Porsche ogłasza zmiany w swojej koncepcji operacyjnej w Formule E, w tym większe zaangażowanie w rywalizację elektrycznego motorsportu. w okresie 2026/2027 marka planuje wystawić choćby cztery fabryczne bolidy, a także kliencki zespół, co razem da sześć bolidów Porsche 99X Electric startujących w Formule E. Nowa generacja bolidów GEN4, z napędem o mocy ponad 600 kW, wprowadzi największy jak dotąd wzrost osiągów w historii tej serii wyścigowej.
Większe zaangażowanie w elektryczny motorsport
Porsche stawia na rozwój elektrycznych technologii w sporcie, co ma również wpływ na przyszłość ich seryjnych samochodów sportowych. Wprowadzenie nowych bolidów GEN4 w Formule E to kolejny krok w dążeniu do podkreślenia znaczenia elektrycznego motorsportu w historii marki.
„Sport motorowy kształtuje naszą markę” – mówi Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. „Formuła E daje nam możliwość rozwoju rozwiązań technicznych, które w przyszłości będą miały zastosowanie w samochodach produkcyjnych, co stanowi dla nas wielką wartość”.
Nowe możliwości dla talentów i niezależności operacyjnej
Zmiana operacyjna w Porsche Motorsport to także przestrzeń dla nowych talentów. Zespół planuje nie tylko rozwijać technologie, ale także wspierać młode talenty w Formule E – zarówno wśród kierowców, jak i inżynierów.
Dodatkowo, nowe zespoły będą mieć swoje centrum rozwoju w Weissach, co pozwoli Porsche na większą niezależność i pełniejsze zaangażowanie w elektryczny motorsport.
Porsche podkreśla, iż 75-lecie marki w przyszłym roku będzie również czasem, w którym firma będzie kształtować swoją historię sukcesów w kontekście rosnącej roli elektrycznego sportu motorowego.
















