Nowa wersja Leapmotora C10 – chińskiego SUV-a Stellantisa – z napędem 4x4 i mnóstwem mocy

2 godzin temu

Leapmotor coraz odważniej wkracza na terytorium Tesli i spółki. Najnowszy wariant modelu C10 ma ponad 580 KM oraz napęd na obie osie. W Polsce na razie można kupić dwie inne odmiany tego samochodu – elektryczną i hybrydową plug-in.

Leapmotor na polskim rynku działa od lutego tego roku. W swojej ofercie ma dwa modele. To niewielkie, w pełni elektryczne T03, oraz SUV klasy średniej o nazwie C10. Występuje on w wariancie hybrydowym plug-in o nazwie REEV (od 143 200 zł w aktualnej promocji) oraz jako elektryk (od 147 200 zł).

Trzeba pamiętać, iż ten drugi jest objęty bonusem z programu NaszEauto w wysokości 18 750-40 000 zł. Napęd wyłącznie na prąd ma również zupełnie nowa wersja tego auta, którego premiera odbędzie się w październiku tego roku na wystawie motoryzacyjnej Zurich Auto Show.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/leapmotor-nowa-marka-koncernu-stellantis-wystartowala-w-polsce-salony-modele-ceny,aid,4962

Napęd 4x4 i 585 KM

Leapmotor C10 AWD wyróżnia się przede wszystkim potężną mocą swoich dwóch silników elektrycznych. O ile standardowy wariant tego auta zapewnia 218 KM (w Chinach dostępna jest wersja po modernizacji z mocą 295 KM), o tyle najnowszy generuje już 585 KM.

W rezultacie od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,0 s. Poza tym zapewnia lepszą trakcję niż model tylnonapędowy, dzięki czemu lepiej radzi sobie na drogach o gorszej przyczepności.

C10 AWD wytwarza aż 585 KM i od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,0 s (na fot. wersja REEV). fot. Leapmotor

Leapmotor C10 AWD otrzymał również większa baterię trakcyjną typu LFP (81,9 zamiast 69,9 kWh) oraz 800-woltową instalację elektryczną. Ta ostatnia zapewnia ładowanie w zakresie 30-80% w czasie 22 minut.

Dla porównania w standardowej wersji elektrycznej tego SUV-a odbywa się to w ciągu 30 minut.

Leapmotor C10 AWD trafi nad Wisłę

Skoro Leapmotor C10 AWD zostanie pokazany na wystawie motoryzacyjnej w Zurychu, pewne jest, iż trafi również do Europy, w tym do Polski. Kiedy się to stanie? Na razie nie ma oficjalne informacji na ten temat, ale prawdopodobnie można spodziewać się tego samochodu nad Wisłą w pierwszym kwartale 2026 roku.

Leapmotor B10 zadebiutuje w Polsce jeszcze w tym roku. fot. archiwum/Motor

Wcześniej zadebiutuje u nas mniejszy SUV tej marki, czyli model B10. To mierzący nieco ponad 450 cm długości kompaktowy crossover napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 177 lub 214 KM. Auto już jest już do kupienia na wybranych europejskich rynkach z absolutnie zaskakującą ceną.

Otóż w promocji kosztuje w tej chwili od 26 900 euro, czyli około 115 000 zł.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/jaecoo-5-nowy-mniejszy-od-modelu-7-suv-chinskiej-marki-naped-spalinowy-lub-elektryczny-w-polsce-od-jesieni,aid,5408

Leapmotor C10, czyli SUV klasy średniej

Leapmotor C10 mierzy s koleu 474 cm długości, 199 cm szerokości oraz 169 cm wysokości. Wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym, obszernym wnętrzem, szczególnie w drugim rzędzie, oraz niezbyt dużym bagażnikiem o pojemności 435-1410 l.

Atrakcyjny, bardzo dobrze wykończony kokpit C10. fot. Leapmotor

W kokpicie tego SUV-a dominują dwa ekrany, z których centralny, oparty na procesorze Snapdragon, ma przekątną 14,6”. Uzupełniają go cyfrowe zegary (10,25”).

Na samochody Leapmotor w Polsce od momentu debiutu do końca lipca skusiło się 578 klientów. Daje to tej marce szóste miejsce wśród wytwórców z Państwa Środka, tuż za BYD-em (2247 szt.).

Idź do oryginalnego materiału