Nio ET5 ma gigantyczny akumulator i zasięg na poziomie 1000 kilometrów

profiauto.pl 2 lat temu

Argument o kiepskim zasięgu, który najczęściej pada w dyskusjach na temat elektryków, Nio ET5 kruszy w pył. Ten chiński liftback pokona na jednym ładowaniu ponad 1000 kilometrów. Co jeszcze o nim wiemy?

W ciągu 5 lat działalności Nio wypuściła na rynek 5 modeli. Wśród nich są 3 crossovery/SUV-y – EC6, ES6 i ES8, limuzyna ET7 i hipersamochód EP9. Teraz do oferty dołącza liftback, który nazywa się równie mało efektownie – ET5. Cechuje się za to bardzo wydajną baterią o pojemności 150 kWh, dzięki której zasięg na jednym ładowaniu sięga 1000 kilometrów.

Mowa o topowej wersji elektryka

Nio ET5 będzie również dostępny z akumulatorami o pojemności 75 i 100 kWh. W pierwszym przypadku zasięg wynosi ok. 550 km, w drugim – co najmniej 700 km. Trzeba jednak uwzględnić fakt, iż dane wartości opierają się na chińskiej normie CLTC, więc na wyniki bazujące na najbardziej znanej procedurze WLTP, czy normie EPA trzeba jeszcze poczekać.

Jeśli chodzi o same akumulatory, można, ale nie trzeba będzie ich ładować

Alternatywnym rozwiązaniem będzie ich wymiana na nowe na specjalnych zautomatyzowanych stacjach. Cała operacja ma zajmować nie więcej niż kilka minut. W Chinach Nio zbudowało już ponad 500 takich punktów, pierwsze stacje powstały też w Europie, konkretnie w Norwegii.

Nio ET5 nie zaskakuje swoim wyglądem

Stylistycznie nawiązuje do flagowca ET7, ma jednak krótszy tył i inne uformowanie świateł przeciwmgielnych. Wymiary jasno pokazują, iż celuje w segment kompaktowych sedanów. Mierzy 4790 mm długości, 1960 mm szerokości i 1499 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2888 mm. Tesla Model 3 jest trochę mniejsza.

Wnętrze to połączenie minimalistycznego stylu z nowoczesnością

Na konsoli środkowej umieszczono spory ekran multimediów, a przed wzrokiem kierowcy zestaw cyfrowych wskaźników. Z pozycji większego tabletu obsługuje się większość funkcji auta, które naszpikowane jest najnowszą technologią.

Nio ET5 może pochwalić się ogromnym wyświetlaczem HUD, który rzuca wirtualny obraz 6 metrów przed pojazdem. W pakiecie będzie można dokupić okulary wyświetlające elementy rozszerzonej rzeczywistości. Chińczycy oferują też oświetlenie ambientowe składające się z 256 kolorów podświetlenia i nowoczesne nagłośnienie w systemie Dolby Atmos połączone z 23 głośnikami.

Nio ET5 jest oczywiście przysposobiony do autonomicznej jazdy

Systemy pozwalające na autonomiczną jazdę będą stopniowo wprowadzane i aktualizowane zdalnie. prawdopodobnie będzie to szło w parze z tworzeniem przepisów i regulacji dotyczących pojazdów autonomicznych w poszczególnych krajach.

Nio ET5 – kiedy w sprzedaży?

Debiut w salonach przewidziano na drugą połowę 2022 roku. Na początku w Chinach i Norwegii, a następnie w Holandii, Szwecji i Danii. Chińska marka ma ekspansywne plany wobec swoich modeli i do 2025 roku chce być obecna w sumie w 25 krajach.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału