Nowe modele Audi: Q6 e-tron w wersji Sportback i zmodernizowane hybrydowe A3 Sportback TFSI e

4 godzin temu

Gama elektrycznych SUV-ów Audi właśnie się powiększyła o dynamiczniej stylizowaną odmianę Q6 e-trona, zaś hybryd plug-in – o A3, które „na prądzie” potrafi przejechać ponad 140 km.

Ten rok jest dla Audi wyjątkowo intensywny. Marka z Ingolstadt prezentuje nowość za nowością. Tym razem nie są one tak spektakularne, bo nie pokazano premierowych modeli, co nie znaczy, iż debiutujące auta nie są ważne i interesujące.

Q6 e-tron dopiero niedawno weszło do sprzedaży, a teraz w jego gamie pojawia się druga, po klasycznym SUV-ie, wersja nadwoziowa, czyli Sportback. Z kolei w przypadku A3 postanowiono poprawić atrakcyjność hybrydowej odmiany typu plug-in, poprzez znaczne wydłużenie zasięgu w trybie elektrycznym. Oto najważniejsze informacje o tych dwóch nowych modelach Audi.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/audi-rs-e-tron-gt-performance-najmocniejszy-model-w-obecnej-gamie-marki-ma-az-925-km,aid,4526

Audi Q6 Sportback e-tron

Odmiany Sportback, czyli z mocniej opadającą linią dachu cieszą się w przypadku Audi dużą popularnością, zatem nic dziwnego, iż także w przypadku najnowszego elektrycznego modelu klasy średniej niemiecka marka zdecydowała się na jej wprowadzenie do oferty (debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu).

Q6 Sportback jest od zwykłego Q6 niższe o 3,7 cm i ma 166,5 cm wysokości, a pojemność jego bagażnika wynosi 511 litrów (w Q6 to 526 l). Mniejsza wartość współczynnika oporu powietrza (0,26 zamiast 0,28) przekłada się na nieco lepszą wydajność energetyczną auta.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowoczesniejszego-jeszcze-nie-bylo-audi-pokazalo-imponujace-q6-e-tron,aid,4023

Q6 Sportback będzie oferowane w kliku wersjach. Do wyboru będą warianty z akumulatorami 83 i 100 kWh oraz z silnikami o mocy 252 KM (napęd tylny; 0-100 km/h w 7,0 s), 306 KM (napęd tylny; 0-100 km/h w 6,6 s), 387 KM (napęd 4x4; 0-100 km/h w 5,9 s) oraz 489 KM (napęd 4x4; wersja o nazwie SQ6 Sportback; ; 0-100 km/h w 4,3 s). Największy zasięg, jaki jest w stanie uzyskać Sportback Q6 to 656 km (wersja z tylnym napędem i dużą baterią).

Na zdjęciach widoczna jest topowa wersja SQ6 Sportback. fot. Audi
Linia dachu Q6 Sportbacka jest wyraźnie inna niż w Q6. fot. Audi
Atrakcyjny design, świetne ekrany, przemyślana obsługa, ale – ku zaskoczeniu – nie wszystkie plastiki są tak wysokiej jakości, do jakiej przyzwyczaiło nas Audi. Audi

Audi A3 Sportback TFSI e

Kompaktowe A3 wśród bogatej gamy wersji ma także zelektryfikowaną, czyli hybrydową typu plug-in. Właśnie ją poddano teraz modernizacji. W układzie napędowym zastosowano silniki benzynowy 1.5 turbo rozwijający 150 lub 177 KM (poprzednio 1.4 turbo), jednostkę elektryczną 116 KM, a także niemal dwukrotnie pojemniejszy niż poprzednio akumulator trakcyjny. Ma on teraz 19,7 kWh netto (25,7 kWh brutto), co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 143 km (wg WLTP). Co ważne, baterię można teraz także ładować prądem stałym na stacjach DC (standardowo podawana moc do 40 kWh, ale w idealnych warunkach może teoretycznie sięgnąć 50 kW). Skrzynia biegów to 6-stopniowe DSG, a napęd jest przedni.

https://magazynauto.pl/testy/testujemy-audi-a3-po-liftingu-w-wersji-o-ktora-na-rynku-coraz-trudniej,aid,4421

Do wyboru przewidziano dwa warianty A3 TFSI e. Bazowy 40 TFSI e ma moc systemową 204 KM, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,4 s, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Z kolei odmiana 45 TFSI e ma systemowo 272 KM, do „setki” przyspiesza w 6,3 s i może się rozpędzić do 237 km/h. Prędkość maksymalna obu odmian podczas jazdy w trybie elektrycznym to 140 km/h.

Dzięki dużemu zasięgowi w trybie jazdy elektrycznej A3 TFSI e może w mieście z powodzeniem zastąpić auto typu BEV. fot. Audi
Zawieszenie A3 PHEV dostosowano no większej masy, wynikającej z zastosowania dodatkowych elektrycznych komponentów. fot. Audi
Nie ma najmniejszych wątpliwości, iż obsługa tradycyjnego panelu klimatyzacji w A3 jest wygodniejsza niż takiego na ekranie. fot. Audi
Idź do oryginalnego materiału