
Niektórzy producenci są coraz bardziej otwarci na współpracę z chińskimi koncernami. I to rozsądna strategia, ponieważ pozwala na rozwój i oszczędności. Jej efektami może pochwalić się również niemiecki potentat, który w ramach nowej spółki joint venture tworzy kolejne produkty. Oto nowy Volkswagen ID. Unyx 08.
Nie brzmi znajomo
„Skoro wiesz, iż nie wygrasz, lepiej się przyłącz do zwycięzców” – brzmi, jak ratunek, ale niemal cały przemysł motoryzacyjny Zachodu rozważa taki kierunek. Trudno byłoby pokonać tak gwałtownie rozwijającą się machinę, która ma wszystko, by osiągać sukcesy w każdym regionie. Nic więc dziwnego, iż Niemcy szukają innych rozwiązań. ID. Unyx 08 jest tego dowodem.
Nowy Volkswagen powstał w ramach spółki joint venture VW Anhui, która została stworzona wraz z JAC Motors. To firma, która jest też dostępna w Polsce. Jej lokalna oferta produktowa obejmuje już trzy modele, a niedługo pojawią się kolejne.
Nowy Volkswagen ID. Unyx 08 – tył, fot. VolkswagenO ile w naszym kraju nie ma silnej pozycji, o tyle w Chinach jest rozpoznawalna – pomimo znacznie większej konkurencji (także tej rodzimej). Marka z Wolfsburga postawiła na zdroworozsądkowe podejście w zakresie rozwoju, tym bardziej iż mówimy o rynkach Dalekiego Wschodu.
Prezentowany model ma raczej niewielkie szanse na debiut w Europie. Powstał z myślą o Państwie Środka i tam ma szukać grupy docelowej. Pamiętajmy jednak, iż sytuacja przemysłu motoryzacyjnego jest aktualnie bardzo dynamiczna i trudno cokolwiek przewidzieć. W ciągu ostatniego roku, liczni producenci niejednokrotnie zmieniali już swoje plany i strategie.
Nowy Volkswagen nie wygląda znajomo
Gdyby logo producenta zostało całkowicie usunięte, to nikt nie zobaczyłby w tym projekcie podobieństw do aktualnie wykorzystywanego nurtu stylistycznego w naszym regionie. Widać, iż to propozycja dla innego klienta, niż ten ze Starego Kontynentu.
Nowy Volkswagen czerpie garściami z wersji koncepcyjnej o nazwie ID. EVO, który został zaprezentowany ponad pół roku temu. Już wtedy było jasne, iż niedługo do oferty trafi kolejny model z elektrycznym napędem.
Nowy Volkswagen ID. Unyx 08 – przód, fot. VolkswagenFront prezentowanego auta dysponuje nietypowymi światłami do jazdy dziennej, które mogą mieć po metr długości. Gdyby między nimi znalazła się jeszcze pionowa blenda, pomyślelibyśmy, iż to jakaś nowa Lancia. Główne reflektory zostały osadzone nieco niżej. Wkomponowano je w lity zderzak.
Profil ujawnia potężne gabaryty pojazdu. Niektórych może zaskoczyć, iż Volkswagen ID. Unyx 08 jest o ponad 12 centymetrów dłuższy, niż aktualnie oferowany Touareg. Mówimy więc o jednym z największych modeli osobowych w globalnej ofercie tego koncernu.
Tył prezentuje się elegancko, co jest zasługą płynnych przetłoczeń i wąskich lamp, które sąsiadują z podświetlonym logo producenta. Klapa bagażnika jest tak szeroka, iż przywodzi na myśl znane i lubiane Audi Q7.
Volkswagen ID. Unyx 08 – dane techniczne
Nowy Volkswagen ma 5000 milimetrów długości, 1954 milimetry szerokości i 1688 milimetrów wysokości. Biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia, dłuższy jest od niego tylko model Atlas, który można kupić za oceanem.
ID. Unyx 08 będzie oferowany w wersjach jedno- i dwusilnikowych. Tylna jednostka ma oferować 308 koni mechanicznych, a przednia – dokładnie 188 koni mechanicznych. Potencjał systemowy ma być sumowany, co oznacza 496 koni mechanicznych.
Elektryczny SUV Volkswagena bazuje na architekturze 800 V, co zwiastuje szybkie ładowanie. Producent jeszcze nie ujawnił pojemność akumulatora trakcyjnego, ale wiemy, iż to konstrukcja litowo-żelazowo-fosforowa umożliwiająca pokonanie 700 kilometrów w cyklu CLTC.
Oficjalna premiera na chińskim rynku odbędzie się za kilka tygodni. Pierwsze egzemplarza wyjadą na drogi już na początku 2026 roku. Czy auto osiągnie sukces? Czas pokaże. Tacy rywale, jak Xpeng czy BYD z pewnością nie odpuszczą.

6 dni temu














