
Kia EV4 – nowy kompaktowy elektryk koreańskiej marki, który na przekór modzie nie jest SUV-em ani choćby crossoverem – już z polskimi cenami. Do wyboru: dwie wersje nadwozia i dwie pojemności baterii. A także, w zależności od rodzaju karoserii, trzy lub cztery warianty wyposażenia. Na rynku – już we wrześniu.
Kia nie zaprzestaje ekspansji w segmencie samochodów elektrycznych. Niedawno zaprezentowała kompaktowego SUV-a na prąd, czyli EV5 (zostanie wprowadzony na nasz rynek w czwartym kwartale bieżącego roku), a we wrześniu do salonów trafi, także kompaktowy, model EV4.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/kia-ev5-nowy-elektryczny-kompaktowy-suv-wymiary-dane-techniczne-zasieg-bagaznik,aid,5369Opublikowano właśnie jego cenniki. Auto dostępne jest w dwóch wariantach nadwoziowych – jako klasyczny hatchback oraz dość nietypowo stylizowany sedan, nazywany przez Kię fastback. Oto najważniejsze dane i ceny nowej Kii EV4.
Jeden silnik, dwa akumulatory
EV4 to obok EV6 kolejny niebędący SUV-em elektryczny samochód Kii. Można założyć, iż z dwóch wariantów nadwoziowych to hatchback będzie tym zdecydowanie popularniejszym. Podobną opinię ma zresztą najwyraźniej sama Kia, bo hatchback jest wersją, która trafi tylko na rynki europejskie, a co więcej, jedynie ta odmiana będzie produkowana na Starym Kontynencie, w fabryce na Słowacji (sedan powstaje w Korei).
Wymiary Kii EV4 są następujące: długość 443/445 cm (wersja wyposażenia GT Line) 5d i 473 cm 4d, szerokość 186 cm, wysokość 148,5 cm 5d i 148 cm 4d, rozstaw osi 282 cm. Pojemność bagażnika w 5d wynosi 435 l, a w sedanie – 490 l.
Obie wersje nadwoziowe Kii EV4 korzystają z takiego samego układu napędowego. Silnik rozwija 204 KM i 283 Nm. Akumulatory trakcyjne mają zaś pojemność użytkową 58,3 kWh (zasięg: 5d 440-425 km w zależności od kół; 4d 456-440 km) lub 81,4 kWh (zasięg: 625-594 km; 4d 633-612 km). Ładowarka pokładowa ma moc 10,5 kW, zaś uzupełnianie energii prądem stałym w mniejszej baterii może się odbywać z mocą do 101 kW, a w większej do 128 kW.
Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4-7,5 s (58,3 kWh;różnice wynikają z zastosowanej wielkości kół) lub w 7,7-7,8 s (81,4 kWh). Prędkość maksymalna każdego EV4 wynosi 170 km/h.
https://magazynauto.pl/testy/byd-tang-kia-ev9-volvo-ex90-xpeng-g9-test-porownanie-dane-techniczne-silnik-moc-osiagi-prowadzenie-zasieg-ceny,aid,5309Cztery lub trzy wersje wyposażenia
Odmiana hatchback jest dostępna w wersjach Air, Earth, Business Line oraz GT-Line natomiast sedan nie ma tej najbardziej podstawowej.
Oto ceny poszczególnych wariantów EV4:
Hatchback 58,3 kWh:
- Air: 173 900 zł
- Earth: 185 900 zł
Hatchback 81,4 kWh
- Air: 193 900 zł
- Earth: 205 900 zł
- Business Line: 217 900 zł
- GT Line: 230 900 zł
Sedan 58,3 kWh
- Earth: 192 900 zł
Sedan 81,4 kWh
- Earth: 212 900 zł
- Business Line: 224 900 zł
- GT Line: 237 900 zł
Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia seryjnego poszczególnych wersji EV4:
Air – 7 poduszek powietrznych, asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, ogranicznik prędkości, asystent jazdy po autostradzie, aktywny tempomat, panoramiczny potrójny wyświetlacz (12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego), bezprzewodowa integracja z Android Auto/Apple CarPlay, reflektory LED, przednie i tylne czujniki parkowania, regulacja wysokości foteli, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujnik deszczu, system bezkluczykowy Smart Key, 17-calowe obręcze z lekkich stopów.
Earth (dodatkowo do wersji Air) – system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją zatrzymania, automatycznie chowane i odchylane klamki zewnętrzne, podgrzewane kierownica oraz fotele z 3-stopniową regulacją, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, przyciemniane tylne szyby, ładowarka bezprzewodowa do telefonu, technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V).
Business Line (dodatkowo do wersji Earth) – adaptacyjne światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED, funkcja świateł powitania, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy, fotel kierowcy regulowany elektrycznie, podgrzewane skrajne siedzenia kanapy, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, zagłówki foteli przednich typu „Mesh", tapicerka materiałowo-skórzana (skóra wegańska), 19-calowe obręcze z lekkich stopów, kolorowy wyświetlacz przezierny (HUD), cyfrowy kluczyk Digital Key 2.0, pompa ciepła.
GT-Line (dodatkowo do wersji Business Line) – system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z przeszkodą, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji, boczne czujniki parkowania, system kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360°, system monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym, zewnętrzna stylistyka GT-Line, trójramienna spłaszczona u dołu wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą wegańską, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu pasażera, fotele regulowane elektrycznie z funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, wentylowane fotele, tapicerka ze skóry wegańskiej, aluminiowe nakładki na pedały, system zdalnego parkowania, asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, system nagłośnienia premium Harman Kardon.
Pierwsze EV4 w obydwu wersjach nadwoziowych pojawią się w salonach we wrześniu. Od początku sprzedaży Kia EV4 hatchback będzie dostępna w wersjach Air, Business Line i GT-Line. Kia EV4 Fastback zadebiutuje w salonach w wersjach Business Line i GT-Line. Samochody w wersji wyposażenia Earth będą oferowane nieco później, bo od grudnia 2025 roku.





