Nowe Audi RS3 z mocnym 400-konnym silnikiem i trybem drift

profiauto.pl 3 lat temu

Debiutuje Audi RS3 z szeregiem usprawnień z zakresu technologii i ze sprawdzoną jednostką pod maską. Będzie dostępne w wersji sportback i sedan.

Obydwa warianty Audi RS3 wyróżniają się z zewnątrz agresywną stylistyką

Potężny grill z czarną heksagonalną siatką dominuje z przodu. W zderzaku znalazło się miejsce dla sporych wlotów powietrza. Ciekawie prezentują się też światła LED Matrix z motywem flagi w szachownicę, które wyświetlają powitalną animację.

Za poszerzonymi nadkolami umiejscowiono dodatkowy wlot, który kieruje powietrze wzdłuż boku auta. Z tyłu podwójne owalne końcówki układu wydechowego umieszczono po obu stronach czarnego dyfuzora.

Dla poszukujących nieco subtelności w wyglądzie Audi RS3, producent przygotowało pakiet wykończenia ze srebrnym splitterem, tylnym dyfuzorem, zderzakami oraz listwami progowymi. Bardziej rasowy wygląd zapewni z kolei wykończenie wspomnianych elementów w karbonie. Oczywiście za odpowiednią dopłatą. Niewielka lotka stanowi wisienkę na torcie stylistycznych zmian.

Audi RS3 sedan – zerknijmy do wnętrza

Standardem są tu cyfrowe wskaźniki w rozmiarze 12,3-cali oraz wyświetlacz multimediów o przekątnej 10,1-cala.

Pikowane fotele o strukturze plastra miodu z emblematem RS są dostępne z kontrastowymi czerwonymi, czarnymi lub zielonymi przeszyciami.

Audi RS3 odznacza się najlepszym przyspieszeniem w swojej klasie

Nic dziwnego. Pod maską pracuje 5-cylindrowa, 2,5-litrowa jednostka o mocy 400 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego. To silnik, który zdobył tytuł „International Engine of the Year” i to 9 razy z rzędu.

Dzięki współpracy z dwusprzęgłową 7-biegową przekładnią i napędem na wszystkie koła benzynowa jednostka zapewnia znakomite osiągi. RS3 w nowym wydaniu robi setkę w 3,8 s i rozpędza się do 250 km/h. Z opcjonalnym upgrade’m pojedzie i 280 km/h, a z pakietem RS Dynamic i ceramicznymi hamulcami choćby 290 km/h.

Nowością w Audi RS3 jest system rozdziału momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi

Zrezygnowano z mechanizmu różnicowego tylnej osi na rzecz elektronicznie sterowanego sprzęgła, co pozwoli skuteczniej przekazywać i kontrolować moc. W efekcie kierowca może zarzucać tyłem w trybie jazdy drift.

Wśród licznych opcjonalnych dodatków znajdziemy adaptacyjne zawieszenie, wspomniany ceramiczny układ hamulcowy (tarcze 380 mm), czy opony semi slick, które sprawdzą się na torze.

Audi RS3 sedan – kiedy w sprzedaży?

Nowe Audi RS3 trafi do salonów w drugiej połowie sierpnia. Wersję sportback wyceniono na 60 000 euro, a sedana na 62 000 euro.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału