Nowa Toyota GR Yaris. Automatyczna skrzynia biegów i więcej mocy to nie wszystko

profiauto.pl 11 miesięcy temu

Toyota wsłuchała się w głosy klientów i przeprowadziła lifting GR Yarisa. Mały hot-hatch w nowej odmianie pozostało lepszy niż poprzednik.

Toyota GR Yaris stanowi ewenement na motoryzacyjnym rynku

Japończycy z Toyota Gazoo Racing zbudowali auto nie mające konkurencji w segmencie B. To 260-konny niewielki hot hatch z napędem na cztery koła i zawieszeniem zestrojonym na tor, którym na upartego można poruszać się na co dzień. Jego debiut w 2020 roku spotkał się z świetnym przyjęciem. Pierwsza pula egzemplarzy wyprzedana została na pniu, z kolei na kolejne serie trzeba było zapisać się na listę kolejkową.

Nowe wcielenie GR Yarisa również zapowiada się na prawdziwy hit

Szczególnie iż producent udoskonalił konstrukcję auta i poprawił mnóstwo elementów, w tym te, które nie do końca przypadły użytkownikom poprzednika. Jednym zdaniem – zmieniło się sporo.

Najważniejszą nowością jest automatyczna przekładnia

Do tej pory GR Yaris był dostępny wyłącznie w 6-biegowym manualu. Nowa opcjonalna automatyczna hydrokinetyczna skrzynia biegów ma osiem przełożeń. Jest lżejsza i zoptymalizowana pod kątem szybkiej zmiany przełożeń, co powinno mieć odzwierciedlenie na torze. Toyota testowała ją w wyścigach serii Super Taikyu, a także w Rajdzie Japonii.

Silnik pod maską pozostał ten sam, ale zastosowano nowe tłoki i większe ciśnienie wtrysku paliwa. Dzięki temu 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 1.6 zyskała dodatkowe 20 koni mechanicznych i generuje teraz 280 KM.

Nowy GR Yaris zmienił się także z zewnątrz

Nie są to zmiany rewolucyjne, ale zauważalne. Debiutuje większa osłona chłodnicy i nowe wloty powietrza z przodu. Z tyłu światła połączono świetlnym paskiem, a światło stopu przeniesiono ze spojlera na klapę.

Poza tym hot hatch zyskał zwiększoną sztywność nadwozia, a jego zawieszenie otrzymało nowe ustawienia tylnych podwójnych wahaczy.

We wnętrzu postawiono na cyfrowy zestaw wskaźników i nową minimalistyczną deskę rozdzielczą. W oczy rzuca się również zabudowany środkowy ekran multimediów.

Ponadto fotel kierowcy obniżono, a lusterko wsteczne podniesiono – tak by widoczność zza kierownicy była jak najlepsza.

Toyota GR Yaris trafi do produkcji w tym roku

I co istotne dla wielu fanów auta, będzie dostępna na europejskim rynku. Czekamy więc na cenę i pulę planowanych egzemplarzy, które przewidziano na Polskę.

Zdjęcia: Toyota

Idź do oryginalnego materiału