Na nowe BMW M3 CS miłośnicy czekali od samego początku pojawienia się nowej generacji M3. To model, który wprowadza nową definicję sportowego charakteru M
Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS fascynujące adekwatności jezdne i ekskluzywną charyzmę. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4. Na bazie tego trzylitrowego silnika stworzono też jednostkę napędową BMW M4 GT3, które w okresie 2022 od razu zdobyło zwycięstwo w mistrzostwach DTM.
550 KM z napędem M xDrive
Silnik nowego BMW M3 CS został zestrojony pod jazdę torową i maksymalną moc. Uzyskano 550 KM, co. w porównaniu z jednostką z M3 Competition jest wzrostem o 40 KM. Wyższa moc idzie tu w parze z nieograniczonymi adekwatnościami w zakresie wytrzymałości i trwałości, które uzyskano poprzez odpowiednie adaptacje technologii M TwinPower Turbo. Główną modyfikacją jest przy tym zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika.
Również charakterystyczne dla tego modelu jest twardsze mocowanie silnika, które zapewnia bardzo sztywne połączenie jednostki napędowej z konstrukcją pojazdu. Skutkiem tego pozostało szybsza reakcja silnika i bezpośrednia transmisja napędu. Silnik nowego BMW M3 CS osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm już od 2750 aż do 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min.
BMW M3 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 11,1 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi 2,6 s (na 4. biegu) lub 3,3 s (na 5. biegu). Prędkość maksymalna BMW M3 CS wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Terapia odchudzająca
Względem M3 Competition nowe M3 CS jest lżejsze o 20 kg. Taki wynik uzyskano dzięki całej liście działań odchudzających. W komorze silnika nowego BMW M3 CS sztywność karoserii zwiększa opcjonalny pakiet rozpórek kielichów zaprojektowany również pod kątem redukcji masy. Standardowo samochód jest wyposażony w kute obręcze kół M ze stopów lekkich w ekskluzywnym wzorze V Spoke w kolorze złotobrązowym. Ta wersja obręczy kół M ze stopów lekkich jest też dostępna w matowym kolorze czarnym. Lekkie obręcze kół w rozmiarach 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu są standardowo wyposażone w stworzone specjalnie do tego modelu specjalnego opony torowe w rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Alternatywą dla opon torowych są oferowane bez dopłaty opony High Performance w tych samych rozmiarach.
Foto. materiały prasowe producenta