Nowa chińska marka w Polsce. Na rynek wkracza Chery

moto-przestrzen.pl 3 tygodni temu

Z niemal 30-letnim doświadczeniem na rynku motoryzacyjnym i imponującym wynikiem ponad 2,6 miliona sprzedanych samochodów w 2024 roku, CHERY konsekwentnie rozwija swoją globalną ekspansję. Rok 2025 to przełomowy moment – marka wchodzi na rynek europejski, a jej pierwszym przystankiem będzie Polska. Za rozwój sieci sprzedaży i obsługi w naszym kraju odpowiadać będzie OMODA AUTO POLAND, które zaprezentuje polskim klientom bezpieczne, inteligentne i ekologiczne samochody, idealnie dopasowane do ich oczekiwań.

Chery – globalny lider motoryzacyjny

CHERY to nie tylko marka – to część Chery Holding Group największego eksportera samochodów w Chinach, do którego należą także marki Omoda i Jaecoo. Przez 22 lata z rzędu Chery pozostaje liderem chińskiego eksportu pojazdów osobowych. W 2024 roku marka osiągnęła globalną sprzedaż na poziomie 2,6 mln samochodów, z czego ponad 1,14 mln trafiło na rynki zagraniczne. w tej chwili firma jest w trakcie realizacji nowego planu ekspansji w Europie, a Polska będzie pierwszym krajem na Starym Kontynencie, w którym zadebiutują jej pojazdy.

Chery Holding Group jest także globalnym liderem w dziedzinie nowoczesnych technologii, sztucznej inteligencji i robotyki budowanych do tej pory we współpracy z OPENAI, a od kilku dni przy strategicznym partnerstwie z DeepSeek. Osiągnięcia w tych obszarach znajdują bezpośrednie zastosowanie w projektowanych modelach samochodów, co pod względem zaawansowania technologicznego przewyższa wiele innych marek motoryzacyjnych.

Polska – najważniejszy rynek dla CHERY

Europa jest strategicznym kierunkiem rozwoju CHERY. Aby dostosować swoje pojazdy do europejskich standardów i wymagań klientów, marka utworzyła jedno z kluczowych centrów badawczo-rozwojowych w Niemczech, pod Frankfurtem. Centrum to dynamicznie się rozwija, a jego zadaniem jest szybka adaptacja technologii oraz strategii produktowych do potrzeb europejskiego rynku. istotną informacją dla przyszłych klientów CHERY jest fakt, iż magazyn części zamiennych dla marki także znajduje się w Polsce, co pozwoli uniknąć wyzwań logistycznych podczas serwisowania aut.

„Polska to dla nas najważniejszy rynek w Europie. Wybraliśmy go na nasz europejski debiut, ponieważ widzimy ogromny potencjał w tutejszych klientach i rosnącym zainteresowaniu nowoczesnymi, ekologicznymi SUV-ami. Chcemy zaoferować Polskim rodzinom samochody łączące nasze najnowsze innowacje, komfort i ekologię. Warto również zaznaczyć, iż nasze wysokiej jakości produkty z pewnością będą miłym zaskoczeniem dla wielu klientów. Angażujemy się w dostarczanie doskonałej jakości przy konkurencyjnych cenach, gwarantując tym samym najlepszą wartość dla naszych klientów.” – mówi Binbao Hong, Brand Manager CHERY.

Rozwój sieci sprzedaży i serwisu w Polsce

Chiński gigant motoryzacyjny intensywnie pracuje nad budową sieci sprzedaży i serwisu w Polsce. W najbliższych tygodniach kluczowi, polscy partnerzy handlowi jadą do Chin, aby sfinalizować strategie sprzedażowe i rozwój sieci dealerskiej i serwisowej. Do końca 2025 roku w Polsce powstanie około 25 salonów samochodowych marki CHERY.

Jakie modele pojawią się w Polsce?

W 2025 roku w Polsce zadebiutują cztery nowoczesne SUV-y marki Chery:

  • TIGGO 4 HEV (napęd hybrydowy)
  • TIGGO 7 ICE, HEV, PHEV (spalinowy, hybrydowy, hybrydowo-elektryczny)
  • TIGGO 8 ICE, PHEV (spalinowy, hybrydowo-elektryczny)
  • TIGGO 9 PHEV (hybrydowo-elektryczny).

SUV-y CHERY wyróżniają się nowoczesnym designem, inteligentnymi technologiami oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Przykładowo, TIGGO 7 w wersji Premium AWD oferuje 24 zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), panoramiczny dach, system kamer 540° oraz 24,6-calowy ekran multimedialny oraz silnik 1.6TGDI z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Kiedy pierwsze modele trafią do Polski?

Pierwsze egzemplarze SUV-ów CHERY zostaną zarejestrowane Polsce już w drugim kwartale 2025 roku, ale pierwsze salony zostaną otwarte w drugiej połowie 2025 roku. Marka planuje dynamiczny rozwój sieci dealerskiej i zapewnienie kompleksowej obsługi serwisowej, aby sprostać oczekiwaniom polskich klientów

Wejście CHERY na polski rynek oznacza ekscytujący rozwój dla krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii i tworzenie kompleksowej sieci serwisowej marka zapewni polskim konsumentom szerszy wybór produktów. To odzwierciedlenie zaangażowania CHERY w oferowanie świeżej perspektywy na nowoczesne i przyjazne dla środowiska pojazdy.

Idź do oryginalnego materiału