Nowa Toyota Century – światowa premiera

1 rok temu

Toyota zaprezentowała zupełnie nową odsłonę modelu Century. Samochód, który od 1967 roku jest w Japonii synonimem komfortu podróżowania, otrzymał nadwozie typu SUV oraz napęd hybrydowy plug-in z silnikiem V6. Toyota Century będzie oferowana na japońskim rynku.

Toyota Century od blisko 60 lat wyznacza standardy dla samochodów, w których priorytetem jest komfort pasażerów tylnego rzędu siedzeń. Zaprezentowana w Japonii najnowsza generacja auta łączy też najlepsze aspekty tradycyjnego, japońskiego designu z komfortową kabiną o doskonałym wyciszeniu. Żeby sprostać oczekiwaniom klientów auto otrzymało nadwozie typu SUV, by zwiększyć wygodę osób zajmujących miejsca w drugim rzędzie siedzeń. W porównaniu z oferowaną równolegle limuzyną auto jest szersze, wyższe i oferuje także więcej przestrzeni na tylnych fotelach.

W stylistyce auta wciąż bardzo widoczne są charakterystyczne dla modelu Century elementy – masywny przedni grill, duże reflektory, wyraziste lampy tylne, czy też zderzaki i panele drzwi pomalowane na kontrastujący kolor. Środek ciężkości został przesunięty ku tyłowi, a linia nadwozia także podkreśla obszerne wnętrze.

Najwyższy poziom komfortu we wnętrzu

Wnętrze nowej Toyoty Century oferuje dużo przestrzeni, a jej funkcjonalność sprawdzi się też w wielu różnych sytuacjach. Kabinę doskonale wyciszono m.in. za sprawą laminowanej szyby. Oddziela ona przestrzeń pasażerską od bagażnika Za nagłośnienie odpowiadali najlepsi eksperci od systemów audio oraz strojenia instrumentów. Słuchając muzyki, pasażerowie mają wrażenia jak z prywatnej sali koncertowej. Kokpit kierowcy zaprojektowano tak, by podczas jazdy szofer mógł się skupić na prowadzeniu auta.

Luksusowy charakter Toyoty Century podkreślają także dwa duże, kapitańskie fotele z możliwością rozłożenia do pozycji leżącej. Zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń ułatwiają drzwi, których kąt otwarcia wynosi aż 75 stopni, a także elektryczny stopień oraz uchwyty przy słupku C.

Hybryda plug-in z silnikiem V6

Kluczowe znaczenie dla komfortu układu jezdnego nowej Toyoty Century ma nadwozie o wysokiej sztywności oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy plug-in. Wykorzystuje on silnik V6 o pojemności 3,5 l, łączący moc i osiągi z możliwością cichego przemieszczania się. Toyota Century wyposażona jest w napęd na cztery koła E-FOUR Advanced oraz układ tylnych kół skrętnych (Dynamic Rear Steering). Komfort pasażerów tylnych siedzeń zwiększa również funkcja Rear Comfort. Wspomaga układ hamowania tak, by jak najmniej przeciążeń było przenoszonych do wnętrza.

Nowa Toyota Century będzie produkowana w Japonii w fabryce Tahara. Samochód będzie oferowany na rynku japońskim.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału