Nissan Micra w wielkim stylu powraca do segmentu B w zupełnie nowej, elektrycznej odsłonie. Jak zawsze w pełni gotowy na wyzwania codzienności.
Normal 0 false 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Aptos",sans-serif; mso-ascii-font-family:Aptos; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Aptos; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-font-kerning:1.0pt; mso-ligatures:standardcontextual; mso-fareast-language:EN-US;}
Historia miejskiego modelu Nissana to opowieść o ewolucji, nadążaniu za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, wyznaczaniu nowych trendów i milionach zadowolonych użytkowników.
Wszystko zaczęło się w 1982 r., kiedy na drogi wyjechała Micra pierwszej generacji, nosząca jeszcze modne w latach 80. ubiegłego wieku kanty. Druga odsłona odzwierciedlała już lata 90., z ich skłonnością do obłości. W nowe tysiąclecie miejski Nissan wjechał pewnie wraz z ciekawie stylizowaną trzecią generacją, wyróżniającą się charakterystycznym, owalnym kształtem przednich lamp i całego nadwozia. Micra nr 4 zachowała ten sam styl, ale nieco urosła, zadebiutowała bowiem w 2010 r., gdy nadchodził czas samochodów oryginalnych, ale i wszechstronnych, sprawdzających się w wielu zastosowaniach. Zaprezentowane po kilku latach piąte wydanie przeboju Nissana zerwało z obłościami i znów trochę urosło, utrzymując jednak nieprzesadzone rozmiary, w tym mniej niż 4 m długości.
Choć wygląda jak 3-drzwiowy, nowy Nissan Micra zapewnia pełną funkcjonalność dzięki dwóm parom drzwi.
fot. Nissan
Ale od tego czasu sporo się zmieniło. Dzisiejszym użytkownikom zdarza się wracać myślami w przeszłość, stąd moda na styl retro i nawiązania do ubiegłych dekad, ale jednocześnie patrzą coraz dalej w przyszłość, interesują się losami naszej planety i tym, jak mogą się przyczynić do ich poprawy.
Dlatego wraz z najnowszą, szóstą odsłoną mały Nissan znów przeszedł przemianę idealnie dopasowującą go do obecnych oczekiwań i po raz pierwszy został wyposażony we w pełni elektryczny napęd. Dzięki niespotykanej wcześniej w tym modelu mocy 122 lub 150 KM nowa Micra zapewnia nieznane poprzednim generacjom osiągi (odpowiednio 9 i 8 s od 0 do 100 km/h), a za sprawą gwarantującego nisko położony środek ciężkości, umieszczonego w podłodze między osiami akumulatora i znanego ze znacznie większych aut tylnego zawieszenia wielowahaczowego prowadzi się przyjemniej niż jakakolwiek Micra wcześniej. Nie utraciła przy tym swojego przyjaznego rodzinie, komfortowego charakteru.
2221
Zachowała także umiejętność odnalezienia się nie tylko w gęstym ruchu miejskim, ale i podczas pokonywania dalszych tras. Nabywcy mają do wyboru dwie wersje akumulatora i już mniejszy, o pojemności 40 kWh, zapewnia do 317 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Większy akumulator (52 kWh) pozwala przejechać między postojami na ładowanie średnio aż do 416 km, co sprawia, iż autem można bez obaw planować dalekie wyjazdy. Zwłaszcza iż ładowanie może tu przebiegać z mocą do 100 kW, więc w pół godziny da się uzupełnić energię od 15 do 80%.
Akumulator można ładować prądem przemiennym z mocą do 11 kW lub prądem stałym do 100 kW.
fot. Nissan
Mało tego, dzięki funkcji V2L (Vehicle-to-Load) nowy Nissan Micra może sam stać się źródłem prądu, zasilając w razie potrzeby kuchenkę czy głośniki na biwaku, albo ładując baterię elektrycznej hulajnogi lub e-roweru.
Funkcja V2L (Vehicle-to-Load) pozwala na zasilanie prądem z akumulatora przeróżnych urządzeń zewnętrznych.
fot. Nissan
Do nowości w miejskim Nissanie należy też szereg ułatwiających i uprzyjemniających użytkowanie technologii. System multimedialny NissanConnect został np. zintegrowany z usługami Google, dzięki czemu zapewnia intuicyjny dostęp m.in. do Map Google, wyświetlanych także na ekranie wskaźników, obsługiwanego głosem Asystenta Google czy licznych aplikacji oferowanych przez Google Play. Kierowca może też korzystać z bezprzewodowej łączności Micry ze telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a także zdalnie sprawdzać oraz obsługiwać niektóre ustawienia i funkcje samochodu.
Wnętrze nowej Micry łączy nowoczesne technologie (dwa ekrany 10,1'') z łatwą obsługą i przytulnym wykończeniem.
fot. Nissan
Podczas jazdy może z kolei liczyć na zestaw najnowocześniejszych systemów wsparcia, aktywnie dbających o utrzymanie samochodu na pasie, poruszanie się z odpowiednią prędkością i dystansem do poprzedzającego pojazdu czy monitorujących koncentrację prowadzącego, żeby każda podróż znalazła szczęśliwe zakończenie.
Generalne założenia, według których powstawały wszystkie kolejne odsłony tego modelu, pozostały jednak niezmienne – nowy Nissan Micra wciąż łączy atrakcyjnie stylizowane nadwozie o ułatwiających codzienne użytkowanie niedużych rozmiarach (jego długość przez cały czas nie przekracza 4 metrów) z maksymalnie funkcjonalnym wnętrzem, które komfortowo mieści dorosłe osoby w obu rzędach siedzeń, a także aż 326-litrowym bagażnikiem.
2220
Swoim designem dostępny w aż 10 kombinacjach kolorystycznych Nissan Micra w udany sposób wiąże wyraziste, kanciaste jak w pierwszej generacji linie z okrągłymi światłami, które rozsławiły trzecią odsłonę modelu. Oczywiście tym razem są one w pełni diodowe, a do tego mrugają do właściciela, gdy zbliża się do swojego Nissana.
Jeśli chcesz, by mrugały i do Ciebie, wybierz się do salonu Nissana – przedsprzedaż już się rozpoczęła. Pierwsi klienci będą mogli skorzystać z ofert promocyjnych oraz odebrać swoje samochody już w lutym.
fot. Nissan

2 godzin temu













