Nowa Husqvarna Vitpilen 801. Neo retro w subtelnym wydaniu

2 dni temu

Husqvarna kontynuuje rozwój swojej oferty motocykli neo-retro. Po Svartpilenie 801, do oferty trafia model Vitpilen 801.

Po premierze Svartpilen 801, nowy Vitpilen 801 staje się kolejną propozycją w gamie dwucylindrowych maszyn marki. Nowość ta łączy minimalistyczną estetykę w stylu neo-retro z zaawansowaną technologią, oferując doskonałą równowagę pomiędzy sportową dynamiką a nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.

Technologia i wydajność

Pod względem technicznym Vitpilen 801 dzieli większość podzespołów z modelem Svartpilen. Sercem obu motocykli jest rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 799 cm3 ze stajni KTM, który dysponuje czterema zaworami na cylinder i systemem chłodzenia cieczą. Moc maksymalna tego silnika wynosi 105 KM przy 9250 obr/min, natomiast moment obrotowy osiąga wartość 87 Nm przy 8000 obr/min. Stalowa rama kratowa zapewnia sztywność i stabilność konstrukcji, jednocześnie nie obciążając nadmiernie motocykla.

Wyrazisty design

Vitpilen 801 wyróżnia się ostrymi, futurystycznymi liniami. Charakterystyczny element przedniego panelu – reflektor LED, otoczony jest świecącym pierścieniem, pełniącym funkcję światła dziennego. Dzięki temu zabiegowi motocykl nabiera nowoczesnego wyglądu i przyciąga wzrok.

Zbiornik paliwa, zgodnie z estetyką Husqvarny, zachowuje swój klinowaty kształt, z uwydatnionymi bokami, które płynnie przechodzą w smukły tył motocykla. Taka sylwetka sprawia, iż Vitpilen 801 jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także aerodynamicznie zoptymalizowany, co dodatkowo poprawia jego osiągi.

Zaawansowana elektronika

Pod względem technologii Vitpilen 801 stawia na nowoczesność. Elektroniczna przepustnica wspierana jest czterema trybami jazdy. Trzy z nich – Street, Sport i Rain – są predefiniowane, czwarty tryb, Dynamic, umożliwia pełne dostosowanie parametrów przez użytkownika.

Vitpilen 801 wyposażony jest także w IMU (Inertial Measurement Unit), która wspiera system ABS z trybem Supermoto oraz kontrolę trakcji z funkcją pokonywania zakrętów. Kontrola trakcji ma 10 poziomów interwencji, które mogą być dostosowywane lub całkowicie wyłączone.

Skrzynia biegów to sześciostopniowa jednostka, współpracująca ze wspomaganym sprzęgłem. Husqvarna oferuje także opcję elektronicznego dwukierunkowego quickshiftera, który pozwala na płynne zmiany biegów bez użycia sprzęgła.

Zawieszenie i hamulce

Vitpilen 801 wyposażony jest w zaawansowane zawieszenie od WP, z regulowanym widelcem upside-down o średnicy 43 mm na przedzie oraz amortyzatorem centralnym z regulowanym napięciem wstępnym sprężyny z tyłu. Taki zestaw zawieszeń, z dopuszczalnym skokiem kół wynoszącym odpowiednio 140 mm z przodu i 150 mm z tyłu.

Za układ hamulcowy odpowiada firma J.Juan. Przednie koła wyposażono w czterotłoczkowe promieniowe zaciski współpracujące z tarczami o średnicy 300 mm, natomiast z tyłu znajduje się jednotłoczkowy zacisk oraz tarcza o średnicy 240 mm.

Wyposażenie i nowoczesne technologie

Husqvarna zadbała także o integrację telefona z wyświetlaczem. Vitpilen 801 wyposażono w 5-calowy ekran TFT, który dzięki szkłu antyrefleksyjnemu zapewnia doskonałą czytelność choćby w pełnym słońcu. Co więcej, motocykl oferuje łączność z aplikacją Ride Husqvarna Motorcycles, która pozwala na wyświetlanie nawigacji „zakręt po zakręcie” bezpośrednio na ekranie motocykla. Dodatkowo, użytkownicy mogą zarządzać połączeniami telefonicznymi oraz odtwarzać muzykę.

Model Vitpilen 801 dostępny będzie od listopada 2024 r.

Idź do oryginalnego materiału