To bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. O nowym Superbie wiemy już niemal wszystko. Podobnie jak pokazany niedawno nowy Kodiaq, także drugi topowy model Skody zawiera wiele rozwiązań, których nie wprowadzono choćby w nowych modelach Volkswagena. Nowa Skoda Superb IV generacji przez cały czas będzie produkowana w dwóch wariantach nadwozia, jako liftback i kombi. Znak rozpoznawczy – niesamowicie przestronne wnętrze i ogromny bagażnik – oczywiście pozostają.
Wnętrze
Podobnie jak w modelu Kodiaq, zastosowano wielofunkcyjne pokrętła do sterowania temperaturą oraz ogrzewaniem i wentylacją foteli. Bieżąca funkcja każdego inteligentnego pokrętła jest pokazywana na wyświetlaczu i można ją zmienić, naciskając je. Centralne pokrętło Smart Dial można również dostosować do sterowania maksymalnie czterema z następujących funkcji: głośnością systemu informacyjno-rozrywkowego, prędkością wentylatora, kierunkiem nawiewu, inteligentną klimatyzacją, trybami jazdy i powiększaniem mapy. Konfigurowanie centralnego Smart Dial odbywa się poprzez odpowiednie menu systemu informacyjno-rozrywkowego. Długie naciśnięcie służy do przełączania pomiędzy funkcjami. Cztery dodatkowe przyciski sprzętowe umieszczone pomiędzy pokrętłami zapewniają także bezpośredni dostęp do funkcji wentylacji przedniej szyby, ogrzewania tylnej szyby, recyrkulacji powietrza i automatycznej klimatyzacji.
Także podobnie jak w Kodiaqu, centralny ekran może mieć teraz przekątną aż 13 cali, dostępny jest też Head-up Display. Nowa Skoda Superb czwartej generacji oferuje też trzy różne konfiguracje przednich siedzeń. Fotele Studio Design Selection są wyposażone w tapicerkę materiałową i mają ręczną regulację wysokości i długości. Wersje Design Selections Loft z tapicerką materiałową i Lounge z perforowaną skórą oferują manualnie regulowaną długość poduszek, elektrycznie regulowany kąt oparcia, 4-kierunkową regulację podparcia lędźwiowego oraz funkcję masażu z trzema poduszkami powietrznymi. Wersje Suite wyposażone są w podgrzewane i wentylowane fotele Ergo z tapicerką z perforowanej skóry/skóry sztucznej. Wyposażono je także w funkcję pamięci ustawień dla obu przednich siedzeń, w tym funkcję Smart Comfort Entry.
Nowa hybryda plug-in
W palecie jednostek napędowych pojawia się zupełnie nowa hybryda plug-in. Napęd ten oparty jest na silniku 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) z najnowszej serii silników EA211 evo2. Jest on dostępny wyłącznie dla wersji Superb Combi i zapewnia moc systemową 150 kW (204 KM). Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG. Nowy akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 25,7 kWh jest też około dwukrotnie większy od swojego poprzednika. Umożliwia przejechanie w trybie całkowicie elektrycznym ponad 100 kilometrów w cyklu WLTP. Przy maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 11 kW w domowych stacjach ładowania Wallbox i punktach ładowania AC, akumulator można naładować od zera do 100 procent w ciągu 2:30 godziny. Ładowanie w publicznych stacjach szybkiego ładowania prądem stałym pozostało szybsze. Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 50 kW ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent zajmuje zaledwie 25 minut. Energia jest odzyskiwana również podczas hamowania.
Miękka hybryda
Po raz pierwszy zastosowano także technologię miękkiej hybrydy w silniku 1,5 TSI o mocy 150 KM. Oznacza to pierwsze zastosowanie w Škodzie Superb 48-woltowego rozrusznika-generatora napędzanego paskiem i 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Energia odzyskana podczas hamowania może wesprzeć silnik spalinowy poprzez zwiększenie mocy elektryczne. Może też pozwolić Superbowi na jazdę na wolnym biegu przy całkowicie wyłączonym silniku.
Pozostałe silniki benzynowe i wysokoprężne
Nowa Skoda Superb czwartej generacji jest dostępna także z dwoma dodatkowymi silnikami benzynowymi i dwoma silnikami wysokoprężnymi. Podobnie jak 1.5 TSI, wszystkie współpracują z 7-biegową skrzynią DSG. Dwie jednostki 2.0 TSI generują moc 150 kW (204 KM), a w topowym modelu 195 kW (265 KM). Obydwa diesle 2.0 TDI wytwarzają moc 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM). Ten ostatni i topowy silnik benzynowy standardowo wyposażony jest także w napęd na wszystkie koła. Oczywiście wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6d.
Nie znamy jeszcze polskich cen nowego Superba. Nowy model z pewnością będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem, a dealerzy niedługo zaczną przyjmować zamówienia.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.