Trzycylindrowa rzędówka od QJMotor może trafić także do motocykli Benelli. Rysunki patentowe wskazują, iż konstrukcja będzie zaawansowana i dodatkowo wyposażona w zautomatyzowaną skrzynię biegów.
Najnowsze zgłoszenie patentowe chińskiego producenta, opublikowane w lutym 2025 roku, sugeruje, iż firma pracuje nad chłodzonym cieczą, trzycylindrowym silnikiem rzędowym, który dodatkowo będzie wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów (AMT). Nowa jednostka napędowa może znaleźć zastosowanie również w motocyklach włoskiej marki Benelli, należącej do Grupy Qianjiang.
Dotychczas QJMotor oferował szeroką gamę silników, jednak brakowało w niej jednostki trzycylindrowej. Nowe zgłoszenie patentowe ujawnia, iż producent planuje wypełnić tę lukę, wprowadzając nowoczesny, chłodzony cieczą silnik. Choć szczegółowe parametry techniczne, takie jak pojemność, skok i średnica cylindra, nie są jeszcze znane, eksperci przypuszczają, iż jednostka będzie miała pojemność w zakresie 700–900 cmł i moc maksymalną około 100 KM (74 kW). jeżeli te przypuszczenia się potwierdzą, nowy silnik będzie konkurował z rozwiązaniami stosowanymi przez takich gigantów, jak Triumph i Yamaha.
Prawdziwą innowacją, którą przynosi nowy projekt QJMotor, jest zautomatyzowana skrzynia biegów (AMT). Rozwiązanie to, podobne do systemu Y-AMT Yamahy, wykorzystuje elektromechaniczne sterowanie zmiany biegów. Za pracę skrzyni odpowiadają dwa siłowniki. O ile Yamaha, KTM i BMW mają już pewne doświadczenie w tej dziedzinie, technologia AMT w wykonaniu QJMotor pozostaje niewiadomą.
Na razie QJMotor nie potwierdziło oficjalnie daty wprowadzenia nowego silnika do produkcji, jednak biorąc pod uwagę rosnącą popularność trzycylindrowych jednostek napędowych w Chinach (CFMoto i Zontes już oferują takie silniki), możliwe jest, iż nowy model zadebiutuje już w 2026 roku.
Jednym z najciekawszych aspektów nowego silnika jest jego potencjalne zastosowanie w motocyklach Benelli. Włoska marka, będąca częścią Grupy Qianjiang od 2005 roku, ma długą historię produkcji motocykli z trzycylindrowymi silnikami – modele Tornado, TnT i TreK zdobyły popularność na całym świecie. W Chinach przez cały czas dostępny jest model Benelli 899, który wykorzystuje trzycylindrową jednostkę napędową.
Choć technicznie nowy silnik QJMotor nie jest powiązany z wcześniejszymi jednostkami Benelli, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż włoska marka zdecyduje się na jego wykorzystanie w przyszłych modelach.




