Peugeot 3008 trzeciej generacji debiutuje w wariantach elektrycznych (w tym takim o zasięgu 700 km), ale w gamie na pewno pojawią się także wersje hybrydowe i hybrydowe plug-in.
Model 3008 drugiej generacji okazał się dla Peugeota ogromny sukcesem. Przez siedem lat od debiutu sprzedał się w liczbie ponad 1 320 000 szt. choćby w tej chwili jest trzecim najchętniej wybieranym modelem tej marki (po 208 i 2008), a wśród aut swojej klasy zajmuje 8. pozycję. Mimo iż 3008 II przez cały czas wygląda całkiem świeżo i atrakcyjnie jego czas właśnie dobiega końca.
https://magazynauto.pl/testy/kia-sportage-peugeot-3008-toyota-rav4-porownanie-hybrydowe-suv-y-plug-in,aid,3274Pierwszy na nowej platformie
Zaprezentowane właśnie kolejne wcielenie 3008 (debiut jako e-3008, czyli elektryczne) to pierwszy model zbudowany na nowej platformie koncernu Stellantis – STLA Medium – która ma służyć przede wszystkim jako podstawa dla samochodów z napędem elektrycznym.
W porównaniu z poprzednikiem kompaktowy SUV zmienił się oczywiście nie tyko pod względem wizualnym (głównie w tylnej części nadwozia), ale także rozmiarów. Jest po prostu większy. Oto jego podstawowe dane: długość 454 cm (+9 cm), szerokość 190 cm (+6 cm), wysokość 164 cm (+2 cm), rozstaw osi 274 cm (+6 cm). Pojemność bagażnika się wprawdzie nie zmieniła – przez cały czas ma 520 litrów do półki, ale będzie ona taka sama w każdej odmianie silnikowej (w poprzedniku hybrydy dysponowały bagażnikiem zmniejszonym do 395 l).
https://magazynauto.pl/testy/peugeot-508-sw-1-5-bluehdi-130-gt-pack-test,aid,3373Wyraźnym zmianom poddano także kabinę. Przede wszystkim zastosowano tutaj kolejną generację firmowego rozwiązania Peugeota, czyli i-Cockpitu. Teraz nazywa się on Panoramic. To efekt wykorzystania panoramicznego, delikatnie zwróconego w stronę kierowcy, ekranu HD o przekątnej 21 cali (w autach w bazowej wersji Allure składa się on z dwóch 10-calowych wyświetlaczy, ale także zamontowanych we wspólnej obudowie).
Nowe są także m.in. kierownica (ze zmienionymi elementami sterującymi – w miejsce tradycyjnych przycisków zamontowano panele reagujące na nacisk palca), dźwigienki na kolumnie czy przełącznik biegów – usytuowany na desce zamiast na konsoli między siedzeniami. Łącznie we wnętrzu znajduje się 17 różnych schowków o łącznej pojemności 34 litrów.
Nowy Peugeot 3008 – na początek w wersjach elektrycznych
Nowe 3008 zaprezentowano w wersji elektrycznej e-3008, dla której przewidziano trzy warianty napędowe. Oto ich podstawowe dane:
- Electric 210: przedni napęd, silnik 210 KM, 343 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalna 170 km/h, akumulator trakcyjny 73 kWh, zasięg 525 km
- Electric 230 Long Range: przedni napęd, silnik 230 KM, 343 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 s, prędkość maksymalna 170 km/h, akumulator trakcyjny 98 kWh, zasięg 700 km
- Electric 320 Dual Motor AWD: napęd na cztery koła, dwa silniki o łącznej mocy 320 KM, 343+166 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 s, prędkość maksymalna 180 km/h, akumulator trakcyjny 73 kWh, zasięg 525 km
Standardowym wyposażeniem jest ładowarka pokładowa 11 kW (opcja: 22 kW), zaś ładownie prądem stałym (DC) może się odbywać z mocą do 160 kW. Do baterii w 3008 da się podłączyć urządzenia zewnętrzne, np. w celu naładowania ich akumulatorów (system V2L).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-renault-scenic-e-tech-stalo-sie-elektrycznym-crossoverem,aid,3472Będą także silniki spalinowe
Bardzo istotną informacją odnośnie do przyszłej gamy 3008 jest to, iż nie zrezygnowano także z wprowadzenia wersji z silnikami spalinowymi. W zależności od rynku będzie można kupić odmiany hybrydowe i hybrydowe plug-in (szczegółów technicznych na razie nie podano). Ma się pojawić także jeszcze jedna wersja silnikowa (tzw. międzynarodowa), ale o jaką jednostkę dokładnie chodzi, jeszcze nie ujawniono.
Nowy Peugeot 3008 trafi do sprzedaży w lutym przyszłego roku. W gamie znajdą się dwie wersje wyposażenia: Allure i GT. Dostępne będą trzy pakiety wyposażenia.
Peugeot potwierdził już, iż pojawi się także nowa elektryczna generacja większego SUV-a 5008. Czy otrzyma on hybrydowe napędy, na razie nie wiadomo, ale więcej szczegółów na temat tego modelu klasy średniej mamy poznać na początku 2024 r.
Nowy Peugeot 3008 debiutuje w wariantach elektrycznych, czyli e-3008.
Peugeot
Standardem w każdym 3008 będą diodowe reflektory.
Peugeot
Nowe 3008 nie ma żadnych chromowanych elementów wykończenia. Felgi: 19- lub 20-calowe.
Peugeot
Cechą charakterystyczną stylizacji 3008 jest mocno pochylona tylna szyba. Auto będzie oferowane w sześciu kolorach: dwóch szarych, dwóch niebieskich, białym i czarnym.
Peugeot
Odmiana GT ma zawsze czarny dach.
Peugeot
Najważniejsza nowość w kabinie to 21-calowy panoramiczny wyświetlacz. Przy kierownicy znajdują się łopatki do regulacji poziomu rekuperacji (trzy ustawienia). Do wyboru przewidziano też trzy tryby jazdy: eco, normal i sport (w odmianie 4x4 także czwarty – 4WD).
Peugeot
Na konsoli centralnej znajduje się panel z konfigurowalnymi „przyciskami”. Obok niego zamontowano przełącznik biegów.
Peugeot
Ekran ma mocowanie w tylnej części a nie u podstawy, więc wygląda, jakby unosił się ponad deską rozdzielczą.
Peugeot
Siedzenia otrzymały certyfikat organizacji AGR i mogą mieć regulowane boki oparć. W GT standardem jest wentylacja i podgrzewanie, a także funkcja masażu.
Peugeot

2 lat temu
















