Nowe MG ZS otrzymało drugą wersję silnikową. Co ma pod maską i le kosztuje?

3 dni temu

Nowe MG ZS, które w Polsce występuje wyłącznie jako hybryda, właśnie otrzymało kolejny układ napędowy do wyboru. Dostępny m.in. we Włoszech na tamtejszym rynku kosztuje o 3000 euro mniej niż wariant Hybrid+. Co oferuje?

Obecnie nad Wisłą można kupić dwie generacje MG ZS-a. Pierwsze wcielenie tego auta nazywa się Classic i kosztuje od 78 900 zł.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/mg-jest-juz-rok-na-polskim-rynku-do-gry-wchodzi-zs-classic,aid,4801

Jego sukcesor z kolei występuje wyłącznie jako hybryda, dysponująca dwoma silnikami. Spalinowy wytwarza 102 KM, natomiast elektryczny – 136 KM. Moc systemowa MG ZS-a Hybrid+ wynosi łącznie 197 KM, a maksymalny moment obrotowy – 465 Nm. Trafia on na przednie koła poprzez 3-biegową przekładnię automatyczną. Całość uzupełnia akumulator trakcyjny o pojemności 1,83 kWh.

https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-hybrid-exclusive-2025-test-dane-techniczne-silnik-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4996

1.5 i 115 KM

Teraz MG w wybranych europejskich krajach wprowadziło do oferty słabszą jednostkę napędową. Podobnie jak w MG3, pomiędzy przednimi kołami znalazł się wolnossący silnik o pojemności 1.5 l i mocy 115 KM.

Rozwija on 148 Nm (dopiero przy 4500 obr./min), które przekazuje na przednie koła. Osiągi? Benzynowe MG ZS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,5 s i rozpędza się do 179 km/h. Zgodnie z danymi fabrycznymi na 100 km średnio zużywa 6,5 l paliwa (55-litrowy zbiornik paliwa).

Benzynowe MG ZS ma pod maską 115-konny silnik wolnossący, łączna moc wersji hybrydowej (HEV) to 197 KM. fot. MG

W przypadku hybrydowego MG ZS-a zapotrzebowanie na benzynę wynosi średnio 5,1 l/100 km. Z kolei pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,7 s.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/195-konne-hybrydowe-mg3-wkracza-do-polski-cena-nizsza-niz-83-konnego-suzuki-swifta-cvt,aid,4235

Dwie wersje do wyboru

Benzynowe MG ZS mierzy 443 cm długości, 182 cm szerokości oraz 163 cm wysokości. Auto waży 1255 kg (ładowność: 450 kg), czyli o 125 kg mniej niż wersja Hybrid+ i w zależności od wersji porusza się na 16- lub 17-calowych kołach.

Podstawowy wariant benzynowego MG ZS-a – Standard – we Włoszech kosztuje 20 490 euro (ok. 88 000 zł). Za bogatszą wersję Comfort trzeba zapłacić z kolei 22 490 euro (ok. 96 000 zł). Dla porównania hybrydowa wersja tego auta stanowi tam wydatek od 23 490 euro (ok. 101 000 zł). W Polsce ceny MG ZS Hybrid+ startują od 98 900 zł.

W droższej odmianie centralny ekran ma przekątną 12,3". fot. MG

MG ZS Standard ma na swoim pokładzie m.in. reflektory halogenowe, czujniki parkowania z tyłu, nawigację satelitarną, 7-calowy ekran dla kierowcy, 10,25-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego czy zestaw układów wsparcia MG Pilot.

W wersji Comfort otrzymujemy dodatkowo m.in. 12,3-calowy ekran centralny, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, dostęp bezkluczykowy, tapicerkę ze sztucznej skóry czy elektrycznie ustawiany fotel kierowcy i zestaw kamer dookoła nadwozia.

Idź do oryginalnego materiału