Nowa Kia EV6 wjeżdża do Polski. Znamy już cennik!

4 godzin temu
Kia EV6 to model, który na stałe zapisał się w historii motoryzacji, zdobywając prestiżowy tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2022. Był to pierwszy koreański samochód z tym wyróżnieniem. Teraz, po trzech latach od premiery i ponad 210 tysiącach sprzedanych egzemplarzy, na rynek wjeżdża jego zmodernizowana wersja. Właśnie opublikowano, ile ma kosztować w Polsce.


Nowa Kia EV6 to nie tylko odświeżony wygląd, ale przede wszystkim szereg kluczowych usprawnień technicznych i technologicznych. Poznaliśmy właśnie jej polski cennik. Ale zanim o nim, to jeszcze trochę o nowej odsłonie EV6.

Nowa Kia EV6


Zmiany w nowym modelu są widoczne na pierwszy rzut oka. Projektanci postawili na stylistykę znaną z najnowszych modeli Kii, co nadało EV6 jeszcze bardziej futurystycznego charakteru.

Nowoczesny design z charakterystycznym oświetleniem Star Map z przodu i z tyłu sprawia, iż auto wygląda świeżo i dynamicznie. Zmieniono nie tylko przednie lampy, ale również zderzak, tylne światła oraz wzory obręczy kół.

Paleta kolorów nadwozia wzbogaciła się o dwa nowe lakiery: niebieski Yacht (również w wersji matowej) oraz szary Wolf. To jednak we wnętrzu i pod karoserią kryją się najważniejsze nowości.

Kosmetyka? Nie, to gruntowna modernizacja


W kabinie kierowcę wita nowa, bardziej sportowa kierownica oraz zaktualizowany panel z zakrzywionymi wyświetlaczami. Pojawiły się też nowe materiały wykończeniowe. Zaskoczeniem będzie wprowadzenie niektórych zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Jednym z nich jest czytnik linii papilarnych, zintegrowany z konsolą środkową. Pozwala on na uruchomienie pojazdu i aktywację indywidualnego profilu kierowcy bez potrzeby używania kluczyka.

Kolejną nowością jest cyfrowy kluczyk, który ułatwia codzienne użytkowanie auta. Kia zadbała również o komfort pasażerów, wprowadzając bezprzewodową łączność z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay oraz nową, mocniejszą ładowarkę indukcyjną o mocy 15 W.

Wyposażenie seryjne i opcjonalne też zostało zmienione w poszczególnych wersjach. Co ważne, pompa ciepła jest teraz standardem w każdej wersji. Wersja Air (dawniej EV6) zyskała dodatkowo podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele i system monitorowania martwego pola. Wersja Earth (dawniej Plus) została doposażona m.in. w adaptacyjne reflektory LED i automatycznie wysuwane klamki. Topowa wersja GT-Line otrzymała cały pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Znajdziemy tu m.in. system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach, asystenta jazdy po autostradzie z funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu, system kamer 360 stopni oraz funkcję zdalnego parkowania.

Serce EV6 bije mocniej


Najważniejsze zmiany w nowej Kii EV6 zaszły jednak w układzie napędowym. Inżynierowie Kii zastosowali nowe akumulatory o wyższej gęstości energii. Wersja Standard Range ma teraz pojemność 63 kWh (wzrost z 58 kWh), a kluczowa dla polskiego rynku wersja Long Range oferuje 84 kWh (wzrost z 77,4 kWh).

Na początek do sprzedaży trafia właśnie ta druga, mocniejsza odmiana. Większy akumulator przekłada się bezpośrednio na imponujący zasięg, który w cyklu mieszanym WLTP wynosi do 582 km. W warunkach miejskich, według normy WLTP, można przejechać choćby do 766 km na jednym ładowaniu. Ile to będzie w praktyce? Zobaczymy.

Co ważne dzięki architekturze 800 V maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wzrosła z 239 kW do 258 kW. Czyli na odpowiednio szybkiej ładowarce ładowanie akumulatora od 10 do 80 proc. ma trwać zaledwie 18 minut.

No i cennik


Cennik promocyjny nowej Kii EV6 startuje od 205 501 zł. Po uwzględnieniu rządowego programu "Mój Elektryk", cena dla osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny lub prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą może spaść do 175 501 zł.

Dla pozostałych klientów indywidualnych dopłata wynosi 18 750 zł, co oznacza, iż nową Kią EV6 można wyjechać z salonu za 186 751 zł.

Pierwsze modele Kii EV6 trafią do salonów już w lipcu.

Idź do oryginalnego materiału