Nissan Interstar zadebiutuje w Polsce w 2025 roku

moto-przestrzen.pl 1 miesiąc temu

Nowy Interstar wyjeżdża na drogi! Dynamiczny, niezawodny i dostępny także w wersji w pełni elektrycznej (Interstar-e), najnowszy dostawczy model japońskiej marki z impetem wchodzi na europejskie rynki. Klienci, którzy go wybiorą, mogą liczyć na komfortowe warunki pracy i życia na pokładzie dzięki najnowocześniejszemu wyposażeniu i uniwersalności modelu.

Nissan Interstar nowej generacji to pojazd zaprojektowany z myślą o spełnieniu najwyższych standardów, jakie stawia się przed dużymi, światowej klasy vanami. Uwzględnia nie tylko oczekiwania użytkowników w zakresie wydajności i funkcjonalności, ale także wpisuje się w politykę redukcji emisji i dbałości o czystsze powietrze w aglomeracjach miejskich. Wydajny i niezawodny, nowy Nissan Interstar idealnie sprawdzi się jako środek transportu dla tych, którzy w ramach prowadzonej działalności biznesowej potrzebują mobilności w każdych warunkach. Jak wszystkie pojazdy dostawcze marki Nissan, Interstar nowej generacji objęty jest standardową 5-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km. W przypadku wersji Interstar-e gwarancja obejmuje również pojemność akumulatora trakcyjnego przez okres aż 8 lat.

W pełni elektryczny symbol nowej ery

Nowy Nissan Interstar jest pierwszym w historii marki w pełni elektrycznym dużym vanem, uzupełniającym gamę lekkich samochodów dostawczych japońskiej marki dotychczas dostępnych z ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi.

Premiera pojazdu jest ważnym kamieniem milowym na drodze Nissana do elektryfikacji wszystkich modeli w segmencie samochodów dostawczych do 2027 roku. Zespół napędowy wersji w 100% elektrycznej może być zasilany akumulatorem o pojemności 40 kWh – co jest idealnym rozwiązaniem dla firm rozwożących zaopatrzenie w obrębie miasta – lub 87 kWh, przewidzianym na dalsze trasy. Ładowanie większego akumulatora prądem stałym (DC) z mocą 130 kW przez 30 minut umożliwia uzupełnienie energii pozwalającej na pokonanie ok. 250 kilometrów. Obie wersje akumulatorowe są sprzedawane ze standardową ładowarką pokładową prądu przemiennego AC: o mocy 11 kW dla wersji z akumulatorem 40 kWh lub 22 kW w przypadku modeli z akumulatorem 87 kWh. Urządzeń tych można używać na przykład w bazie transportowej, gdzie ładowanie z poziomu 10% do 100% pojemności akumulatora zajmuje niespełna 4 godziny. Nowy van nie wymaga kompromisów: planowana do wprowadzenia na rynek w późniejszym terminie wersja czterotonowa ma ładowność powyżej 1,5 tony.

Z myślą o zróżnicowanych potrzebach użytkowników nowy Interstar jest dostępny także z oszczędnymi jednostkami wysokoprężnymi w kilku wariantach. Silnik M920, znany już z innych modeli Nissana, w vanie Interstar rozwija do 170 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego. W zmodernizowanym silniku Diesla zużycie paliwa obniżono o 1,5 l/100 km, do zaledwie 7,4 l/100 km, co pozwala na dalsze podróże bez wymuszonych przystanków i rzadsze wizyty na stacjach paliw. Klienci mają do wyboru sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub nową, charakteryzującą się wysoką kulturą pracy dziewięciobiegową przekładnię automatyczną. Każdy znajdzie zatem wersję dostosowaną do własnych preferencji.

Mocny i wszechstronny samochód dla każdej firmy

Nowy Interstar kontynuuje tradycje popularnej linii modelowej, ale pozostało przestronniejszy i bardziej uniwersalny niż jego poprzednicy. Dzięki wydłużeniu strefy ładunkowej choćby do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi) oraz najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego vana Nissana jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Kubatura przestrzeni ładunkowej nowego modelu zaspokoi potrzeby choćby najbardziej wymagających klientów – wynosi ona od 10,8 m3 w wersji L2H2 do aż 14,8 m3 w wersji L3H3. Gdyby to nie wystarczyło, dodatkowy towar można załadować do przyczepy o masie całkowitej do 2500 kilogramów.

Ładowność samego pojazdu jest naprawdę konkurencyjna. Czterotonowy furgon z silnikiem spalinowym przewiezie do 1925 kg ładunku, a w przypadku napędu elektrycznego – do 1625 kg. Z kolei ładowność vana o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t wynosi maksymalnie 1447 kg (wersja spalinowa) i 1197 kg (wersja EV). Interstar podoła zatem każdemu zadaniu – można nim przewozić najróżniejsze produkty bez obawy o to, iż zabraknie miejsca, iż nieprzewidziane trudności spowolnią pracę firmy czy iż pilna dostawa nie dotrze na czas do odbiorcy.

Nowy furgon ma wyróżniające się w swojej klasie parametry aerodynamiczne, ze współczynnikiem SCx obniżonym o 20% w stosunku do poprzedniej generacji. Przekłada się to na niższe zużycie paliwa lub energii elektrycznej oraz maksymalizację zasięgu i efektywności eksploatacji w firmie.

Nowy Interstar będzie dostępny – w zależności do rynku – z wieloma wariantami fabrycznej zabudowy, w tym jako wywrotka do przewozu materiałów luzem, otwarta platforma z opuszczanymi burtami i łatwym dostępem do ładunku oraz z maksymalnie obszernym nadwoziem kontenerowym. Furgon występuje natomiast w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, z dopuszczalną masą całkowitą 3,5 t lub 4 t i z oboma typami napędów. Różnorodność wersji i wariantów gwarantuje, iż niezależnie od rodzaju przewożonego towaru – od ciężkiego sprzętu po gorące pieczywo z piekarni czy przesyłki kurierskie – każda firma znajdzie Nissana Interstar idealnie dopasowanego do jej potrzeb.

Komfort przede wszystkim

W nowym vanie poprawiono także zwrotność – w zależności od wersji średnica zawracania jest mniejsza choćby o 1,2 m w porównaniu z modelami poprzednich generacji. Dzięki temu przemieszczanie się wąskimi ulicami miasta jest łatwiejsze, bez uszczerbku dla ładowności i pojemności pojazdu.

Interstar w nowej odsłonie zapewnia kierowcy wyjątkowy komfort dzięki całkowicie przeprojektowanej, przestronnej i nowoczesnej kabinie. Starannie dobrane wyposażenie zwiększa komfort i przyjemność podróży, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Klienci z pewnością docenią także dodatkowe schowki o pojemności do 135 litrów (w zależności od wersji) oraz możliwość korzystania z nowoczesnych technologii jak na przykład Apple CarPlay czy Android Auto. W szerszym i naprawdę uniwersalnym wnętrzu użytkownicy z każdej branży mogą sobie wygodnie zorganizować pracę. Furgon jako komfortowe i stylowe mobilne biuro? Ależ oczywiście – nowy Interstar doskonale się do tego nadaje!

Bezpieczeństwo i ochrona dla kierowcy i pasażerów

Kierowcy vana Interstar zyskują jeszcze więcej spokoju, bo najnowszy dostawczy model Nissana jest wyposażony w najlepsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dostępne w samochodach tej marki. Dzięki takim funkcjom, jak system automatycznego hamowania awaryjnego, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy VDC, asystent pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych oraz dzięki wielu innym dodatkowym systemom bezpieczeństwa, które po raz pierwszy trafiły do modelu Interstar, kierowca może pewniej poruszać się po drodze ze świadomością, iż jego samochód został zaprojektowany z myślą o jego dobrym samopoczuciu.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem w nowym Nissanie Interstar jest innowacyjny układ hamulcowy zintegrowany w jednym module („1‑box”). Elektronicznie sterowany układ hydrauliczny jest lżejszy oraz zapewnia skuteczniejsze hamowanie z jednakową charakterystyką niezależnie od obciążenia pojazdu ładunkiem. W wersji elektrycznej zastosowano również system hamowania rekuperacyjnego, który umożliwia odzyskiwanie energii w trakcie zmniejszania prędkości.

Walory modelu Interstar pod względem bezpieczeństwa zostały potwierdzone w testach EuroNCAP, w których uzyskał on imponującą ocenę „Platinum”. Użytkownik samochodu może więc w spokoju wykonywać swoją codzienną pracę, a jego pasażerowie znajdują się w najbezpieczniejszych rękach.

Nowy Nissan Interstar będzie dostępny na rynku polskim w 2025r.

Idź do oryginalnego materiału