Na targach Bauma 2025 (7-13 kwietnia w Monachium) marka samochodów ciężarowych Daimler FUSO prezentuje wszechstronność i różnorodność opcji zabudowy FUSO Canter w zastosowaniach budowlanych. W hali B4, na stoisku 233 – bezpośrednio obok stoiska Mercedes-Benz Trucks oraz na zewnątrz – FUSO prezentuje trzy różne warianty lekkiej ciężarówki.
Na stoisku FUSO Europe prezentowane jest FUSO Next Generation eCanter 7C18e, 7,49 t jako wywrotkę trójstronną Meiller Trigenius oraz zasilanego silnikiem wysokoprężnym 6,0 t Cantera 6S15 z zabudową skrzyniową WEHA i żurawiem. Na zewnątrz można również zobaczyć FUSO Canter 9C18, 8,55 t, z wywrotką tylnozsypową Palfinger.
Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services FUSO Europe: – FUSO Canter to wszechstronna lekka ciężarówka dla branży budowlanej – zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej. Nasi klienci doceniają możliwość łatwej realizacji choćby złożonych zabudów oraz możliwość wykorzystania zwrotnego i solidnego pojazdu w codziennej pracy. W tym roku dodamy nowe warianty naszego w pełni elektrycznego eCantera nowej generacji, dzięki czemu dostępne będą również opcje żurawia i podnośnika koszowego.
Typowymi zastosowaniami lekkich samochodów ciężarowych FUSO w przemyśle budowlanym są skrzynie wywrotki z żurawiem lub podnośnikiem koszowym. Od czwartego kwartału FUSO oferuje eCanter z nowym układem akumulatorów w podwoziu, dzięki czemu w pełni elektryczny wariant pojazdu umożliwia realizację również złożonych zabudów, takich jak żurawie i podnośniki koszowe. Pakiety akumulatorów są przesunięte dalej do tyłu w podwoziu, a dodatkowa przestrzeń między kabiną kierowcy a pakietem akumulatorów umożliwia montaż niezbędnych wsporników nadwozia. Innowacyjne konfiguracje podwozia z nowym układem akumulatorów są dostępne w następujących wersjach:
- 4S15e, rozstaw osi 3400 mm, akumulator S z podnośnikiem antenowym;
- 7C18e, rozstaw osi 3400 mm, akumulator S z żurawiem;
- 7C18e, rozstaw osi 3850 mm, akumulator M z podnośnikiem koszowym lub żurawiem;
- 7C18e, rozstaw osi 4450 mm, akumulator M z podnośnikiem koszowym;
- 9C18e, rozstaw osi 3850 mm, akumulator M z żurawiem;
- 9C18e, rozstaw osi 4450 mm, akumulator M z podnośnikiem antenowym.
FUSO oferuje łącznie 85% wariantów, w których Canter z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w Europie jako w pełni elektryczny eCanter.
Od końca tego roku wszystkie modele FUSO Next Generation eCanter będą dostępne również z opcjonalnym hakiem holowniczym.
Oprócz rozszerzenia portfolio pojazdów elektrycznych, FUSO zapowiada również innowację dla konwencjonalnego Cantera: Modele FUSO Canter będą w przyszłości opcjonalnie dostępne do tankowania hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO), paliwem odnawialnym. Rozpoczęcie sprzedaży jest zaplanowane na koniec roku. HVO ma tę zaletę, iż w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym emituje mniej CO₂.

