Nowe opony do pojazdów ciężarowych od Goodyear

4 dni temu

Goodyear ogłosił wprowadzenie na rynek nowej generacji opon ciężarowych. Nowe ogumienie znajdzie zastosowanie na osiach skrętnych, napędowych oraz osiach naczep.

Nowe opony ciężarowe od Goodyear

Nowa seria opon Goodyear KMAX GEN-3 zapewnia dłuższe przebiegi w porównaniu do poprzednich modeli, ale też lepszą przyczepność i o 13% niższe opory toczenia [1]. Przy ich produkcji zastosowano co najmniej 40-procentowy udział materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł [2] przy zachowaniu trwałości. Konstrukcja opony została opracowana z myślą o obniżeniu całkowitego kosztu posiadania, dzięki czemu jej stosowanie może zmniejszyć koszty operacyjne i zapewnić potencjalne roczne oszczędności paliwa sięgające choćby 1236 euro w przeliczeniu na pojazd [3]. Nowa seria obejmuje trzy modele: KMAX S GEN-3 przeznaczony na oś kierowaną, KMAX D GEN-3 na oś napędową oraz KMAX T GEN-3 dedykowany na osie naczepy.

Każda opona z tej serii została opracowana z naciskiem na dłuższe przebiegi,
a dzięki niższym oporom toczenia są one bardziej efektywne niż poprzednie modele, wspierając floty zarówno w transporcie długodystansowym, regionalnym, jak i miejskim.

– Opony z nowej gamy Goodyear KMAX GEN-3 zapewniają długie przebiegi i wyższą efektywność paliwową bez kompromisów w zakresie osiągów, pomagając naszym klientom pewnie stawiać czoła codziennym wyzwaniom – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear – Dzięki połączeniu innowacyjnej mieszanki bieżnika, możliwości zastosowania w pojazdach elektrycznych oraz cyfrowej identyfikacji, gama ta pozwoli flotom obniżyć koszty operacyjne, jednocześnie wspierając bardziej zrównoważony rozwój transportu – dodał X. Fraipont.

Innowacje zwiększające wydajność

Wszystkie opony Goodyear KMAX GEN-3 wyposażono w:

  • Technologię Ecoready: opony w ponad 40% wykonano z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł [4], co potwierdza umieszczone na ścianie bocznej logo ECOREADY TECHNOLOGY [5]. Zawierają krzemionkę pozyskaną z popiołu łusek ryżowych (RHAS), której udział zrównoważony określono zgodnie z metodą bilansu masy [6].
  • Identyfikatory RFID: zintegrowane czytniki RFID umożliwiają precyzyjną identyfikację cyfrową opon oraz ich łatwe powiązanie z systemami zarządzania flotą i śledzenia.
    Zastosowanie w pełni krzemionkowej mieszanki bieżnika w oponach na oś kierowaną i napędową zwiększa ich odporność na ścieranie, pozwala utrzymać niską temperaturę pracy i tym samym przyczynia się do redukcji oporów toczenia oraz zużycia paliwa. Opony zostały zaprojektowane z myślą o napędzie elektrycznym, dzięki czemu sprawdzą się zarówno w pojazdach z silnikiem Diesla, jak i w wersjach hybrydowych oraz elektrycznych. Zwiększona nośność i sztywność bieżnika pozwalają sprostać dodatkowej masie i wysokiemu momentowi obrotowemu pojazdów elektrycznych, a obniżone opory toczenia wspierają ich zasięg.

***
[1] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych estymacji Goodyeara.
[2] Z wyjątkiem rozmiaru 445/65R22.5, ze względu na jego zastosowanie do lekkiego transportu mieszanego, wymagającego specjalnej mieszanki.
[3] Oszczędności na zestawie ciągnik plus naczepa, na podstawie wewnętrznych estymacji Goodyeara, uwzględniających oficjalne wartości oporów toczenia opon KMAX GEN-3 w porównaniu z oponami KMAX GEN-2. Średnie zużycie paliwa 27 l/100 km, cena paliwa 1,6 €/litr, średni przebieg 100 000 km/rok. Rzeczywiste oszczędności mogą się różnić w zależności od stanu pojazdu i jego konserwacji, warunków ruchu drogowego, zachowania kierowcy i innych czynników.
[4] Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego, odnawialny (składający się z odnawialnej biomasy) lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca (zgodnie z ISO 14021). Zrównoważony materiał może również być produkowany
z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji.
[5] Wszystkie opony do naczep KMAX T GEN-3 są oznaczone logo ECOREADY
i symbolem pojedynczego liścia, z wyjątkiem rozmiaru 445/65R22.5, ze względu na jego zastosowanie do lekkiego transportu mieszanego, wymagającego specjalnej mieszanki.
[6] Goodyear wspiera przejrzystość i odpowiedzialność w śledzeniu zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu dostaw stosując system certyfikacji zrównoważonego rozwoju ISCC PLUS oraz podejście oparte na bilansie masy.

Idź do oryginalnego materiału