Continental nieustannie pracuje nad redukcją oporów toczenia w oponach do samochodów osobowych i dostawczych. Niższe opory toczenia oznaczają mniejsze zużycie energii, niższą emisję CO₂ i bardziej zrównoważoną mobilność – zarówno w pojazdach spalinowych, jak i elektrycznych.
Jak opory toczenia wpływają na zużycie energii i bezpieczeństwo
Opór toczenia to siła powstająca podczas toczenia opony, powodująca straty energii. Jednocześnie tarcie między bieżnikiem a nawierzchnią zapewnia przyczepność, niezbędną do bezpiecznego prowadzenia pojazdu.
„Zmniejszenie oporów toczenia jest jednym z naszych kluczowych celów rozwojowych. Im mniej energii potrzebuje pojazd do poruszania się, tym dalej może dojechać” – mówi dr Christian Strübel, ekspert Continental ds. oporu toczenia w oponach do samochodów osobowych.
Continental optymalizuje opory toczenia, stosując innowacyjne mieszanki gumowe, zaawansowane materiały i zoptymalizowaną konstrukcję bieżnika, aby zachować równowagę między wydajnością a bezpieczeństwem.
Najnowsze modele opon Continental
W ostatniej dekadzie firma zmniejszyła średnio o 15% opory toczenia w oponach do samochodów osobowych. Najnowsze modele EcoContact 7 i EcoContact 7 S, wprowadzone wiosną 2025 roku, uzyskały najwyższą ocenę UE „A” za efektywność paliwową i niskie opory toczenia.
Dla pojazdów użytkowych przykładem jest VanContact A/S Eco – opona kompatybilna z samochodami elektrycznymi, zapewniająca optymalną wydajność floty i przyjazność dla środowiska.
Niskie opory toczenia w pojazdach spalinowych i elektrycznych
W samochodach spalinowych opony odpowiadają za 20–30% zużycia paliwa, natomiast w elektrykach redukcja oporów toczenia pozwala znacząco wydłużyć zasięg.
Dzięki temu opony Continental nie tylko podnoszą bezpieczeństwo, ale również wspierają bardziej ekologiczne i oszczędne rozwiązania transportowe.
Continental w samochodach elektrycznych – standard fabryczny
Obecnie 18 z 20 największych producentów pojazdów elektrycznych wybiera opony Continental jako fabryczne wyposażenie, co potwierdza ich znaczenie w rozwoju zrównoważonej mobilności.













