Nowa Skoda Fabia już w przyszłym roku. Będzie dostępna w kombi

profiauto.pl 4 lat temu

Skoda Fabia 4. generacji zadebiutuje na rynku w 2021 roku. Producent z Mlada Boleslav oficjalnie potwierdził, iż wersja kombi nie zniknie z oferty.

Skoda Fabia jest niezwykle ważna w portfolio czeskiej marki

To jedno z najtańszych aut w swojej klasie, które wyróżnia się oszczędnymi jednostkami i niskimi kosztami utrzymania. To również jeden z najpopularniejszych nowych modeli czeskiej marki wybieranych w Polsce. Kochają ją zarówno floty, jak i prywatni nabywcy.

W 2018 roku Skoda Fabia przeszła lifting, ale zmiany były niewielkie. W przyszłym roku poznamy całkowicie nową Fabię, dlatego można od niej oczekiwać więcej. To, co już jest pewne, to zastosowanie platformy MQB A0 z Grupy Volkswagena, którą wykorzystują siostrzane modele – Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Audi A1. Można też spodziewać się nawiązania pod względem stylistyki do nowej Skody Octavii i Scali.

4. generacja Skody Fabii będzie przez cały czas dostępna w wariancie kombi

To niewątpliwie bardzo dobra wiadomość dla wszystkich ceniących sobie praktyczną mobilność w pakiecie z pojemnym bagażnikiem w przystępnej cenie. Skoda z decyzji o utrzymaniu kombi na rynku także powinna być zadowolona. Od wprowadzenia na rynek w 2000 roku Fabia w wydłużonym nadwoziu sprzedała się w liczbie ponad 1,6 mln egzemplarzy, co stanowi ok. 35% całkowitej sprzedaży modelu Fabia. W nowej odsłonie sprzedaż może być jeszcze lepsza z braku bezpośrednich rywali.

Podczas gdy hatchback będzie musiał stoczyć zacięty siostrzany bój z Polo i Ibizą oraz z Renault Clio, czy Oplem Corsą, praktyczna Fabia nie będzie miała w zasadzie konkurencji w segmencie B. Z rynku zniknęły już Renault Clio Grandtour i Seat Ibiza ST. Z kolei w październiku zapadła decyzja o zakończeniu produkcji kombivana Dacii Logan MCV. Skoda Fabia w kombi pozostaje więc w Europie gatunkiem na wymarciu.

Co pod maską?

Na pewno można spodziewać się 3-cylindrowych 1-litrowych jednostek benzynowych, połączonych z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Jest możliwy również jakiś rodzaj elektryfikacji – najprawdopodobniej w grę wchodzi debiut wersji z układem miękkiej hybrydy. Więcej informacji niebawem.

Źródło: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału