Na zakup nowego samochodu trzeba przeznaczyć coraz większą kwotę. Sprawdzamy, jakie modele są w zasięgu osoby, która chce się zmieścić w budżecie do 100 tys. zł. Wybór jest, ale… to już zdecydowanie nie to, co kiedyś.
Podwyżki cen aut w połączeniu z inflacją dużo jednak zmieniły w ciągu ostatnich pięciu lat. w tej chwili „stówa” nie pozwala już na swobodne przebieranie w autach kompaktowych.
Swoiste odświeżenie rynku dokonało się za sprawą kilku chińskich marek, które udowodniły, iż za mniej niż 100 tys. zł można zaoferować klientowi choćby nieźle wyposażonego SUV-a. Mocnym graczem w tym zakresie cenowym pozostaje Dacia.
https://magazynauto.pl/porady/prawie-nowe-auto-po-leasingu-wynajmie-demonstracyjne-na-co-uwazac-przy-zakupie,aid,2280Czasami baza, czasami promocja
W przypadku innych marek sytuacja jest zróżnicowana. Niektóre modele są tanie, inne mają atrakcyjne ceny zwłaszcza bazowej wersji, a zdarza się, iż dużo zależy od aktualnie trwającej promocji, która potrafi zbić cenę o kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Dochodzą do tego auta gotowe do odbioru – czekające na placach dealerów.
Wszystko to sprawia, iż sytuacja jest dynamiczna. Zdarza się, iż jeden model ma trzy różne ceny – w zależności od tego, czy sprawdzamy je w cenniku, części strony poświęconej promocjom lub wyszukiwarce aut gotowych do odbioru. Mało tego, dana kwota może wchodzić w grę w przypadku zakupu poprzez konkretne narzędzie finansowe – np. kredyt lub leasing.
https://magazynauto.pl/porady/wrocily-rabaty-na-samochody-auta-znowu-czekaja-na-klientow-latwiej-targowac-sie-o-cene-sprawdzmy-kilka-przykladow,aid,4453Cennik nie gwarantuje ceny
Nieprzypadkowo firmy zastrzegają, iż cenniki czy inne sposoby prezentowania pojazdów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego – mają charakter informacyjny, a wiążące informacje o cenie czy dostępności pojazdu można uzyskać u dealera.
Z tych samych powodów prezentowanych aut, które udało się nam znaleźć w budżecie do 100 tys. zł, nie należy traktować jako gotowego przewodnika, a raczej drogowskaz ułatwiający poszukiwania. Propozycje cenowe mogą zmienić się z dnia na dzień, a gotowe do odbioru auto znaleźć nabywcę.
https://magazynauto.pl/uzywane/najlepsze-auta-uzywane-za-50-tys-zl-od-miejskich-po-suv-y-zalety-wady-polecane-wersje,aid,2485Nowe modele aut w cenach do 100 tys. zł – przegląd
Beijing
Należąca do koncernu BAIC marka Beijing niedawno weszła na polski rynek i oferuje SUV-y. W budżecie 100 tys. zł w zasięgu jest tylko najmniejszy z nich.
Beijing 3
- Cena: od 78 900 zł/1.5 (136 KM)
Dostępna tylko jedna, bogato wyposażona wersja Luxury. W opcji lakiery i instalacja LPG
Citroen
Marka stawia na finansowanie – na stronie sklep.citroen.pl można znaleźć limitowane oferty, dostępne przy zamówieniu online i finansowaniu.
Citroen C3
- Cena: od 64 900 zł/1.2 (83 KM)
Dealerzy wyprzedają ostatnie wyprodukowane C3 poprzedniej generacji
Nowy Citroen C3
- Cena: od 68 550 zł/1.2 (100 KM)
Niską cenę ma bazowa wersja You. Po wznowieniu dopłat z programu „Mój elektryk” mniej niż 100 tys. zł może kosztować zasilane prądem e-C3 (obecnie 107 950 zł)
Nowy Citroen C3 Aircross
- Cena: od 82 800 zł/1.2 (100 KM)
Dealerzy wyprzedają też poprzedniego C3 Aircrossa (ceny: od 89 900 zł)
Dacia
Czasy rekordowo tanich Dacii to przeszłość. Auta bronią się relacją ceny do wyposażenia.
Dacia Sandero
- Cena: od 60 200 zł/1.0 (90 KM)
Bazowa wersja Essential nie ma klimatyzacji, Expression z „klimą” startuje od 64 200 zł
Dacia Spring
- Cena: od 76 900 zł/45 KM/zasięg 225 km (WLTP)
Najtańszy „elektryk”, a cenę może zbić ewentualna dopłata z rządowego programu
Dacia Jogger
- Cena: od 74 900 zł/1.0 (100 KM)
Bardzo pakowne kombi (dostępne też w wersji 7-osobowej) w standardzie ma m.in. klimatyzację i instalację LPG
Dacia Duster
- Cena: od 79 900 zł/1.0 (100 KM)
Rynkowa nowość z instalacją LPG. Od 79 900 zł startują też ceny starego Dustera – pula dostępnych aut jest już ograniczona
DFSK
Marka kojarzona z autami dostawczymi ma też w ofercie samochody osobowe.
DFSK Fengon 500
- Cena: od 77 000 zł/1.5 (106 KM)
Kompaktowy SUV, dostępny tylko w jednej wersji
Fiat
Na przestrzeni lat Fiaty podrożały, ale wciąż mają rozsądne ceny.
Fiat 500
- Cena: od 71 700 zł/1.0 (70 KM)
Auto nie jest już produkowane, ostatnie sztuki u dealerów
Fiat Panda
- Cena: od 73 000 zł/1.0 (70 KM)
Od kwoty cennikowej można „urwać” kilka tysięcy, warto sprawdzić propozycje dealerów
Fiat Tipo
- Cena: od 76 900 zł/1.0 (100 KM)
Tipo nie znajdziemy już w konfiguratorze, ale na stronie salon.fiat.pl jest sporo propozycji gotowych do odbioru i finansowania aut
Fiat 600
- Cena: od 89 990 zł/1.2 (100 KM)
W cenniku od 108 500 zł, ale gotowe do odbioru i finansowania auta dealerzy oferują taniej
Ford
Marka, która kusi dobrze prowadzącymi się autami oraz... sporymi rabatami. Warto przejrzeć nie tylko cenniki, ale także stronę z autami gotowymi do odbioru – ford-salon.pl.
Ford Fiesta
- Cena: od 72 900 zł/1.0 125 KM
Auto nie jest już produkowane, ale można upolować ostatnie sztuki z placów dealerskich
Ford Focus
- Cena: od 93 500 zł/1.0 (125 KM)
Rekomendowane przez Forda ceny po rabacie startują od 101 850 zł, ale dealerzy sporo taniej oferują gotowe do odbioru egzemplarze, także w wersji kombi
Ford Tourneo Courier
- Cena: od 99 876 zł/1.2 (125 KM)
Bardzo funkcjonalny kombivan ma atrakcyjną cenę cennikową, a transakcyjna może być choćby o kilka tysięcy niższa
Nowy Ford Puma
- Cena: od 98 900 zł/1.0 (125 KM)
Już na starcie Puma po liftingu kusi sporym rabatem, a gotowe do odbioru auto sprzed modernizacji na ford-salon.pl znaleźliśmy za 86 300 zł
Hyundai
Szanse na trafienie na najlepszą okazję zwiększają wyprzedaże rocznika.
Hyundai i10
- Cena: od 63 000 zł/1.0 (67 KM)
Niskie ceny mają auta w bazowych specyfikacjach
Hyundai i20
- Cena: od 71 400 zł/1.2 (84 KM)
Za 1000 zł można dokupić kontrakt serwisowy
Hyundai Bayon
- Cena: od 79 900 zł/1.2 (79 KM)
Bazowa wersja ma „klimę” i lakier perłowy
Hyundai i30
- Cena: od 85 900 zł/1.5 (96 KM)
Wersja Pure z rocznika modelowego '25. Od 88 100 zł startują 120-konne 1.0 Modern z pakietem Display wyprodukowane w 2024 r., ale z MY23
Jeep
Za sprawą produkowanego w Polsce Avengera Jeep stał się dostępny dla szerszego grona.
Jeep Avenger
- Cena: od 96 260 zł/1.0 (100 KM)
Już bazowy Avenger ma wszystko, co niezbędne. Auta gotowe do odbioru zwykle mają nieco wyższe ceny od cennikowej
Kia
Koreańska marka promocjami objęła rocznik modelowy '24, a także auta elektryczne, które nie mieszczą się w budżecie 100 tys. zł.
Kia Picanto
- Cena: od 68 000 zł/1.0 (58 KM)
Mocniejszy silnik oraz doposażenie znacząco podnoszą cenę najmniejszej Kii
Kia Stonic
- Cena: od 81 100 zł/1.2 (84 KM)
Bazowa wersja M jest nieźle wyposażona
Kia Ceed
- Cena: od 95 900 zł/1.0 (120 KM)
Promocją objęto auta dostępne u dealerów, których pula jest ograniczona
Mazda
Wysokie aspiracje Mazdy znajdują odzwierciedlenie w cenach. Ale kto poszuka wśród aut gotowych do odbioru, za mniej niż 100 tys. zł będzie w stanie upolować najmniejszy model.
Mazda 2
- Cena: 92 900 zł/1.5 (116 KM)
Hybryda – Toyota Yaris ze znaczkiem Mazdy
MG
Chińska marka jest coraz mocniejszym graczem w Europie, a kolejne modele zyskują na atrakcyjności.
MG 3
- Cena: od 87 950 zł/1.5 (195 KM)
Hybryda, która mimo wysokiej mocy i bogatego wyposażenia nie przeraża ceną
MG ZS
Cena: od 98 900 zł/1.5 (197 KM)
4,4-metrowy SUV z mocnym napędem hybrydowym
Mitsubishi
Niegdyś utożsamiana ze sportem marka oferuje zaskakująco tanie auta.
Mitsubishi Space Star
- Cena: od 56 990 zł/1.2 (71 KM)
Auta dostępne u dealerów są nieco droższe od minimalnej kwoty z cennika, ale ceny od 62 500 zł wciąż nie są wyśrubowane
Mitsubishi Colt
- Cena: od 72 990 zł/1.0 (66 KM)
Promocja dotyczy aut z roku modelowego 2024
Mitsubishi ASX
- Cena: od 95 990 zł/1.0 (91 KM)
Crossover z rocznika modelowego 2025
Nissan
Marka postawiła na większe auta, więc ceny nie należą do niskich.
Nissan Juke
- Cena: od 96 900 zł/1.0 (114 KM)
Bazowy Juke Acenta ma klimatyzację, Nissan proponuje różne formy rabatu i finansowania
Opel
Niemiecka marka zawsze oferowała rozsądnie wycenione auta, często także nieźle rabatowane.
Opel Corsa
- Cena: od 66 900 zł/1.2 (75 KM)
Corsa została objęta ofertą urodzinową na 125 lat Opla – w tej cenie auta faktycznie czekają na odbiór
Opel Crossland
- Cena: od 73 300 zł/1.2 (110 KM)
Jedna z rekordowych promocji – katalogowa cena bazowego Crosslanda to 91 300 zł
Opel Mokka
- Cena: od 94 000 zł/1.2 (110 KM)
Promocyjna cena Mokki jest atrakcyjna, ale to nie ostatnie słowo – dealerzy oferują auto od 91 990 zł
Opel Astra
- Cena: od 98 000 zł/1.2 (110 KM)
Cena transakcyjna może okazać się sporo niższa od cennikowej, bo auta „z placów” są wyceniane na mniej niż 90 tys. zł
Peugeot
Marka stawia na sprzedaż online i finansowanie aut. Wybór modeli do 100 tys. zł jest ograniczony.
Peugeot 208
- Cena: od 72 400 zł/1.2 (75 KM)
Cena aut gotowych do odbioru jest minimalnie wyższa od najmniejszej kwoty z cennika. W budżecie do 100 tys. zł pojawiają się czasem 308 z placów dealerskich
Renault
W ostatnich latach zainteresowanie Renault rośnie. Nic dziwnego – to atrakcyjne i nieprzesadnie drogie samochody.
Renault Clio
- Cena: od 74 200 zł/1.0 (90 KM)
Najniższe ceny katalogowe mają auta z rocznika 2023. W serwisie Otomoto.pl znaleźliśmy Clio z LPG za 69 400 zł (z rocznika 2024)
Renault Captur
- Cena: od 86 800 zł/1.0 (90 KM)
Dealerzy oferują auta kilka tysięcy złotych taniej od kwoty cennikowej
Renault Megane Grand Coupe
- Cena: od 87 900 zł/1.3 (140 KM)
Kompaktowy sedan z całkiem mocnym silnikiem
Seat
Marka ma nie tylko chwytliwe hasło reklamowe, ale i rozsądne ceny – zwłaszcza aut w najmniej atrakcyjnych specyfikacjach.
Seat Ibiza
- Cena: od 71 000 zł/1.0 (80 KM)
Auta gotowe do odbioru są nieco droższe
Seat Arona
- Cena: od 81 900 zł/1.0 (90 KM)
Jeden z tańszych crossoverów
Seat Ateca
- Cena: od 96 200 zł/1.0 (115 KM)
4,4-metrowy SUV, ale z dość słabym silnikiem
Skoda
Pod względem relacji ceny do walorów praktycznych czy wyposażenia auta Skody przez lata nie miały sobie równych. Sytuacja nie uległa zmianie. Co prawda ceny wyjściowe nie są już niskie, ale na tle rywali Skoda wciąż oferuje wiele za atrakcyjną kwotę.
Skoda Fabia
- Cena: od 71 850 zł/1.0 (80 KM)
Jest szansa na gotowe do odbioru auto w cenie zbliżonej do cennikowego minimum
Skoda Scala
- Cena: od 82 200 zł/1.0 (95 KM)
Niedawno zmodernizowany kompakt został przeceniony o kilka tysięcy złotych
Skoda Kamiq
- Cena: od 82 700 zł/1.0 (95 KM)
Najmniejszy SUV Skody był odświeżony równolegle ze Scalą i także zyskał atrakcyjniejszą cenę. Dokładając niewiele, można od razu wyjechać autem z salonu
SsangYong
Koreańska marka powróciła na polski rynek i próbuje znaleźć swoje miejsce, kusząc cenami, mocnymi silnikami i możliwością wyposażenia ich w instalacje gazowe.
SsangYong Tivoli
- Cena: od 89 900 zł/1.5 (163 KM)
Auta gotowe do odbioru są wycenione choćby na 81 900 zł – warto przejrzeć oferty dealerów
SsangYong Tivoli Grand
- Cena: od 92 400 zł/1.5 (163 KM)
Wydłużona wersja SUV-a Tivoli
SsangYong Korando
- Cena: od 98 900 zł/1.5 (163 KM)
Dealerzy oferują auta taniej, niż wynika z cennika
Suzuki
W przypadku Suzuki umiarkowane ceny aut łączą się z ich wysoką trwałością i wolno postępującą utratą wartości.
Suzuki Swift
- Cena: od 69 900 zł/1.2 (83 KM)
W tym budżecie są też auta gotowe do odbioru
Suzuki Ignis
- Cena: od 83 900 zł/1.2 (83 KM)
Znaleźliśmy auto gotowe od odbioru za 78 390 zł
Suzuki Vitara
- Cena: od 98 900 zł/1.4 (129 KM)
Promocją objęto samochody po modernizacji
Suzuki SX4 S-Cross
- Cena: od 99 900 zł 1.4 (129 KM)
Kwota wystarczy na auto dostępne od ręki
SWM
Firma MBM Motors Kalisz ma w ofercie modele różnych chińskich marek, w tym SWM, która próbuje budować swoją pozycję na wybranych rynkach Europy, w tym w Niemczech.
SWM G03
- Cena: od 95 000 zł/1.5 (110 KM)
4,6-metrowy SUV, który jest dostępny tylko w jednej specyfikacji
Toyota
Marka wypracowała pozycję lidera na naszym rynku i nie zamierza jej oddać – pozyskanie kolejnych klientów ułatwią nie tylko atrakcyjna gama modelowa, ale i różne działania promocyjne.
Toyota Aygo X
- Cena: od 64 900 zł/1.0 (72 KM)
W budżecie do 70 tys. zł nie brakuje aut do odbioru
Toyota Yaris
- Cena: od 79 900 zł/1.5 (122 KM)
Oferta Yarisa została zdecydowanie uatrakcyjniona – Toyota nie oferuje już słabych wersji 1.0 czy 1.33. Na uwagę zasługuje też fakt, iż hybryda startuje z poziomu 92 500 zł i w tym budżecie znajdziemy auta gotowe do odbioru
Toyota Corolla Sedan
- Cena: od 94 900 zł/1.5 (122 KM)
Za sprawą sporej obniżki cen do grona nowych samochodów za mniej niż 100 tys. zł weszła trójbryłowa wersja Corolli
Volkswagen
Kto myśli o relatywnie tanim aucie, z reguły nie bierze pod uwagę Volkswagena. Modele tej marki rzeczywiście potrafią być drogie – lawinowy wzrost kwoty na fakturze wywołują zwiększanie mocy silnika i dobieranie kolejnych opcji. Dość powiedzieć, iż flagowy Golf R potrafi już przekroczyć próg ćwierć miliona złotych. Ale niektóre propozycje marki są zaskakująco przystępne – promocje i pakiety wyposażenia trzymają ceny w ryzach.
Volkswagen Polo
- Cena: od 86 490 zł/1.0 (80 KM)
Chyba najlepszy dowód na to, iż atrakcyjne skalkulowanie wyjściowej ceny miejskiego auta jest coraz trudniejsze. Kto wyłoży 127 690 zł, otrzyma Polo GTI z 207-konnym silnikiem 2.0 TSI oraz znacznie bogatszym wyposażeniem
Volkswagen T-Cross
- Cena: od 88 090 zł/1.0 (95 KM)
W założonym budżecie mieści się też 116-konna wersja i poziomy wyposażenia Life oraz Life Plus
Volkswagen Taigo
- Cena: od 97 590 zł/1.0 (95 KM)
Znaczna korekta ceny (ze 108 590 zł) pozwoliła Taigo na pojawienie się w zestawieniu
Volkswagen Golf
- Cena: od 99 190 zł/1.5 (116 KM)
Jedno z większych cenowych zaskoczeń zestawienia.
Nowe auta do 100 tys. zł – podsumowanie
Próba zakupu nowego auta za mniej niż 100 tys. zł nie jest skazana na niepowodzenie. Wybór jest spory, aczkolwiek warto pamiętać, iż niektóre z pozycji widniejących w cennikach mogły się już wyprzedać, a najlepsze oferty na auta gotowe do odbioru są powiązane z finansowaniem. Warto przeglądać oferty w sieci, rozmawiać z różnymi dealerami i szukać optymalnych rozwiązań – np. wysoki wkład własny może istotnie zmniejszyć miesięczną ratę kredytu.