia i pasy bezpieczeństwa do koloru nadwozia.
Wnętrze i technologia
W kabinie znajdziemy cyfrowy kokpit z personalizowanym ekranem GTS, sportową kierownicę GT pokrytą Race-Texem oraz 18-kierunkowe fotele sportowe. Nowe funkcje wspomagające kierowcę obejmują m.in. cyfrowy klucz Porsche Digital Key, rozszerzone wspomaganie parkowania, asystenta głosowego z AI i nawet… zestaw gier samochodowych. Co ciekawe, Macan GTS może teraz ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony, więc nie tylko emocje, ale i praktyczność idą tu w parze.
Cena Porsche Macan GTS 2025
Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać – ceny startują od 480 000 zł. To sporo, ale biorąc pod uwagę osiągi, jakość i możliwości, ten elektryczny SUV ma wszystko, by stać się jednym z najbardziej pożądanych modeli w segmencie premium EV.
















